Azië topic

Vrijwel niks denk ik qua make up? Het is warm, je gaat zweten, misschien zwemmen. Scheelt weer bagage. En anders idd waterproof.

Ik heb tickets geboekt naar Thailand! Wel in het regenseizoen (juli/aug), maar m’n vriend en ik zitten vast aan de schoolvakantie en we willen zo veel mogelijk richting het zuiden, Koh Tao e.d. Zo veel zin in. Heb iig wat tips uit dit forum opgeschreven (Co van Kessel ed), ben super benieuwd.

3 likes

Ik zou niet naar Japan gaan in juli, vooral bijv in Kyoto echt snik heet. Zo zonde. Voorjaar of herfst (:heart_eyes:) is prachtig en ideaal in Japan.

2 likes

We hebben inderdaad uiteindelijk besloten om toch te proberen om het op een ander moment mogelijk te maken en gaan nu in de zomer naar Georgië en Azerbeidzjan :slight_smile:

3 likes

Ooh prachtig, lijkt me enorm mooi. Veel plezier alvast!

1 like

Ben ik de enige die het opvalt dat deze nieuwe poster alleen maar post over zweet in verschillende topics? :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik maak gewoon gebruik van kennis van andere mensen….

Iemand hier die recent op Koh Pangan is geweest, maar dan niet om te feesten?
Ik ben er zelf niet eerder geweest want het trok me nooit zo, maar nu we in het regenseizoen gaan wordt dit eiland vaak genoemd als redelijk droge optie.

Dat is ook snikheet! Misschien wel lagere luchtvochtigheid …

2 likes

hahaha ik ga naar japan EN georgië in de zomer dus dat wordt nice

3 likes

Ja true haha. Moet maar veel tijd in de bergen doorbrengen denk ik. En wauw @Vuile_bitch wat een geweldige zomer heb jij voor de boeg dan!

1 like

Het gaat hierboven al even over Japan en het weer. Ik zit te kijken voor volgend jaar naar Japan en we kunnen eind augustus (27 augustus) aankomen in Tokio en vanaf daar (waarschijnlijk vooral zuidelijker) reizen of we kunnen midden september (zo rond 10 september). Iemand ervaring of die 2 weken veel verschil gaan maken qua temperatuur of regen?

Ik denk zelf qua september hoe later hoe beter, maar augustus komt ons iets beter uit…

1 like

Ben je al geweest? Ben benieuwd wat je hebt gedaan!

1 like

Is hier weleens iemand op Koh Samui, Koh Tao en/of Koh Phangan geweest in Thailand?
We gaan hier over ongeveer 2 weken naartoe en hebben sowieso een week Koh Tao geboekt, maar twijfelen een beetje tussen Koh Samui en Koh Phangan. Ik heb behoefte aan een chill eiland gevoel en niet te veel feestende mensen (we gaan gelukkig precies niet tijdens full moon), maar ik weet niet waar je dat het meest hebt

Ja! Ik ben op Koh Phangan en Koh Tao geweest in Februari en ik vond Koh Phangan leuker en rustiger op de plek waar wij zaten, wilden ook echt geen feestende tieners en dat was op Koh Tao veel meer dan op de plek waar we zaten op Koh Phangan. Beide eilanden hadden we wel echt top accomodaties die ik zo opnieuw zou boeken:

Ik vond het stadje Koh Tao wel cute maar ook wel toeristisch, nagenoeg iedereen komt om te duiken en al die duikersboten zitten overvol. Het is geen ‘rustig, gemoedelijk’ eilandje helaas. Mijn toppunt was dus Koh Phangan terwijl ik eigenlijk van Koh Tao meer had verwacht. Wij hadden op geen van deze plekken scooters btw omdat wij geen ervaring hadden en het toch wel erg steil is op sommige plekken. Koh Tao reed echt iedereen op scooter maar sommige hotels zijn prima loopafstand van stadje, het is maar een mini eiland.

3 likes

Oeh jullie zaten wel echt op top plekken zo te zien :heart_eyes:. Wij gaan sowieso wel naar Koh Tao omdat m’n vriend daar gaat duiken (net als iedereen blijkbaar haha). We zitten vlakbij Freedom beach dus goed om te horen dat je daar goed kunt snorkelen, dat wil ik vooral doen. Je verblijf op Koh Phangan sla ik even op mochten we daarvoor kiezen ipv Koh Samui. Thanks voor je uitgebreide berichtje!

Ik ben op Koh Tao en Samui geweest. Koh Tao is wel al een jaar of 8 geleden, Samui was ik afgelopen winter.

Het publiek is voor mijn gevoel op Samui wat diverser, Tao is inderdaad erg toegespitst op duiken en heeft daardoor een wat jongere doelgroep. Terwijl Samui echt meer een familievibe heeft vind ik. Ook daar zijn wel plekken met veel kroegen enzo maar wij zaten bijvoorbeeld in Chaweng pal aan de walking street in een resort en 0,0 last gehad of het idee dat we als gezin met kinderen misplaatst waren.

Ik vind het leuke aan Samui dat het best wel groot is en je er dus ook wel op uit kunt met de auto. Wij gaan zelf ook weer naar Thailand deze maand en beetje afhankelijk van het weer, maar zou best kunnen dat we ook Samui weer aan gaan doen. Dus ik zou Samui aanraden en dan kun je evt nog een dagtripje naar Phangan doen.

1 like

Goed om te weten, thanks. Wat lekker dat je 2x in een jaar naar Thailand kunt haha, veel plezier alvast!

Iemand hier bekend met de buurten Ginza en Shinjuku in Tokyo? Welke buurt is het leukst om in een hotel te zitten? Overdag ben ik grotendeels alleen. Nog andere voor- en nadelen?

Ik denk dat je in Ginza misschien iets centraler zit? Ginza deed me op veel manieren een beetje aan NY denken. Shinjuku en dan vooral Shinjuku station is wat chaotischer. Zou vooral zorgen dat je dicht bij een station met goede verbindingen zit.

1 like

Heb dezelfde mening als @Juuldie

3 likes