Azië topic

Wij waren eind september en begin oktober in Japan (2,5 week) en dat was echt ideaal. Het was lekker weer maar niet té warm om rond te lopen. Wij hebben ook Tokyo, Kyoto en Osaka gedaan (en nog wat andere plaatsen) en dat is heel goed bevallen.

3 likes

Dank je wel! Ik denk dat we idd voor eind oktober 2weken gaan. Ik heb echt geen zin om in de hitte drie weken door steden te lopen

2 likes

Ik ben aan het twijfelen om twee weken alleen op reis te gaan in november. Wil naar een zika-vrije bestemming (daarmee valt Zuid-Oost Azië en sowieso tropische landen helaas af) en niet naar Japan, want daar wil mijn vriend graag samen heen. Voor solo travel in november, zouden jullie Taiwan of Zuid-Korea aanraden? Ik wil het liefst geen auto huren, maar met het OV rondreizen en genieten van zowel stad (cultuur, eten etc.) en natuur (hiken). En voor de mensen die naar beiden zijn geweest, welk van beiden vonden jullie het mooist in het algemeen en waarom?

1 like

Wij gaan over iets meer dan 2 weken naar Japan, maar die aardbeving vind ik toch wel even spannend… Hopelijk valt de schade mee.

Ik ben in beide geweest als solo reiziger en zou beide aanraden! 2 weken vind ik voor korea alleen wel aan de korte kant als je veel wil zien, dus dan zou ik Taiwan aanraden!

1 like

Zou dan echt in oktober gaan!

Welk Gili eiland ga je naartoe? Ik heb alleen ervaring met Gili Air en daar is niet super veel te doen (vond ik juist wel fijn), maar sowieso zou ik gaan snorkelen! Dat kan gewoon vanaf het strand, het koraal is echt prachtig. En fiets huren en daarmee naar het midden van het eiland is ook leuk.

In Ubud vond ik Lazy Cats Café heel leuk om te eten (volgens mij kreeg ik die tip van @Airy-fairy )

Ohja en vergeet geen reispilletje in te nemen als je de ferry van Bali naar Gili neemt… kan echt heel heftig zijn en dat heeft mij gered haha

4 likes

De beide Gili’s is voorlopig het plan :smiley:
Wel supergoeie tip van die reispillen, meestal probeer ik gewoon ogen te sluiten en muziek te luisteren en wordt ik nooit echt misselijk dan maar ik ga sowieso reispillen voorzien voor mezelf en de rest van het gezelschap!

1 like

Het zijn er drie, er is ook nog Gili meno

4 likes

Oké ja, Taiwan lijkt me perfect voor de korte duur die ik heb dus fijn om te horen! Hoe vond jij het met andere reizigers ontmoeten en de mate waarin je je met Engels kunt redden?

1 like

Een goede vriendin van mij is een tijdje ruim 1,5 maand in Taiwan geweest. Ze zei dat ze weinig aanspraak had (en daardoor soms ook wel een beetje eenzaam was) omdat niet veel andere backpackers/toeristen waren. Ze was er wel in het laagseizoen, dus dat kan nog uitmaken.

1 like

Woeps, bedoelde Gili air en Gili trawangan!

Ik kwam uit korea, dus vergeleek het daar mee, maar in taiwan was reizen als engeltalige toerist makkelijker dan in korea en er waren meer backpackers! Ik heb ook wel alleen in hostels geslapen, maar ben ook wel andere backpackers tegengekomen en in Korea had ik dat amper! Het is geen thailand met de hoeveelheid backpackers maar je bent ook niet constant de enige!

1 like

Ik denk dat naar beide Gili’s gaan echt weinig meerwaarde heeft eigenlijk. Zou naar 1 gaan en dan de overige extra tijd ergens spenderen wat meer diversiteit biedt. Een van de Nusa’s, of een extra plek op Bali, of naar Lombok…

5 likes

Lombok staat idd op het programma na de Gili’s :smiley:
Thx voor de tip, ga bekijken met de rest welke we dan gaan doen

Oke goed om te weten, thanks! Ik denk dat het Taiwan gaat worden.

1 like

Ik vond gili air wel heel anders dan gili T, bij die laatste was ik na 1 dag wel klaar en bij de eerste heb ik nachten bijgeboekt. Ligt er ook aan wat je daar wilt gaan doen natuurlijk

1 like

Weet niet of je echt van feestjes enzo houdt, maar Gili T is dat vooral. Gili air is chillen, snorkelen, leuk een drankje drinken in de avond.

Ik zou zeker naar Nusa Lembognan gaan (en evt dagtrip naar nusa Penida). Hele fijne vibe en vond ik zelfs leuker dan Gili air

3 likes

Hoelang was je in taiwan en zuid-korea? Voorkeuren nu gaan daar wel naar uit denk ik! Alleen nog even kiezen of we zin hebben in winter haha, zag dat het in zuid-korea wel koud kon worden al in november. We hebben 3.5 week ongeveer.

Ik ben in korea 4 weken geweest, waarvan 6 dagen japan en dat was prima voor een rondreis inclusief jeju!
En daarn anog een keer 7 dagen korea en toen 2 weken taiwan. In 2 weken kan je best het eiland rondreizen in taiwan maar iets langer is misschien wel beter als je nog meer kan zien en een eiland wil bezoeken (deed ik niet)

1 like