Azië topic

Goede tip! Ik vond de ervaringen die ik op internet las niet heel hoopgevend mbt neerslag, maar jouw ervaring stelt me een beetje gerust. Ik vind een regenbui uiteraard niet erg, maar als er continu neerslag valt zou dat wel een beetje roet in het eten gooien.

Ook dank voor je bemoedigende woorden over het alleen reizen! Ik denk dat het ook wel goed komt. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad snel contacten legt wanneer je allemaal solo reist. De ‘angst’ zit ‘m erin dat ik nooit alleen heb gereisd en nooit in een hostel heb geslapen, dus dat is een ontgroening op meerdere fronten in een paar weken haha

1 like

Iemand die wel eens in de zomer (juli) in Japan, Zuid-Korea, Taiwan of China is geweest? Ljikt me qua klimaat en aantallen reizigers niet de beste periode, maar we zijn altijd gebonden aan de bouwvak en ik zou er wel graag ooit mee willen. Dus benieuwd hoe de ervaringen van anderen in deze periode zijn :slight_smile:

1 like

Juni in Japan geweest, echt snikheet. Vooral in kyoto en nog lager. Wilde echt niet naar buiten overdag eigenlijk en alleen maar in airco ‘s :smile:
Zuid Korea en zuid China is ook snikheet en hoge vochtigheid.
Zelf zou ik daarom nooit meer gaan in de zomer, maar ik haat hitte.

2 likes

Ik ben in augustus in Shanghai geweest en door de luchtvochtigheid was het daar echt mega heet. China is een gigantisch land, dus het is natuurlijk afhankelijk waar je heen wilt.

Als je kan kiezen om in een andere periode te gaan en je houdt niet van warmte, zou ik in een andere periode gaan. Als dat niet kan en je wilt graag daarheen, zou ik het gewoon doen.

Ik ben 3 zomers in China geweest. Vooral Beijing en noordelijker, maar ook bijv. een uitstapje naar Xi’an, Shanghai en Hangzhou. Het is natuurlijk warm, maar dat is het in mei ook al. Zo heel veel scheelt dat iig in Beijing niet weet ik uit ervaring.

De zon komt niet altijd door de smog heen en dat scheelt weer wat (want geen brandende zon op je hoofd). Het helpt ook nog iets om een parasol (zo’n paraplu tegen de zon) of een waaier aan te schaffen voor wat verkoeling. Ik vind Beijing trouwens veel beter te doen dan Shanghai en omgeving. In Shanghai is de lucht veel vochtiger en je zweet dus veel sneller.

ik ga in juli naar japan en ik ben ook in zuid-korea geweest. het was gemiddeld 25 graden denk ik, we hebben seoul, busan en jeju bezocht. ik vond het prima te doen, echt helemaal niet te heet of benauwd.

edit oh ik vond het 1 dag wel heel heet bedenk ik me nu. maar verder niet

Ik ben in juli en augustus in China (2 keer) en Zuid-Korea geweest. Ik kan slecht tegen hitte en benauwdheid en ik had het er wel echt moeilijk mee. Mijn voorkeur zou zéker uitgaan naar een andere periode, maar als dit je enige optie is zou ik me er niet door tegen laten houden. Het is het alsnog zeker de moeite waard! Wat betreft China zou je ook kunnen kijken naar Yunnan provincie, daar zijn de temperaturen milder.

Oke bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik ga er nog even over nadenken haha.

1 like

Ik heb gehuild van de hitte in Xi’an in juli :joy: 41 graden en ik kon het gewoon niet kwijt

ik ga erheen, hoor (en lees) dus al dat het flink zweten word. Iemand nog tips? Wel laagjes geen laagjes, wat voor soort warmte is het? En misschien voor de vrouwen, wat voor soort make up want zweet hier alles er al af.

1 like

waar is ‘er’? welk land?

3 likes

Hoeveel mannen denk je dat er op het forumfeminarum zitten? En daarnaast kunnen mannen ook make-up dragen.

Ik ben op de Filipijnen en in Indonesië geweest en droeg daar nooit meer dan wat (waterproof) mascara want ik zweette de rest er inderdaad ook gewoon af.

Vrijwel niks denk ik qua make up? Het is warm, je gaat zweten, misschien zwemmen. Scheelt weer bagage. En anders idd waterproof.

Ik heb tickets geboekt naar Thailand! Wel in het regenseizoen (juli/aug), maar m’n vriend en ik zitten vast aan de schoolvakantie en we willen zo veel mogelijk richting het zuiden, Koh Tao e.d. Zo veel zin in. Heb iig wat tips uit dit forum opgeschreven (Co van Kessel ed), ben super benieuwd.

3 likes

Ik zou niet naar Japan gaan in juli, vooral bijv in Kyoto echt snik heet. Zo zonde. Voorjaar of herfst (:heart_eyes:) is prachtig en ideaal in Japan.

2 likes

We hebben inderdaad uiteindelijk besloten om toch te proberen om het op een ander moment mogelijk te maken en gaan nu in de zomer naar Georgië en Azerbeidzjan :slight_smile:

3 likes

Ooh prachtig, lijkt me enorm mooi. Veel plezier alvast!

1 like

Ben ik de enige die het opvalt dat deze nieuwe poster alleen maar post over zweet in verschillende topics? :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik maak gewoon gebruik van kennis van andere mensen….

Iemand hier die recent op Koh Pangan is geweest, maar dan niet om te feesten?
Ik ben er zelf niet eerder geweest want het trok me nooit zo, maar nu we in het regenseizoen gaan wordt dit eiland vaak genoemd als redelijk droge optie.

Dat is ook snikheet! Misschien wel lagere luchtvochtigheid …

2 likes