Azië topic

Ahhhh ik heb met een vriendin tickets naar Japan gekocht :heart_eyes: Echt mijn grote droom sinds ik 10 ben, dus ik kan niet wachten! We gaan van half februari tm half maart. We zijn gisteren gaan zitten om naar verblijven te kijken, maar wat een hoop keuze zeg. We hebben nu 1 traditioneler verblijf geboekt, en gaan maar elke week samen zitten om de volgende verblijven uit te zoeken.

6 likes

Goede reis vanavond! Ik hoop dat je naast je partner kunt zitten tijdens de vlucht (las je verhaal in het andere topic).

Volgens mij zit ik op dezelfde vlucht maar dan een paar dagen later. Van AMS 21.30u naar Seoul en dan een overstap naar Tokio?

Ik zag deze coin holder voorbijkomen. Kun je op veel plekken kopen als het goed is.

Andere tip die ik tegenkwam: als je naar die automatische kassa’s gaat, al je muntjes erin gooien, dan zie je vanzelf wel wat je nog terugkrijgt.

1 like

Ik ben aan het oriënteren om tijdens de kerstvakantie weer solo te gaan reizen in Azië.
Het liefst ga ik 2,5 week. Zelf ben ik al op Bali, in Vietnam, Thailand, Singapore en in Maleisië geweest.

Tijdens de feestdagen wil ik ook niet compleet alleen zijn. Waar kun je het makkelijkste mensen ontmoeten? Ik zat te denken aan Sri lanka of de Filipijnen? Maar ik weet niet of dat heel leuk is tijdens de feestdagen en weet ook niet hoe makkelijk je daar in contact komt met andere mensen?

1 like

Een jongen die ik tijdens reizen leerde kennen reisde in december door naar de Filipijnen en heeft het heel leuk gehad daar met kerst en oud en nieuw (als in; veel medereizigers, veel activiteiten). Kerst wordt daar door de lokale bevolking ook uitgebreid gevierd.

2 likes

Op de Filipijnen kun je erg makkelijk andere mensen ontmoeten, zeker als je naar wat toeristischere plekken als El Nido of bijv Siargao gaat. Een nadeel is wel dat je best wel wat tijd kwijt bent met het reizen binnen de Filipijnen als je meerdere plekken wil zien.

1 like

Is er nog iemand die binnenkort naar Taiwan gaat? Ik heb nog een easycard met +/- $300 tegoed. Is de lokale variant van een ov-kaart maar je kan er ook bij een aantal winkels mee betalen. Mag weg voor verzendkosten.

1 like

Is er iemand die het Japan magazine van Cynthia(.nl) heeft? Hij is nog digitaal te koop zag ik, overweeg hem aan te schaffen maar vraag me af of het veel toevoegt ten opzichte van de (gratis) info die op internet te vinden is?

Oh ik dacht laatst begrepen te hebben dat hij online ook niet meer verkrijgbaar is maar dat heb ik dan mss verkeerd begrepen. Ben ook wel benieuwd

Filipijnen zou dit heel goed kunnen! Siargao vond ik echt een aanrader, als je alleen bent. Daar ontmoet je ook gemakkelijk anderen en vond het sowieso een leuke plek. Of een plek als El Nido, meer toerisch. Vond Siquijor het mooiste maar wel rustiger.

1 like

Het is maar net hoeveel tijd je er aannwilt besteden. Ik heb het zonder haar informatie zelf 3,5 week gepland.

1 like

@Bird via haar shop is hij nog te koop zag ik! Was me via haar stories laatst ook niet helemaal duidelijk.

@anon73473962 ik ben heel slecht in keuzes maken en knopen doorhakken als het op reizen aankomt :joy: dus denk dat haar magazine me wel zou helpen haha. Ziet er ook gewoon heel mooi uit dus denk dat ik hem in het kader van voorpret wel ga bestellen (haha ook al gaan we pas over 1,5/2 jaar waarschijnlijk :joy:)

1 like

Ik vind de tips en routes van reisplaatje.nl altijd fijn en hun blog is gewoon gratis (al hebben ze ook wel digitale reisgidsen en google maps kaarten te koop).

1 like

In Sri Lanka kan dit ook zeker! Heel veel leuke sociale hostels en zeker in wat meer toeristische plekken als Ella of kustplaatsen zoals Hiriketiya moet er genoeg te doen zijn rondom oud en nieuw.

Oke ik ben benieuwd! Ik ga volgende maand naar Japan. Wat zijn volgens jullie dingen die ik echt MOET kopen en mee moet nemen naar Nederland? Zijn er dingen waarvan jullie achteraf spijt hebben dat jullie het niet (of niet meer) meegenomen hebben? Skincare, makeup, snacks, mag van alles zijn haha. Ben ook al heel tiktok en instagram aan het bekijken.

1 like

Lauren Lois en Lisa ten Hoope hebben een tiktok van de grote drogist Don Quijote gemaakt geloof ik.

1 like

Hahah die heb ik beide gezien inderdaad! Thanks voor de tip.

3 likes

Ik zal even mijn lijstje terugzoeken dit weekend! Ik heb nu ook vanalles al gebruikt/ gegeten dus is makkelijker zeggen wat ik wel en niet de moeite vond haha.

Ik vind nl veel van die tiktoks (zowel van Japan, als Amerika) zoveel dezelfde spullen aanraden terwijl een groot deel gewoon echt de moeite niet waard is maar ze het gewoon kopen omdat iedereen het koopt.

3 likes

kiss me heroine mascara, van die sticks tegen pluizig haar, fino haarmasker en -olie (niet als je dik vol haar hebt, dan de tsubaki), hada labo toner. sommige dingen hiervan zijn ook in nl te krijgen maar duurder. en gu (dochterbedrijf van uniqlo) heeft chille basics, al verschilt het wel per collectie want in taiwan vond ik t saai

1 like

Oeeeh ja als je wil heel graag! Ben benieuwd welke producten echt goed blijken te zijn en wat inderdaad tegenvalt. Op tiktok en insta zie ik inderdaad continu dezelfde producten voorbij komen, wat dan ook weer zo’n tijdelijke hype kan zijn inderdaad.
Wil in ieder geval heeeel graag de heroine mascara en eyeliner, en zag een vitamine c serum veel voorbij komen.

1 like

Beter naar een drugstore of supermarkt o.i.d. gaan dan de Donki of altijd naar de konbini want die zijn meestal duurder! En zoveel mogelijk taxfree kopen (dus altijd je paspoort bijhouden)!

2 likes