Azië topic

Ik ben niet naar Raja Ampat geweest helaas, lijkt me wel heel mooi! Wel Ambon, Saparua en Kei (zo mooi die laatste!).

1 like

Oh wauw, Kei! Daar zou ik ook graag heen willen. Hoe was het om daar heen te reizen?

En hoe heb je Ambon en Saparua ervaren? Ik ga er hopelijk volgend jaar voor het eerst heen, om familie te bezoeken maar wil dus ook wel gebruik maken van het feit dat ik daar ben. Heb alleen geen idee hoe ‘reisbaar’ het daar is.

1 like

Ik ben op Ambon, Saparua en Ceram geweest. Raja Ampat helaas niet, paste toen niet in het schema en wilde daar dan wel langer zijn om dingen echt te doen. Dus wil ooit nog terug om Raja Ampat en Banda eilanden te doen.

Vond Ambon druk maar er is wel genoeg te doen. Saparua is gelukkig rustiger en echt heel mooi! Denk nog steeds een van de mooiste plekken waar ik ben geweest. Ik was er wel in het droge seizoen en dat is wel heel anders dan toen andere familie daar in het regenseizoen was.

Qua bereisbaarheid: het scheelt als je de taal spreekt Maar vond het qua reizen best goed te doen. Was in 2019 en hadden niet echt vooruitgepland. Gewoon vliegtickets of boottickets op dezelfde dag of een dag eerder kopen etc.

Ga je alleen of met familie/vrienden?

Ik hoor idd ook van anderen dat Ambon erg druk is en dat je daar niet per se lang zou moeten blijven. Ben nu wel heel benieuwd naar Saparua, ik heb daar nog niemand over gehoord!

Een deel van de reis ben ik met familie, die sowieso de taal spreken, maar het laatste deel ben ik waarschijnlijk alleen en ik spreek de taal niet. Dus ik wil voordat we gaan wel de basics leren.

Was je in een reis op Ambon, Ceram en Saparua? Hoe lang was je daar toen?

Ja het scheelt wel als je wat basics kent. Ik sprak nauwelijks behalve wat standaard woorden maar pakte het toch wel snel op.

Was een vakantie van 3 weken waarvan 2 weken op de Molukken. Hadden ook nog een paar dagen in 1 van de luxe resorts om ook nog echt vakantie te vieren. Dat was ook chill!

Wanneer wil je gaan? Regen/droog seizoen heeft veel invloed op hoe de zee is en hoe de omgeving eruit ziet.

Ah fijn, ik had ook ong. 2 weken Molukken in gedachten. We willen in februari gaan! Ik dacht altijd dat dit regenseizoen was, maar ik zocht het net op en dit is blijkbaar nog in het droge seizoen. Ik denk dat de zee dan wat kalmer is? Hopelijk haha.

Heb je toevallig aanraders qua accommodaties op de Molukken?

1 like

Ik was er in maart en dat was heel goed qua weer.

Op Ambon: Amaris hotel (Ambon stad), prima hotel middenin het centrum. En Natsepa resort voor een paar dagen luxe en relaxen. Is wel wat verder van Ambon stad dus handig om de dingen in/rondom ambon stad te doen voor je hier evt. naartoe gaat.

Saparua: Mahu Lodge. Heerlijk zwembad, veel plekken om te chillen en de mensen spreken goed engels. Prijs was incl ontbijt en diner dacht ik. Lekker gegeten ook.

Ceram is groot en weet niet of je van plan bent die kan ook op te gaan? Dan zoek ik nog even op waar we daar verbleven.

Dankjewel! Natsepa ziet er super goed uit, krijg nu helemaal zin om er heen te gaan haha. En volgens mij verbleef mijn familie ook in Amaris, de keren dat ze daar waren.

Als je je accommodaties op Ceram nog zou willen delen dan heel fijn, maar als je helemaal moet zoeken dan hoeft het niet hoor. Ik heb zelf ook het eea gevonden, maar door het gebrek aan reviews bij meeste (wat logisch is natuurlijk, weinig toerisme) weet ik nooit zo goed of het wel of niet goed is.

2 likes

Deze zomer ga ik naar Maleisië, ik ben er alleen nog niet uit over uit welke eilanden ik wil bezoeken door de hoeveelheid keuzes. Wat zijn jullie aanraders? Ik denk nu aan de perhentian islands gecombineerd met iets anders (Tioman, Pankor, Langkawi).

Helaas heb ik geen tijd om Maleisisch borneo te bezoeken en het liefst zit ik op een redelijk authentiek eiland. lokaal voedsel, niet te druk qua toeristen.

Als je eerst de perhentian en/of Tioman doet, moet je daarna niet meer Langkawi doen. Dat is een eiland met luchthaven, grote hotels, veel privestranden van die hotels etc. Ik heb er een fijne tijd gehad in een fijn hotel, maar ik zou het niet aanraden als je naar leuke eilanden wil.

2 likes

Ik vind Tioman een aanrader!

2 likes

Thanks goed te weten, zijn er nog eilanden die je aanraad?

Tiomen en de Perhenthian!

1 like

Heeft iemand tips voor een fijn strand en overnachting in de buurt in Japan op een van de schiereilanden? Dus niet de eilanden die je per Ferry/vliegtuig bereikt.

We zijn er relatief kort en willen naast de bekende steden een paar nachten bij het strand verblijven. Ik heb veel stranden voorbij zien komen, maar er is niet echt een strandcultuur met hotels/guesthouses buiten de steden heb ik het idee?

1 like

Ik wil graag naar Oman, kan iemand daar tips/ervaringen over delen?

1 like

Wat wil je weten. Ben er geweest maar dat is wel 8 jaar geleden denk ik? We vlogen naar Dubai. Hebben toen een auto gehuurd en zijn o.a. naar Oman geweest. We hebben door de woestijn gereden en hebben veel in wadi’s wildgekampeerd. Echt een van de prachtigste vakantie herinneringen. We zijn even in Muscat geweest maar daar voelde we ons niet echt op ons gemak.

2 likes

Klinkt heel goed! Ik wil ook vanaf Dubai gaan, is rijden naar en door Oman heen te doen? Ik heb 0,0 voorstelling bij hoe dat zou zijn. En of je moet plannen qua slapen, eten enzo, of dat je gewoon tijdens het reizen wel dingen vind.

Ben je toen ook naar andere landen geweest? Omdat je o.a. Oman typt.

2 likes

Ooh ik moet goed nadenken hoor het is al zo lang geleden. Een vriendin van ons woonde in Abu Dhabi. Volgens mij hebben we veel camping gear van haar geleend toen. Denk dat we wel eten en drinken hadden meegenomen de woestijn in. Navigeren was heel makkelijk want er waren maar weinig wegen. Ook nauwelijks mensen. We voelden ons heel veilig. We zijn in Dubai, Abu Dhabi en fujaira geweest. Daarna naar een paar wadi’s in Oman. Camperen kon overal wel. Ook gewoon op het strand in de UAE. Je mocht ook gewoon een bbq voertje maken. Hoefde je niet te plannen.
Maar ja lang geleden dus geen idee of het nog steeds steeds zo is. Arabieren zijn cultuur historisch een nomadisch volk dus recht op wild kamperen is wel belangrijk voor ze. Iedereen doet het daar (met mega dure jeeps, haha).

2 likes

Ik heb me gisteravond wat meer ingelezen en het lijkt dat het nog precies zo is qua wildkamperen, super leuk. Ik ga plannen. :smiley:

Ik ga in het najaar een kleine 7 weken naar Japan & Fillipijnen, iemand echt must-see’s en do’s? Heb al eea opgeslagen vanuit het topic maar who knows.