Oh heel graag! Ben benieuwd!
Na 3 dagen weet ik echt nog niet wat ik van Bali vind (iedereen is wit, jong en knap, de stranden zijn druk en lelijk, overal wordt gebouwd, rust is slecht te vinden, maar er zijn ook overal super hippe tentjes met alles wat ik lekker vind voor een derde van de prijs in Nederland en massages van een uur kosten 10 euro), maar in mijn hippe, maar uitgestorven, yoga hostel lag net naast de massage kaart een IV drop kaart met namen als migraine mixer en turn back time ![]()
Weet niet waar je precies bent op Bali, maar als je naar het noorden gaat vind je niet veel drukte, te hippe koffietentjes etc. Munduk en Sidemen zijn een stuk groener, rustiger en authentieker (en goedkoper en minder Britten win-win)
Wellicht voor jou ook een optie om bijv naar het noorden te gaan @flalamingo. Mogelijk combineren met Java of Lombok? Vond Java echt super
Ja, dat heb ik hier al gelezen! En ik ben er pas drie dagen, dus ga die andere kant zeker nog zien! Ik ben nu in Uluwatu en me wel bewust dat het hier niet representatief is voor de rest van Bali ![]()
Maar ik zet die plekken op mijn lijstje! Ik wilde nu nog naar Nusa lembong, Ubud en verder was ik nog niet zeker!
Leuk! Heel veel plezier! Ik vond Nusa Lembognan ook leuk om te chillen en lekker op een scootertje te touren.
Voor wat betreft het noorden zou ik Lovina trouwens afraden. Ik overwoog daar zo’n dolfijn boottocht te doen, maar dat voelde zo niet ethisch dat ik dat niet gedaan heb. Nou, dan is er in Lovina echt niets te beleven behalve chillen. Strand is daar ook lelijk en vies haha.
Thanks, het liefst vermijd ik ook alles met dieren!
Welke plekken heb jij uiteindelijk allemaal bezocht?
Munduk en Sidemen zijn echt fantastisch
ik vond Uluwatu overigens prima om eventjes te “landen”, je kunt daar wel leuk surfen. Ubud is ook mooi maar redelijk toeristisch ook. Nusa Lembongan vond ik ook heel chill, leuker dan Penida. Canggu kun je overslaan, dat is echt vreselijk haha
Ik zoek nog tips voor Hong Kong! Vooral op zoek naar leuke restaurants, winkels…
We slapen in Little Tai Hang, goede ontbijtadresjes daar in de buurt mag ook.
Ook gaan we een dag naar Lantau Island en ik had daar graag een aantal bezienswaardigheden gedaan (Big Buddha, Tai O) in combinatie met een stukje van de hiking trail, maar ik weet niet goed welke etappe dan het meest aan te raden is?
@d12baby ik tag jou even, hoop dat je dit niet vervelend vindt maar volgens mij heb jij hele goede tips.
Hey - absoluut niet! Wat leuk dat je naar Hongkong komt. Tai Hang is echt top qua buurt, vrienden van mij wonen er en er zitten zoveel leuke cafes en bakkerijtjes, het is ook vrij klein dus als je daar rondloopt zie je ze allemaal zo. De beste noedels in Tai Hang zijn bij Chin Jor Fan Tong (je kan ze zelf samenstellen en pittigheid kiezen), koffie en ontbijt bij FINEPRINT en voor apero bij Winston’s
Qua hiking trail in Lantau zou ik Sunset Peak aanraden (link hier), je kan even googlen waar je wil inhaken en daar de bus/taxi pakken, maar ik kan je aanraden om in ieder geval de Sunset Peak zelf te doen voor het uitzicht (hier zie je de trail). Neem genoeg water mee en ook een parasol/pet want het is echt mega warm en niet bedekt.
Ik ben in de acht jaar dat ik er woon nog nooit naar de Big Buddha geweest haha, maar Tai O is echt leuk! Ik zou ook Man Mo Temple aanraden, zit in de buurt Sheung Wan (waar ik woon trouwens, precies boven de tempel in een megatoren
). Tai Ping Shan Street en de straatjes eromheen zijn heel leuk qua winkeltjes en cafes. Cat Street daar is een hele straat met Chinese vintage winkeltjes.
Wanneer ga je? Hoelang blijf je? Als je me wat meer info geeft kan ik je wat gerichtere tips geven, er is zooooveel te doen in Hongkong haha
Dit ga ik nooit vergeten, water loopt me alweer in de mond als ik eraan denk.
Iemand bij/op de secret gili’s geweest in lombok?
Wat en waar is leuk om te verblijven? Het liefst zou ik een nachtje willen kamperen (ik heb mijn eigen spullen mee), maar ik zie meerdere eilanden!
Ik ga eind augustus vrij spontaan voor 3 weken naar Taiwan. Vrees een klein beetje voor de hitte/benauwdheid, maar heb er heel veel zin in. Ik blijf denk ik 5-7 dagen in Taipei en ga dan rondtrekken. Heeft iemand tips/ervaringen voor wandelplekken, kookcursussen, hotsprings en plekken voor theeceremonies? Volgensmij was jij er geweest toch @Sjern
Jaaa en ik zou @flalamingo ook nog tips geven. Sorry!!!
Taipei is leuk, maar verblijf niet in de rainbowwijk als eerste bestemming, want het is mega druk. Overal leuke oorbelkraampjes, maar er gebruik van. Drink veel bobba en ga naar zoveel mogelijk streetfood nightmarkets (@flalamingo online vind je blogs over welke streetfood vega is. Je vind niet alles overal, ga daarom heen in verschillende steden!). Eet zoveel mogelijk crispy scallion pancakes en gefrituurde paddestoelen! En vergeet in taipei niet de dunne pannenkoek met pinda’s, ijs en koriander! Vega en vegan is heel makkelijk want er zijn overal wel vega lokale restaurants! Ik ben ook naar meerdere vega buffet restaurants geweest wat heerlijk was.
Taipei; doe een (free)walking tour en ga naar wat musea. Buiten de stad zijn thee plantages die je met een gondola kan bezoeken. Bezoek ook de taipei 101(hoge toren). Leuke hippe stad!
Tainan: wat kleinere stad. Ik heb het echte centrum niet kunnen vinden, maar het art museum is hier erg bijzonder en er is een Nederlands fort wat interessant is vanwege de koloniale geschiedenis. Ik ging naar een fancy grote hotpot restaurant (eet dit ook vaak btw) en at soy pudding bij de haven.
Kenting: klein puntje in het zuiden. Het was hier onverwachts strand weer, dus maak er gebruik van! Ik huurde een scooter om langs de cliffen te rijden en ging duiken (aanrader!). Streetfood market was 1 van de beste! Je kan er ook wandelen in het natuurgebied maar dat heb ik niet gedaan
Huwalien: ik ging hierheen om de mooiste wandeling te doen van taiwan (als je google op best hike in taiwan vind je hem) je had hier een permit voor nodig die je x aantal maanden van te voren moest aanvragen en dat was ingewikkeld, maar de wandeling was prachtig. Je gaat 550m omhoog en loopt dan naast de cliff. Soms is het pad echt super smal en het was dan ook erg eng. In de rest van het gebied kan je ook veel leuks korte wandelingen doen. De streetfoodmarkt had ook weet nieuwe dingen dan op andere plekken!
Bij die plek met die kitsch draken beelden aan hrt water ben ik alleen naar die beelden gegaan en toen meteen door en ik heb nog een klein stadje bezocht om door de rijstvelden te fietsen, maar ik werd achterna gezeten door honden en voelde het totaal niet. Wel stinky tofu geprobeerd en dat was onverwachts lekker!
Algemeen: ov is top en treinen ook. Veel hogesnelheidstreinen. Koop van te voren een (vega) bento box op het station. Ik vond het reizen erg makkelijk en het land voelde meer westers aan dan omringende landen. Ik heb het erg leuk gehad en snap niet dat het niet populairder is!
Ik krijg door je bericht veel zin om een keer naar Taiwan te gaan!
Oh men heeerlijk, vond het ZO leuk en verrassend vorig jaar😍
Ohh merci, fijn al deze tips! Welke wijk raad je aan om in te starten in taipei?
Oeh, dat weet ik zo echt niet meer!
Iemand ervaringen met een scooter huren op 1 plek en inleveren op een andere plek op flores, Indonesië?
En iemand tips om overzichtelijk te zoeken naar vluchten van 1 eiland (java) naar het andere(flores) waarbij je ook de verschillende vliegvelden meeneemt? Ik zoel nu steeds per vliegveld
Dat kan met kiwi . com
Ik begreep van andere reizigers dat je in China veel random dingen niet mee kan nemen in bijvoorbeeld de trein. Zij gaven toen aan als voorbeeld: tentstokken, een zakmes, een pakje kaarten.
Weet iemand hoe dat precies zit? Ik heb namelijk kampeerspullen mee en wil dat uiteraard niet zomaar ergens achterlaten.