Azië topic

Bagage wordt in China iig gecheckt met zo’n röntgenscanner, bij treinstations werkt dat zo en dat was ook het geval bij de metro in Beijing (en waarschijnlijk op veel andere plekken). Ik weet niet precies wat wel en niet is toegestaan, maar messen in ieder geval niet.

Klopt inderdaad, ik mocht een keer een simpele schaar niet meenemen in de metro. Die werd ingenomen en kon ik later weer ophalen haha. Het verschilt wel per keer; ik heb die schaar meerdere keren bij hetzelfde station mee kunnen nemen, maar een keer werd ‘ie er dus uitgepikt. Ik snap alleen het pakje kaarten niet, waarom zou dat niet mogen?

1 like

Ik ga half oktober 10 dagen naar Taiwan. :star_struck: Heb alleen de vlucht geboekt. Verder nog niks. Wil vooral zoveel mogelijk lokaal eten proeven en daarnaast nog wat mooie natuur zien.
Twijfel nog een beetje over accomodaties. Ben net 40 geworden dus ik heb geen zin in bellyshots met 20-ers in een hostel maar ik vind het wel leuk om met andere mensen een wandeling te maken/ uit eten/ borrelen. Andere mensen ontmoeten die alleen reizen. Heb een gezin dus niet op zoek naar een date. Twijfel dus over een private room in een hostel maar ook bang dat ik daar een saaie bejaarde ben. :sweat_smile:

1 like

Je kunt ook naar meet-ups gaan en gewoon in een hotel slapen. Als ik alleen reis kijk ik vaak op de meetup app, of Facebook groepen. Ik zie dat er ook een Girls Gone International in Taiwan is. Misschien de moeite waard om eens te kijken.

Ga die app eens bekijken, dank! Facebook heb ik niet. :sweat_smile:

1 like

Ik vind de sfeer in de hostels in Taiwan (op Taipei na) vrij matig, niet heel veel mensen en iedereen is erg op zichzelf. Ik heb via host a sister (fb groep) en couchsurfing veel leuke mensen hier ontmoet, veel locals ook!

1 like

Oh wat leuk! Ik kende host a sister helemaal niet! Ik heb me meteen ingeschreven, maar je fb moet langer dan 1 jaar bestaan en ik heb juist speciaal voor deze reis weer fb aangemaakt :sweat_smile:

@Willy Daar hoef je in Taiwan echt niet bang voor te zijn!! Ik heb juist vaker alleen of met maar een paar (Aziatische) toeristen in een hostel verbleven! Je zult inderdaad niet altijd mensen ontmoeten in je hostel.

Ik moet zeggen dat je feest hostels echt wel goed kan vermijden. In de tijd dat ik nu reis heb ik nog niet 1 keer in zo een hostel verbleven!

Oh wat grappig. Ik heb veel gecouchsurft maar dat is al bijna 15 jaar geleden (:smiling_face_with_tear:). Wist niet dat het nog actief gebruikt werd. Keek laatst ook op yt vlogs van Karl Watson in Taiwan. Die gast is al ruim over de 40 en die zat ook in hostels. Toen ging ik het weer overwegen. Zag er wel gezellig uit. Maar die ging ook op een dorm slapen, nou mij niet gezien.

Ik heb geen ervaring met hostels in Taiwan maar mocht je nog hotels zoeken laat maar weten. Ik denk dat ik Taiwan echt de leukste plek ooit vind waar ik ben geweest, de mensen zijn zo aardig en het eten is zo top

Ja tips altijd welkom! Heb nog niks geboekt. Er is zoveel aanbod en mijn ervaring in Azië is dat het altijd wel schoon en stil is.

Wij waren er helaas veel te kort maar dit was onze route

Aankomst Taipei, hotel Regent Taipei 3 dagen

• georganiseerde dagtrip naar Jiufen, old street Shifen en een waterval
    -Xingming disctrict
    -Chiang Kai-Shek gedenkhal

Eten in Taipei:

• Ding Tai Fung, lange wachtrij maar gaat redelijk snel.
  • Taipei 101, buffet maar echt geweldig en geweldig uitzicht

Trein naar Taichung genomen, hotel Intercontinental Taichung 2 dagen

• Ga naar het cafe waar bubbletea is bedacht!
    -Naast ons hotel is een ijszaak met een Michelin ster, leuk om geprobeerd te hebben.
    -Veel gewandeld in de buurt, nightmarkets zijn echt 10/10 hier.

Trein naar Tainan genomen, Crowne Plaza Tainan 2 dagen

• Annan district- Sicao Village(boottocht)
    -Fort Zeelandia, andere musea

Taxi naar Kaohsiung genomen, Indigo Kaohsiung 2 dagen

• Lingya- district- Lingzhou Village
  • Dragon and Tiger Pagodas
  • Ferry(20 min max) naar Qijin Island genomen, 10/10! We hebben een soort elektrische buggy gehuurd en het hele eiland bekeken, toeristisch maar echt leuk.

Trein terug naar Taipei, hotel Indigo Taipei North 2 dagen

• Taipei zoo
3 likes

Ik vond Taiwan echt geweldig; denk ook zo goed te doen alleen! Zulke lieve mensen en het reizen gaat er zo soepel & snel. Echt een heerlijk land.

Ik ben vandaag aangekomen in Zuid Korea voor een rondreis :scream: Nu al leuk! De planning is al grotendeels gemaakt, maar mocht iemand nog leuke tips hebben voor Seoul of andere plekjes hoor ik het graag

12 likes

@Aloha Naar de wc in de Seoul tower
Rondlopen en avondeten in Insa-dong
Stukje langs de Cheonggyecheon stream wandelen
아소토베이커리 Voor bakery
Niroumianguan Main Branch of Mokmyeoksanbang voor lunch of avondeten

1 like

Thanks! Insadong en de stream zijn we gisteren geweest. De rest zet ik op m’n lijstje, maar weet niet of de tower gaat lukken want helaas hebben we ook dagen regen dus dan is het mss niet zo de moeite waard.

Gisteren ook Changdeokgung bezocht, echt mooi!

3 likes

Ik reageer hier ook even op want ik ben ook op zoek naar Hong Kong tips, hoop dat je dat niet erg vindt! Ik ben er volgend weekend 3 volle dagen en verblijf in Central.

Ik ben er 10 jaar geleden al eens geweest met mijn ouders (toen ook Victoria Peak en Big Buddha gezien), dus leek me nu leuk om één dag een hike te doen (dacht Dragons Back of Twin Peaks) en verder vooral rond te wandelen en lekker veel te eten en leuke straatjes en winkeltjes te bezoeken. Ik ben alleen dus tips voor restaurantjes of barretjes waar je goed alleen heen kan zijn erg welkom, ik verdwaal een beetje in de TikTok traps haha

Oh leuk heb je tips? Staat op de shortlist voor een ‘babymoon’ haha.

2 likes

Leuk @Vaslav wij gaan ook binnenkort.

Heb je tips voor locaties/ hotels? Wij reizen met onze 3 jarige dochter dus tips voor handige plekken en grotere kamers zijn welkom.

Ik verbleef in Eaton na een uiiiiitgebreide zoektocht haha en ik vond dat een heel chill hotel: ook juist als je een kind hebt denk ik omdat er in hetzelfde gebouw ook een foodhall zit waardoor je ook ff snel een hapje kan eten zonder dat je het gebouw uit moet. En gewoon mooie kamers met lekkere bedden en mooi interieur. Niet groot uiteraard, maar dat heb je volgens mij nergens in HK haha.

Ik vond met de tram omhoog naar Victoria Peak heel leuk en mooi, de dagelijkse lichtshow vanaf avenue of stars, en we zijn een dag naar Macau geweest wat ik ook wel heel bijzonder vond om te zien. En we hebben de dragon’s back gewandeld wat ik een mooie wandeling vond maar niet wereldschokkend prachtig (maar dat kwam ook omdat we in de maanden ervoor heel veel natuur en bergen etc hebben gezien) Vond zelf dan alle skyscrapers en de uitzichten daarop bijzonderder!

3 likes

Ik kom hier even op terug als ik weer thuis ben!

1 like