Ik gebruik sinds een paar weken het retinol/vitamine C serum van APLB en ben echt blij verrast! is voor het eerst dat ik iets met retinol erin gebruik maar heb wel echt het idee dat mijn huid verbetert: littekens/donkere plekjes worden minder en mijn huid herstelt ook sneller nadat ik een puistje en wondje had. Gebruik het nu ongeveer om de 2 dagen.
Heel betaalbaar ook(momenteel €7 bij Yesstyle) dus ben helemaal enthousiast!
Ik ben eigenlijk over alles wel tevreden na het een paar dagen te hebben gebruikt! Vooral de cleansers vind ik heel fijn, mijn huid voelt echt schoon als ik ze beiden heb gebruikt
Ik heb dit weekend ook voor het eerst Korean skincare gekocht en gebruikt. Ik vond het wel lastig uit te zoeken wat geschikt is voor mij, maar ik ben voor nu op dit uitgekomen. Ik heb een droge droge, gevoelige huid.
Volgorde is als ik het goed begrijp:
- ‘s ochtends: op natte huid cleansing foam, toner, moisturiser en spf
- ‘s avonds: op droge huid oil cleanser, op natte huid cleansing foam, toner en moisturiser
Ik heb nog hyaluronzuur en niacinamide van the ordinary. Klopt het dat ik 1 van die twee na de toner kan aanbrengen? Mocht iemand nog tips of adviezen hebben nav wat ik schreef, dan graag
Ik zou die cleanser 's ochtends skippen eigenlijk als je een droge/gevoelige huid hebt. Ik doe het ook niet en heb een normale huid en vind alleen water gewoon prima werken.
Ik heb die en ik vind hem wel erg fijn in gebruik, qua structuur is het wel vergelijkbaar met snail mucin maar ik ben erg allergie gevoelig dus ik heb dat nog nooit durven gebruiken.
Ik heb recent mijn hele routine veranderd en ben echt tevreden nu.
Ochtend
Anua 77%heartleaf toner
Haru haru rice toner
Skin 1004 centella ampoule
Dynasty cream BoJ
Spf
Avond
Rice cleansing olie HaruHaru
Bijpassende cleansinggel
Anua+ Haru Haru toner
Mixsoon bean essence
Anua peach serum
Dynasty cream
En 2/3x per week gebruik ik van die tonerpads.
Ja ik heb de snail mucin gebruikt en mijn hele gezicht was de dag erna rood en geïrriteerd. Dus heb die meteen retour gestuurd!
Heb net de BHA Blackhead Power Liquid besteld, hoop dat het ook een beetje gaat helpen bij mijn maandelijkse hormonale acne.
En voor het eerst de Joseon Sunscreen gekocht, was niet zo blij meer met Bioré en hij is bijna op dus tijd voor iets anders.
Mijn cleanser is bijna op en nu wil ik, na lovende verhalen, oil cleanser uitproberen. Ik ben helemaal niet bekend met asian beauty, dus heb gezocht in dit topic naar merkjes en webshops, maar op little wonderland is veel van wat jullie noemen uitverkocht.
Wat is een andere fijne webshop waar je ook mini’s kunt kopen?
En hebben jullie verder tips over waar ik kan beginnen met me inlezen? Los van dit topic natuurlijk
rosekoreanbeauty, yaoskin, haru haru hebben allemaal een fijne website met veel info. ik dm rose ook altijd voor advies op insta en bestel ook alles via fie website. ben zelf geen lw fan namelijk
Waarom niet?
ik vind de website niet chill (en hoorde dus dat ze daar ook nep verkochten) en die mensen in de winkel weten echt weinig eerlijk gezegd, vind het gewoon fijner om bij een kleiner bedrijf te kopen met goed contact en fijne hulp!
Oh goed om te weten. Als ze bekend staan om niet echte producten ga ik daar niks meer bestellen!
nou het is geen imago hoor maar ik heb wel eens gezien dat mensen op insta of tiktok oid neppe producten van lw hadden ontvangen. maar ik vind de andere winkels sowieso gewoon fijner! vooral bij rose vind ik het zulke lieve meiden en dan gun ik het ze gewoon meer dan zo’n grote onpersoonlijke plek
Als persoon met een huid die heeel gevoelig is voor de zon heb ik totaal geen goede ervaring met Aziatische spf in de zomer. Ik heb het gevoel dat je veel meer moet smeren dan met Europese spf om genoeg bescherming te krijgen, wat het hele pluspunt van de betere smeerbaarheid/textuur teniet doet. Wat de waas betreft weet ik het niet meer, voor mijn huid was BoJ te vettig, dus ik heb hem alleen geprobeerd!
had je de spf aangebracht vlak voordat je naar buiten ging of eerder op de dag?
Ik heb een vette huid en het gevoel dat de Aziatische spf die ik geprobeerd heb veel sneller van mijn huid verdwijnt dan de meeste Europese 50+ spf (niet allemaal, met Hawaiian Tropic ben ik bijvoorbeeld verbrand - lol). Ik durf niet te zeggen of het echt zo is, maar ik heb zelf in elk geval geen zin meer om ermee te experimenteren. Mijn huid is zoals ik zei wel echt extreem gevoelig voor de zon, ik ben heel erg wit en ik gebruik Adapaleen (retinoïde).
oh raar dan! ik weet wel dat ze zeggen dat je het eigenlijk elke 2 uur moet bijwerken (maar tbh wie doet dat als het niet warm en zonnig is) maar dat is wel heel kort
Ja ik. Ik vind hem heel erg fijn, maar heb toevallig gisteren besloten dat hij niet voldoet op de dagen dat het zonnig is en ik veel buiten ben. Ik kreeg ook weer sproeten na slechts 1 middagje buiten. Dit heb ik meer met Aziatische spf’s, die zijn volgens mij ook geformuleerd voor de levensstijl daar, en daar horen geen middagen in de zon bij. Voor de winter zijn ze top, voor de zomer net niet genoeg. Misschien dat het beter zou zijn als ik heel consequent elke twee uur zou smeren, maar dat doe ik ook niet zo trouw bij la roche posay bijvoorbeeld, en dan heb ik niet na een paar uurtjes aprilzon alweer tig sproeten erbij.
Ik ben 2 weken in Thailand geweest in februari met een witte winterhuid en met joseon ben ik 0 keer verbrand behalve haarrand omdat ik niet goed had gesmeerd. Normaal krijg ik sproeten en die heb ik nu niet gekregen. Wat mij betreft werkt het dus meer dan prima in de volle zon, wel een dikke laag. Heb ook max 1 keer bijgesmeerd. Ik verbrand echt binnen 10 min normaliter.
Ik merk dat westerse skincare met actieve ingrediënten vaak te heftig is voor mijn huid, ook omdat er in heel veel ook alcohol wordt gebruikt waar ik niet goed op reageer. Heb een boel weg gedaan en ben de overstap naar asian skincare aan het maken. Had vandaag mijn eerste bestelling binnengekregen en mijn kastje opgeruimd. Word hier helemaal gelukkig van. Nu hopen dat mijn huid ook weer beter wordt.