Azië topic

Ja ik zie al wat mooie plekken om te slapen en volgens mij is er idd genoeg te doen daar in de omgeving. Is het ook de moeite waard als je Fuji niet kan zien door het weer? En ben je ook in Nikko geweest? Ik ga een week naar Tokio en wil eigenlijk 1 plek buiten de stad kiezen, om te overnachten, wandelen en misschien een (outdoor) onsen te bezoeken.

Ja vind ik wel! Wij hadden geluk dat het alle dagen helder was maar ik vond de rest van de omgeving ook supermooi. Nikko ben ik niet geweest

1 like

Nikko is ook mooi voor 1 a 2 nachten

1 like

Volgens mij staat dit op niet veel Nederlanders hun lijstje maar Kuala Lumpur is echt fantastisch! We zijn in 9dagen maar vier andere Nederlanders tegengekomen :joy: vanwege omstandigheden bleven we enkel in Kuala Lumpur maar wat een leuke stad!

Ik vond het veel leuker en vooral ook schoner dan Bangkok

5 likes

Ik wil voor het eerst alleen backpacken in mei, zo’n 3-3,5 week. Het liefst in Azië. Ben al eens een maand op Bali geweest dus daar wil ik niet nog eens heen. Twijfel tussen Indonesië, Thailand en Maleisië.

Als ik weer naar Indonesië zou gaan dan wil ik graag naar Java, Lombok, Flores enz. Twijfel alleen of dat in mijn eentje echt leuk is. Ik heb bij Thailand het gevoel dat je sneller aanspraak hebt met mede reizigers ofzo? Maar dat is op niks gebaseerd.

Tips en ideeen zijn dus welkom!

Ik ken mensen die gingen backpacken op java en het echt heel leeg was. Ik ben er ook geweest maar niet in hostels en vond het wel super mooi daar en lekker eten

Wat bedoel je precies met ‘leeg was’? Weinig toeristen überhaupt of weinig backpackers?

Ik kan Lombok en Flores aanraden qua backpacken maar ik kan weinig zeggen over hoe het zit met aanspraak, want ik ben zelf 0,0 sociaal haha. Heb wel het idee dat toeristen/backpackers daar wat meer in hun eigen bubbel zitten.

2 likes

Wat zoek je in backpacken? Want Thailand is echt helemaal ingericht op backpacken en dus erg makkelijk, maar ook daarom wel erg moeilijk om wat anders dan anders te doen. Je kunt ook bijvoorbeeld in Bankok starten en dan richting Laos of Cambodja gaan. Ook goed ingericht op backpackers, maar minder “party” en iets meer cultuur. Of Vietnam, handig omdat iedereen 1 route doet, van Zuid naar Noord of vice versa.
En iets ingewikkelder, en langere reisdagen, maar van Hongkong China in?

1 like

Ik wil ervaren hoe backpacken is en of dat wat voor mij is. Tot op heden ben ik altijd ‘comfortabele’ of luxe(re) vakanties gewend. Dit komt onder meer omdat mijn vriend daar de voorkeur aan geeft ik dat ook altijd wel prima vond. Ik merk nu alleen dat een avontuurlijke(re) manier van reizen me meer aanspreekt. Ik ben ook nog nooit alleen op reis geweest, dus het is hoe dan ook uit mijn comfortzone haha. Hongkong China is goed om te onthouden, maar voor nu denk ik iets te avontuurlijk en te kortdag qua uitzoekwerk. Wel een goede suggestie!

Ik zie nu alleen dat het in mei in Thailand heel warm is (kan 40 gr worden) en ook regenseizoen. Heeft iemand ervaringen met Thailand in mei?

1 like

De moesson komt in Thailand op verschillende momenten. Als het slecht is aan de westkust zijn de eilanden in de golf vaak ok. Bovendien is mei het begin van de moesson, dan is er wel soms een regenbui, maar dat is ook verfrissend. Ik ben zelf 2x rond die tijd in Thailand, Laos en Cambodja geweest, en dat was prima. Alleen in de zwaarste moessonmaand november kan het wel heftig regenen. Doe nog iets meer onderzoek!
Juist ZuidOostAzie is super geschikt voor om met een beetje luxe toch te backpacken in die regio. Hotels en hostels zijn betaalbaar en in verschillende prijsklassen, en je ontmoet elkaar in de cafe’s en restaurants. En een Lonely Planet brengt je overal. In het begin is alleen reizen even eng, maar je zult merken dat je eigenlijk veel opener staat voor mensen en ervaringen, dan mensen die met z’n tweeën reizen. Je hebt zo aanspraak en kunt, omdat je alleen bent , ook iedere dag een nieuw plan maken. Succes met plannen maken!

1 like

Ja die persoon kwam toen echt geen backpackers tegen in hostels. Dan ging ze op tour een dag en wad ze de enige enzo… is wel aantal jaar geleden

@Sjern ben je al in Thailand? Hoe bevalt het?

2 likes

Ik denk dat je @lisaanna bedoelt!

1 like

Oh wat stom! Haha. Ik zie nu dat @lisaanna er pas in mei is

Haha nee ik was een beetje in de war met de maanden en ben er wel al! Bedoelde de maand april.

Het is erg warm, maar wel heel leuk! Morgen is het blijkbaar Thais nieuwjaar dus ben heel benieuwd hoe dat wordt (in Phuket).

2 likes

Ah wat leuk! Kan me voorstellen dat je aan die hitte moet wennen. Ik ga in de zomer waarschijnlijk ook dus als je aan het einde nog tips hebt… heel veel plezier in ieder geval!

1 like

Oeh leuk! Voor nu nog niet zo heel veel tips, maar ik vond de Co van Kessel fietstour iig echt leuk in Bangkok! En verder is het eten echt fantastisch. Had gisteren vega Khao Soi op een night market hier in Phuket en dat was echt bizar lekker.

3 likes

ooooh ik wil terug. Ga je toevallig ook naar koh yao noi of koh yao yai? Liggen heel dicht bij phuket maar toch weinig toerisme. Echt heerlijk relaxed! Veel plezier nog daar!!

1 like

Oeh goeie tip! Ik ben sowieso van plan om in deze omgeving te blijven dus ik zet ze op m’n lijstje.