Azië topic

Wij willen in nov een maand weg maar waar oh waar heen… Normaal heb ik atijd een gevoel van ‘ja, dat wordt hem’ maar nu geen idee. Zijn oa in Azie geweest in Japan, Filipijnen, Indonesie, India, Malediven, Vietnam, Thailand, Myanmar. Ik dacht mogelijk Sri Lanka of Nepal, maar bij dat laatste heb ik het idee dat er weinig ‘gezellige levendigheid’ is en met name mooie natuur? Of China gecombineerd met Tibet.

Taiwan? Ik ben er nog niet geweest maar staat hoog op mijn lijstje, heel divers land!

1 like

Sri Lanka is prachtig! Wel echt groot en dus veel reistijd van plek naar plek (al is het mini naast India haha). Wij hadden het gecombineerd met de malediven maar die heb je al afgevinkt. En een paar dagen Singapore + Maleisië? Of delen van Indonesië of Thailand waar je nog niet bent geweest? Of gewoon een rondreis Costa rica, Chili of Argentinië. Gewoon de andere kant op?

2 likes

Voor Sri Lanka is een maand perfect en ik vond het echt een super leuke combi van levendig, natuur, cultuur en strand/surfen. Korea was ook fantastisch en had daar makkelijk een maand door kunnen brengen.

2 likes

ik ben eergisteren teruggekomen! dus midden juli - begin augustus. dat klinkt wel echt geweldig, ik zou heel graag teruggaan in de herfst! lijkt me zo mooi, had je niet veel regen? het was bij mij in tokyo en daar rondom nog wel prima te doen qua weer, maar rondom kyoto, osaka, hiroshima enz was het echt 38 graden met hoge luchtvochtigheid.

2 likes

Oh Korea & Taiwan staan beide - gek genoeg - niet op mijn radar maar klinkt goed! Heb even vast wat dingen gelezen en spreekt me aan. Zou wel graag een nieuw land willen proberen itt waar we al geweest zijn. Sri Lanka heb ik toch wat twijfels over… dus even laten bezinken. Volgend jaar gaan we naar ‘de andere kant’ dus voor nu niet naar midden/zuid Amerika.

1 like

Oh ja dat heb ik vaker gehoord dat het loeiheet is in de zomer… Wij hebben welgeteld 1 dag regen gehad, in Osaka. Mogelijk ook mazze hoor! De rest zonnig - zo’n perfect herfstweer met nog een warm zonnetje overdag zodat je tshirt aankan en blauwe luchten - en in Alpen hadden we sneeuwval.

ah geweldig! taiwan staat bij mij ook hoog, zuid-korea ben ik vijf jaar geleden geweest. ik hoor vaak dat mensen het een rip-off japan vinden, maar ik vind dat nogal een rare kijk (ook vanwege de geschiedenis) en ik denk dat dat echt aan jezelf ligt. dus ook een aanrader!

nu moet ik weer denken aan toeps die korea bezocht omdat ze japan niet in kon ivm corona en op haar blog helemaal ging janken want ‘zuid-korea is niet japan’ :’)

Hebben jullie absolute af- of aanraders voor verblijf, eten, activiteiten op Ubud & de Gili eilanden?
Voor de rest van onze Indonesie trip heb ik al veel research gedaan en tip gekregen van vrienden & online teruggevonden, maar hier loop ik wat tegenaan

1 like

Voor eten in Ubud kan ik je de volgende 2 warungs aanraden: Biah Biah en Sweet Orange Warung. De route naar Sweet Orange Warung is echt prachtig en de warung ligt midden tussen de rijstvelden en palmbomen in. Was echt prachtig daar.
Op Gili T kan ik je Kayu Cafe aanraden, wij hebben hier heerlijk ontbeten.
Wij verbleven in Java Wood, hier hadden we een houten huisje met plunge pool. De bedden waren echt geweldig! Het enige is dat het wel midden op het eiland ligt, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Overdag hebben wij meermaals gelegen bij La Moomba, hier hebben ze een grote vlonder met bedjes en hier kan je de hele dag liggen zonder minimum spend. Eten is goed en goedkoop. Je kan vanaf de vlonder makkelijk de zee in. Tijdens het snorkelen hier heb ik 3 grote schildpadden gezien!

1 like

Wij zijn voor volgend jaar aan het orienteren voor Japan voor de 1e keer en hebben de keuze tussen 3 data

April - 1,5 week
Zomer - 3 weken
Oktober - 2 weken

Ik hoor van iedereen dat het bloesemseizoen zo mooi is maar 1,5 week lijkt me net te kort. De zomer te warm dus dan blijft eind oktober over. Wat vinden jullie? We willen sowieso naar Tokyo, Kyoto en Osaka

Zelf ook dit dillema van wanneer nou te gaan. Bloesem is niet gegarandeerd in die 1.5 week, want ligt aan het weer… ik zou dat ook zo graag willen zien. Maar wij willen ook naar de World Expo in Osaka en die is van 13 april tot 13 oktober dus stel je bent er ook in geïnteresseerd dan kun je kijken of dat nog iets voor je data doet. Stiekem denk ik dat 3 weken rondreizen in Japan wel echt beter is dan 1.5 week of 2…
Maar ja die warmte lol dat is ook niet ideaal.

2 likes

Ik zou oktober kiezen qua weer, je kan het het bloesemseizoen proberen maar het is nooit precies en dus idd niet gegarandeerd

Is iemand hier weleens in Sanya geweest? Ik ga volgende week een weekje surfen en Chinees oefenen in mijn eentje en vroeg me af of iemand tips heeft?

2 likes

Wij waren eind september en begin oktober in Japan (2,5 week) en dat was echt ideaal. Het was lekker weer maar niet té warm om rond te lopen. Wij hebben ook Tokyo, Kyoto en Osaka gedaan (en nog wat andere plaatsen) en dat is heel goed bevallen.

3 likes

Dank je wel! Ik denk dat we idd voor eind oktober 2weken gaan. Ik heb echt geen zin om in de hitte drie weken door steden te lopen

2 likes

Ik ben aan het twijfelen om twee weken alleen op reis te gaan in november. Wil naar een zika-vrije bestemming (daarmee valt Zuid-Oost Azië en sowieso tropische landen helaas af) en niet naar Japan, want daar wil mijn vriend graag samen heen. Voor solo travel in november, zouden jullie Taiwan of Zuid-Korea aanraden? Ik wil het liefst geen auto huren, maar met het OV rondreizen en genieten van zowel stad (cultuur, eten etc.) en natuur (hiken). En voor de mensen die naar beiden zijn geweest, welk van beiden vonden jullie het mooist in het algemeen en waarom?

1 like

Wij gaan over iets meer dan 2 weken naar Japan, maar die aardbeving vind ik toch wel even spannend… Hopelijk valt de schade mee.

Ik ben in beide geweest als solo reiziger en zou beide aanraden! 2 weken vind ik voor korea alleen wel aan de korte kant als je veel wil zien, dus dan zou ik Taiwan aanraden!

1 like

Zou dan echt in oktober gaan!

Welk Gili eiland ga je naartoe? Ik heb alleen ervaring met Gili Air en daar is niet super veel te doen (vond ik juist wel fijn), maar sowieso zou ik gaan snorkelen! Dat kan gewoon vanaf het strand, het koraal is echt prachtig. En fiets huren en daarmee naar het midden van het eiland is ook leuk.

In Ubud vond ik Lazy Cats Café heel leuk om te eten (volgens mij kreeg ik die tip van @Airy-fairy )

Ohja en vergeet geen reispilletje in te nemen als je de ferry van Bali naar Gili neemt… kan echt heel heftig zijn en dat heeft mij gered haha

3 likes