Asian Beauty

Ik gebruik de nieuwe producten nu ongeveer 2 weken en ben na een week gestopt met de oil cleanser van Anua, elke porie van mijn huid raakte verstopt. Weet niet waarom, maar deze gebruik ik dus niet meer. De over de Anua toner ben ik ook niet heel enthousiast. Het lijkt iig niets met mijn huid te doen.

De overige producten gebruik ik nog wel en heb het idee dat mijn huid een stuk minder vet is dan voorheen. Beetje gecombineerd nu ipv vet. Heb helaas nog wel steeds van last onzuiverheden, daar is nog niks in veranderd.

Ik heb ook al de hele maand een hardnekkige uitbraak rond mijn kin en kaaklijn en ontdekte na wat research op Reddit dat die Anua oil cleanser mogelijk de boosdoener is. Verschillende berichten gevonden van mensen die er breakouts van krijgen. Blijkbaar zit er een erg comedogeen ingrediënt in. Ben nu terug overgeschakeld naar Kose Softymo en heb het gevoel dat het gestaag aan het genezen is.

Ja ik heb een super makkelijke huid maar hier ging ik ook niet lekker op

Ik kwam er inderdaad ook door Reddit achter dat de oil cleanser waarschijnlijk de boosdoener was. Merkte ook echt al verschil na de eerste dag dat ik hem niet meer gebruikte. Had dit nog nooit eerder gehad van een oliereiniger. Heb nu maar de reinigingsolie van biodermal gekocht omdat ik meteen iets anders nodig had.

Moet zeggen dat ik Asian skincare best verslavend vind om te kopen omdat er zoveel is met goede reviews, veel merken best betaalbaar zijn en producten zo goed te combineren zijn. Heb van de week weer een bestelling binnen gekregen en heb nu alweer een lijstje klaarstaan met producten die ik wil proberen.

3 likes

Ik heb het nu met de Beauty of Joseon Ginseng oil cleanser. Mijn huid reageert er ook niet heel positief op…

Heb even snel op reddit gekeken maar ik vind voor die van BoJ niet meteen hele slechte reviews dus denk dat het in dit geval meer een persoonlijke slechte ervaring dan een slecht product is! Misschien kan je eens researchen of er bepaalde irriterende of comedogene ingrediënten inzitten.

1 like

Aah dankje voor het kijken! Ja misschien ligt het aan mijn huid. Ik stop er nu even mee en dan kijk ik even hoe dat gaat. Dankjewel!

1 like

Ik had ook al een enorme uitbraak op mijn kin (inclusief meerdere heel pijnlijke onderhuidse puisten) na het gebruik van de Anua oil cleanser. Had al het vermoeden dat het daardoor kwam, maar door jullie berichten weet ik het zeker.

Voel me wel een beetje genaaid, omdat ik hem aangeraden kreeg in een winkel als alternatief voor die van BoJ aangezien die uitverkocht was. Heb echt nog nooit zo lang, zo’n heftige uitbraak gehad.

Ik had hem ook gekocht omdat ik hem zoveel aangeraden zag worden op o.a. instagram reels enzo. Volgende keer ga ik maar eerst wat research doen voor ik voor de hype val :sweat_smile:

2 likes

Wow thanks voor de reviews. Door de hype was ik ook geïnfluenced, maar ik sla deze toch maar over.

2 likes

Ik heb er geen last van bij die Anua Oil Cleanser, maar ik double cleanse wel altijd.

Of jullie ook?

1 like

Ik double cleanse ook dus helaas was dat niet het probleem :sweat_smile:

1 like

Same @Hondje

2 likes

Een vriend van mij gaat binnenkort naar Zuid Korea dus ik mag hem vragen wat beauty/skincare producten voor me mee te nemen. Heeft iemand tips wat ik kan vragen?

Heb zelf alleen ervaring met de cushion foundation van tirtir en die vond ik niet zo bijzonder.

Alle tips zijn welkom, zowel make up; zonnebrand; huidverzorging.

Wat voor iets zoek je? Welk huidtype heb je?

1 like

Ik heb een gecombineerde huid, vochtarm maar wel puistjes (vooral hormonaal als ik ongesteld ben wordt het erger). Wat ik zoek; ik vind alles wel “leuk”. Crèmes, cleansers, serums, zonnebrand, qua make up ook alles :grin:

2 likes

Sheetmasks zijn sowieso goed uit korea, en betaalbaar. Verder is Cosrx een goed instapmerk. Niet spannend, maar werkt prima. Qua toner ben ik fan van Pyunkang Yul. Licht genoeg maar toch hydraterend.

De serums van beauty of joseon zijn alle 4 fijn.

Zonnebrand uit korea vind ik fijn, een stuk lichter dan westerse. Ze glimmen wel snel. Ik vind die van beauty of joseon, skin1004 en cosrx fijn.

1 like

House of joseon dynasty cream
Mixsoon bean oil cleanser
Mixsoon bean essence
Pyunkung yul oil
Dixionist cyforest water foaming cleanser (combineren met die van Mixsoon :smiling_face_with_three_hearts:)
Klairs vit e mask

Mijn huidtype is hetzelfde als de jouwe + overgevoelig

2 likes

Heimish cleansing balm 🫶🏻 echt mn favoriet
Vind de aqua toner van Axis-Y ook heel fijn!

Nieuwe Beauty of Joseon die geen comedogene ingrediënten heeft

4 likes