hahaha ik ga naar japan EN georgië in de zomer dus dat wordt nice
Ja true haha. Moet maar veel tijd in de bergen doorbrengen denk ik. En wauw @Vuile_bitch wat een geweldige zomer heb jij voor de boeg dan!
Het gaat hierboven al even over Japan en het weer. Ik zit te kijken voor volgend jaar naar Japan en we kunnen eind augustus (27 augustus) aankomen in Tokio en vanaf daar (waarschijnlijk vooral zuidelijker) reizen of we kunnen midden september (zo rond 10 september). Iemand ervaring of die 2 weken veel verschil gaan maken qua temperatuur of regen?
Ik denk zelf qua september hoe later hoe beter, maar augustus komt ons iets beter uit…
Ben je al geweest? Ben benieuwd wat je hebt gedaan!
Is hier weleens iemand op Koh Samui, Koh Tao en/of Koh Phangan geweest in Thailand?
We gaan hier over ongeveer 2 weken naartoe en hebben sowieso een week Koh Tao geboekt, maar twijfelen een beetje tussen Koh Samui en Koh Phangan. Ik heb behoefte aan een chill eiland gevoel en niet te veel feestende mensen (we gaan gelukkig precies niet tijdens full moon), maar ik weet niet waar je dat het meest hebt
Ja! Ik ben op Koh Phangan en Koh Tao geweest in Februari en ik vond Koh Phangan leuker en rustiger op de plek waar wij zaten, wilden ook echt geen feestende tieners en dat was op Koh Tao veel meer dan op de plek waar we zaten op Koh Phangan. Beide eilanden hadden we wel echt top accomodaties die ik zo opnieuw zou boeken:
- Koh Phangan zaten we hier 6 nachten en pakten we elke dag de taxi boat naar een ander strandje en dat was echt fantastisch. Het zit in een klein vissersdorpje en ook dat was een schattig dorp (niet super veel te doen maar met taxi boat ben je zo op andere strandjes) Suan Residence - Exotic and Contemporary Bungalows with Private Pool, Chaloklum – Bijgewerkte prijzen 2024. Mooie nette bungalow, geen airco maar met de fan was het goed te doen. Veel muggen was het enige nadeel, maar met deet hou je het wel vol.
- Koh Tao op twee plekken gezeten. Eerste zaten we op dit resort, ook echt prachtig, vooral om te snorkelen op Freedom Beach! Koh Tao Relax Freedom Beach Resort, Ko Tao – Bijgewerkte prijzen 2024 Toppunt was deze accomodatie (niet voor langer dan 2 dagen zou ik zeggen want je zit wel ver van alles), in de jungle in de bergen met echt 10/10 eten (beetje pricy) en zwembad met uitzicht: Ecotao Lodge, Ko Tao (bijgewerkte prijzen 2024). Is wel altijd volgeboekt, konden maar 1 nacht blijven helaas.
Ik vond het stadje Koh Tao wel cute maar ook wel toeristisch, nagenoeg iedereen komt om te duiken en al die duikersboten zitten overvol. Het is geen ‘rustig, gemoedelijk’ eilandje helaas. Mijn toppunt was dus Koh Phangan terwijl ik eigenlijk van Koh Tao meer had verwacht. Wij hadden op geen van deze plekken scooters btw omdat wij geen ervaring hadden en het toch wel erg steil is op sommige plekken. Koh Tao reed echt iedereen op scooter maar sommige hotels zijn prima loopafstand van stadje, het is maar een mini eiland.
Oeh jullie zaten wel echt op top plekken zo te zien . Wij gaan sowieso wel naar Koh Tao omdat m’n vriend daar gaat duiken (net als iedereen blijkbaar haha). We zitten vlakbij Freedom beach dus goed om te horen dat je daar goed kunt snorkelen, dat wil ik vooral doen. Je verblijf op Koh Phangan sla ik even op mochten we daarvoor kiezen ipv Koh Samui. Thanks voor je uitgebreide berichtje!
Ik ben op Koh Tao en Samui geweest. Koh Tao is wel al een jaar of 8 geleden, Samui was ik afgelopen winter.
Het publiek is voor mijn gevoel op Samui wat diverser, Tao is inderdaad erg toegespitst op duiken en heeft daardoor een wat jongere doelgroep. Terwijl Samui echt meer een familievibe heeft vind ik. Ook daar zijn wel plekken met veel kroegen enzo maar wij zaten bijvoorbeeld in Chaweng pal aan de walking street in een resort en 0,0 last gehad of het idee dat we als gezin met kinderen misplaatst waren.
Ik vind het leuke aan Samui dat het best wel groot is en je er dus ook wel op uit kunt met de auto. Wij gaan zelf ook weer naar Thailand deze maand en beetje afhankelijk van het weer, maar zou best kunnen dat we ook Samui weer aan gaan doen. Dus ik zou Samui aanraden en dan kun je evt nog een dagtripje naar Phangan doen.
Goed om te weten, thanks. Wat lekker dat je 2x in een jaar naar Thailand kunt haha, veel plezier alvast!
Iemand hier bekend met de buurten Ginza en Shinjuku in Tokyo? Welke buurt is het leukst om in een hotel te zitten? Overdag ben ik grotendeels alleen. Nog andere voor- en nadelen?
Ik denk dat je in Ginza misschien iets centraler zit? Ginza deed me op veel manieren een beetje aan NY denken. Shinjuku en dan vooral Shinjuku station is wat chaotischer. Zou vooral zorgen dat je dicht bij een station met goede verbindingen zit.
ik ben nu in japan en verbleef in tokyo in shinjuku en ik vond vanaf daar eigenlijk alles wel chill qua afstand. veel leuke dingen en mooie parken op loopafstand (maar ik hou wel van veel rondlopen, het was niet dat alles op 5min was ofzo). wel een heel chaotisch station ja. ginza ben ik alleen geweest voor een bepaalde markt en de grote uniqlo maar dat was wel verder weg van de meeste dingen die ik gedaan heb geloof ik
Ik vond ginza heerlijk! Ik verbleef net iets daaronder, bij station Shimbashi en het was ideaal qua ov en een verademing om in het hotel te komen in een rustige centrale buurt na een dag intense drukte haha. En je hebt daar een heel leuk gebiedje waar inwoners van tokyo zelf gaan eten en drinken. Was echt mega goed eten.
Ik heb in tokyo op verschillende plekken overnacht & van deze 2 wijken vind ik Ginza echt fijner! Rustiger, maar enorm centraal en metrostations die je overal heen brengen. Hele fijne sfeer vond ik in die wijk en minder dan Shinjuku.
ik zei hier pas dat ik zuid-korea mee vond vallen qua hitte maar japan ervaarde ik toch wel anders haha. in de buurt van tokyo was het prima te doen maar vooral kyoto/hiroshima/osaka waren wel echt plakkerig. ik had ook telkens zo’n zweethoofd echt gadverdamme terwijl ik helemaal niet snel zweet
Ginza en Shinjuku zijn groot, heb je een specifiekere plek/metrostation?
Heb je liever rust of drukte? Dichtbij de toeristenplekken of meer local vibes?
Over het algemeen zou ik Shinjuku vermijden om in te slapen vanwege de drukte, maar dat ben ik
Ja! Ik denk dat we op basis van bovenstaande adviezen gaan voor AC hotel in Ginza. Zou anders denk ik het Hilton worden in Shinjuku, maar denk dat ik het leuker vind om in Ginza te verblijven en dan gewoon (juist in de avond) met het ov naar Shinjuku te gaan.
Ja goede locatie!! Wel een beetje fancy dus hogere prijzen voor alles dan de rest van Tokio. Maar sowieso beter dan Shinjuku. Wanneer ga je? Veel plezier!!
Wanneer was jij er? Ik afgelopen nov & dec en vond dat weer toen zooo subliem: in de steden tussen 16-22 graden overdag met zon (echt 1 dag regen gehad), koelde goed af 's avond. In bijv de Alpen lag sneeuw, was rond de 5-10 graden en aan zee rond de 22 graden en op strand kunnen liggen. En die hertstkleuren vond ik echt bizar mooi😍