Asian Beauty

ja, constitutioneel eczeem

HEMA verkoopt nu Holika Holika lipsticks, heb er meteen 2 gekocht. Ze blijven zo lang zitten love it

Had het assortiment online al gezien! In de winkel zou er meer beschikbaar zijn maar hier in BE is alles natuurlijk dicht. :expressionless: Ben jij in de winkel geweest?

Weg

1 like

Nou ik kom mij ook maar melden!

Ik wilde al langere tijd Asian beauty proberen, maar de laatste tijd was mijn huid zo rood en droog dat ik de tijd heb genomen om een beginnetje te maken met verdiepen en m’n routine om te gooien.

Een groot gedeelte van mijn bestelling komt nog, maar ik wil graag met deze routine starten (zeer droge huid, eczeemgevoelig, couperose).

  1. Cleansen met Cosrx AC Collection Calming Foam Cleanser
  2. Mizon Vita Lemon Sparkling Peeling Gel
  3. Pyunkang Yul Mist Toner
  4. Pyunkang Yul Essence Toner (x 2/3)
  5. TO Caffeine solution
  6. Pyunkang Yul Nutrition Cream

Ik wil hiermee starten en dan kijken voor een oil based cleanser, een vit. C treatment en een spf. Stap 4&6 heb ik nu twee dagen gedaan en ik merk dat ik voorheen overdag nog moest ‘bijsmeren’ omdat mijn huid dat nodig had maar dat heb ik nu niet meer hoeven doen dus dat is positief!

Purito Comfy Water Sunblock. Hele lichte waterige structuur, maar het is wel een fysieke (physical sunscreen)! Echt heel fijn.

2 likes

Ah ik heb al zoveel lippenstiften die ik bijna nooit draag, maar vind deze er zo mooi uitzien! Welke kleuren heb jij?

@FrootLoops Ik ben ook nog op zoek naar een fijne zonnebrand voor het gezicht. Trekt deze een beetje snel in?

Heel snel! Het is net een watertje wat je smeert. Echt een hele fijne fysieke zonnebrand.

1 like

Ik heb deze twee. Je ziet het op de foto’s heel slecht maar ik de ene is een soort van koraal en de tweede rood. De andere kleur was meer oudroze, hou ik zelf niet zo van.

2 likes

Hoe licht zou deze zijn? Gelijk aan NC15?

Wat zijn jullie huidige holy grail aanraders? Heb zin om mezelf even te belonen met wat skincare! Vooral op zoek naar brightening producten (heb nogal wat vlekjes van oude puistjes en wondjes…)
en een nieuwe spf maar alle tips zijn welkom.

Deze twee zijn nu mijn HG’s.
Hada Labo Gokujyun Hyaluronic Acid Lotion
Purito Comfy Water Sun Block SPF 50

Edit: Oops, was voor @jigglypuff bedoeld! ^^

3 likes

Mijn laatste yesstyle bestelling was een groot succes, dit zijn mijn huidige toppers.


Hada Labo Gokujyun Premium Lotion, is nog effectiever dan de gewone versie. Hierdoor neemt mijn huid serums erna nog beter op.


Vergelijkbaar met de hada labo. Ideaal voor diegenen die niet goed tegen hyaluronzuur kunnen. Kleine verpakking om mee te reizen, geweldig formaat.


PURITO - Deep Sea Pure Water Cream 50ml - Dit was echt een verrassing. Een heerlijke gel-achtige moisturiser, die enorm hydrateren is, maar niet rijk. Zeer geschikt dis voor droge huid es, maar ook voorgecombineerde/ vette maar vochtarme huidje. Ruikt wat kruidig, maar ik wende er snel aan. A little goes a long way…

Op mijn wish list staan nog:


Schint enorm fijne lichte spf te zijn.


Milde cleanser

2 likes

@blueberry ik zou nog update geven over mijn yesstylebestelling

  • Dear, Klairs Rich Moist Soothing Cream - mijn nieuwe lievelingscrème. Het is een rijke, volle crème die mijn huid goed voedt. Qua structuur doet hij me denken aan de bekende Decubal crème die heel geliefd was op het forum.

  • iUNIK Vitamin Hyaluronic Acid Vitalizing Toner - voordat ik deze toner had geprobeerd was de Isntree hylaronic acid toner mijn absolute favoriet. Ik had niet verwacht dat ik een toner zou vinden die ik nog fijner zou vinden, maar nu ik deze van iunik valt die van Isntree in het niet. Deze toner is net wat dikker en heeft bijna een gelstructuur en heeft mijn huid een fijner gevoel dan die van Isntree.

  • Rohto Mentholatum Hada Labo Gokujyun Hyaluronic Acid Face Wash - Omdat mijn lievelings reiniger niet meer gemaakt wordt moest ik op zoek naar een nieuwe. Tot nu toe vind ik bijna elke reiniger te uitdrogend voor mijn huid. Dat is deze ook. Ik heb het voor nu opgelost door een drupje cleansing oil toe te voegen bij elke wasbeurt, dan werkt hij heel goed. Voor de rest is het zachte reiniger. Als je bijvoorbeeld de cleanser van Philosophy fijn vindt, dan vind je deze denk ik ook fijn want hij is veel zachter dan die van Philosophy. Voor mensen met een normale/combinatie huid is deze denk ik geschikt.

  • Shiseido Senka Perfect Cleansing Foam - dit is het enige product van mijn bestelling wat ik absoluut zou afraden. Op internet heb ik lyrische reviews gelezen maar dat heeft dit product voor mij niet waargemaakt. Mijn huid heeft nog nooit zo stroef en trekkerig gevoeld. Ook mijn moeder, die een makkelijke en veel minder droge huid heeft, vond hem ook totaal niet fijn.

  • Etude House Soon Jung 2x Barrier Intensive Cream - deze crème lijkt qua effect veel op die van Klairs. Wat ik vooral heel fijn vind aan deze crème is dat het een fluwelen laagje achterlaat. Qua structuur is hij minder dik dan die van Klairs, maar qua effect zijn ze even voedend.

  • iUNIK Beta-Glucan Daily Moisture Cream - ik had hoge verwachtingen van deze crème maar hij was niet voedend genoeg voor mij. Ik denk dat deze meer geschikt is voor een normale/combinatiehuid. De structuur zit tussen een gelcrème en een ‘normale’ crème in. Mijn huid reageerde niet slecht op de crème en ik vond hem ook wel fijn aanvoelen, maar hij was niet rijk genoeg voor mij.

Huidtype: zeer droog en gevoelig met eczeem

4 likes

Ooh top, dankjewel voor de zeer uitgebreide review!

Wat is je routine qua gezichtsverzorging?

1 like

Stap 1. Hada Labo face wash met een drupje The body shop camomile cleansing oil
Stap 2. iUNIK hylaronic acid toner: breng ik drie keer aan. Ik heb het geduld niet voor een 7 skin method omdat je het elke keer even moet laten intrekken voordat je de volgende laag kan aanbrengen. Verder vraag ik me af in hoeverre 7 een arbitrair getal is, alsof 6 keer of 8 keer toner aanbrengen zoveel beter/slechter is. Daarnaast gebruik ik nu bij stap 3 en 4 ook waterige producten dus als je dat erbij optelt kom je al op 5 laagjes aan waterige producten uit
Stap 3. Hada labo gokujyun premium lotion
Stap 4. Secret key starting treatment essence
Stap 5. Etude House 2x barrier intensive cream

1 like

Waarom die toner dan 3x??

Met 1 of 2 keer voelt mijn huid nog te droog aan en 3 keer vind ik nog wel okÊ om te doen. Als dat niet genoeg was geweest was ik op zoek gegaan naar een vettere crème of serum. Het is denk ik ook een beetje zoeken naar wat fijn is en waar je nog toe bereid bent op de vroeg ochtend :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb net al mn proefmonster uitgezocht, ik weet niet of hier interesse voor is?

Voor de kosten van een postzegel (je kan me zo’n postzegelcode sturen) kan ik ze opsturen.

Heb meerdere fotos gemaakt en gesorteerd. Sommige heb ik er meer van.

2 likes

Ooh ja dit vind ik heel leuk! Hoe kom je aan zoveel testers :heart_eyes:

Mag ik je pb’en voor een setje? Als ik een voorkeur mag uitspreken, dan zou ik geaag de tony moly floria, greentea, bio ex, rice water birght cleanser, de real barrier cream of die dingen the saem proberen. Maar dat is best veel haha en ik vind alles leuk, dus je mag ook zelf kijken. Ook afhankelijk van wat anderen willen.