Azië topic

Ik was zelf nu aan het kijken naar Okinawa! Volgens mij wel geschikt voor zon, zee, strand en kun je oa mooi duiken.

Ja klopt! Wij zochten iets wat we met de trein konden bereiken ivm geld en tijd. We zijn in augustus geweest en achteraf heel blij dat we Okinawa hebben geskipt want er was een typhoon. :sweat_smile: maar schijnt wel prachtig te zijn!

2 likes

must do in de filipijnen is wel een meerdaagse boot trip, met bijvoorbeeld buhay isla!

2 likes

ohh sorry wist niet dat jullie al geweest zijn! hoe was het? nog tips? ik heb er zoveel zin in

Ja heel gaaf! We hebben de standaard highlights gedaan van Tokyo naar Kyoto en uiteindelijk Hiroshima. Die laatste stad was echt een verrassing, naast de geschiedenis had het een heel leuke binnenstad met veel verschillende winkels. Voelde wat toegankelijker dan Tokyo, waar het meeste verstopt zit in de hoge gebouwen.

Tip als je Nike dunks draagt: in Nederland ben je door die resellers al snel 180-200 euro kwijt per paar. Daar liggen alle dunks gewoon in de winkel voor ongerekend 90 euro en meestal wel in je maat te krijgen.

1 like

Ik ben net terug van een reis maar ben obsessed en wil gelijk weer. Nu ben ik bezig met het plannen van een reis van 3 weken in mei/juni met mijn vriend naar Azië. Ik ben zelf al eerder in thailand geweest. Ik twijfelde nu qua bestemming tussen Sri Lanka en Maleisië, of misschien toch de Filippijnen? Ik hou het meest van snorkelen, hiken, strand en mooie natuur. Het budget is beperkt, dus we zoeken een goedkope bestemming. Is iemand hier toevallig geweest die ervaring heeft met deze bestemmingen en/of het verschil er tussen? Of een heel ander land dat ook geweldig is?

Mogelijk zou ik zelf langer gaan, maar ik heb dus een krap budget. Dit zou misschien wel kunnen als ik iets ga doen zoals vrijwilligerswerk op een boerderij oid met bijv workaway of wwoof. Heeft iemand dit toevallig eerder gedaan?

3 likes

Ik vond de Filippijnen niet heel goedkoop eerlijk gezegd, maar mijn enige andere Azië-ervaring was Indonesië (Java, Bali & Lombok) voor de pandemie, waar ik voor €2 een avondmaaltijd had. Vooral qua eten dus, en het eten viel me eigenlijk ook best tegen. Weinig groenten, heel vettig, weinig gekruid/smaakvol. Wel prachtig gesnorkeld en heel veel mooie watervallen (was op en rond om Cebu)!

1 like

Alleen op sri lanka geweest maar ik zou er zo weer naartoe gaan. Raad het ook aan iedereen aan. Perfect land voor wat je zoekt en nog zoveel meer.

1 like

Wil je ook gaan snorkelen in Sri Lanka? Wij zijn ook een reis aan het plannen en enorme snorkelfans, maar heb dat nog niet echt kunnen vinden in Sri Lanka (Pigeon Island lijkt me erg toeristisch)

1 like

Als budget een ding is, dan kijk je toch met skyscanner wat het goedkoopst is op de data wanneer je web kan? En even beetje uitvogelen of het in balans is met hotelkosten.

Je kunt wel snorkelen bij Sri Lanks maar als ik eerlijk bent is het niet zo mooi vergeleken met andere landen. Het water was niet super helder toen ik er was maar desondanks wel veel schilpadden en vissen gezien vanaf het strand.

@Reader, als je een goedkope bestemming zoekt dan raadt ik Indonesië of Sri Lanka aan omdat overnachtingen en eten daar in verhouding goedkoper is dan in Maleisië. De Filipijnen vond ik echt fantastisch maar wel prijziger omdat het reizen tussen de eiland niet heel betaalbaar is en ook relatief veel tijd kost.

2 likes

Ik heb waarschijnlijk een dikke 3 weken begin 2024 om op reis te gaan. Wil graag weer eens naar Azië en vliegen naar Bangkok is dan vaak wel het goedkoopst. Ik denk nu aan een combi van Thailand met Laos of Cambodja. Ze spreken me allebei aan dus vind het moeilijk om te kiezen haha. Wat zouden jullie aanraden en waarom?

Cambodja vond ik qua cultuur en geschiedenis een heel interessant (maar ook heftig) land. Bezoeken van angkor is toch wel heel bijzonder! Laos vond ik qua natuur indrukwekkender.

1 like

Ik heb workaway gedaan maar niet in azie, maar als je vragen hebt mag je die altijd pm’en

Ik ga 3.5 week naar Japan & 3.5 week naar Fillepijnen in nov/dec, met name bij Japan raak ik echt overweldigd door hoeveel plekken om een enigszins (willen niet alles plannen en boeken) route te bepalen. Wat vonden jullie de leukste/mooiste plekken van Japan?

2 likes

Japanse Alpen!

3 likes

Jaa Kamikochi had ik opgeslagen nav tips hier! Lijkt me prachtig.

Iemand ervaring met een reis naar Japan met kind(eren)? Wij denken erover om komende zomer met onze zoon van 5 naar Japan te gaan en ben erg benieuwd naar ervaringen!

Voor degenen die naar Thailand zijn geweest. Raden jullie het aan om alleen met handbagage te reizen? In principe zit ruimbagage inclusief mijn vlucht. Maar ik wil ook graag wat eilanden bezoeken en dan denk ik dat het handiger is om zonder een zware koffer te zitten.

Welke plekken moet ik zeker niet overslaan? Tips voor Thailand zijn zeer welkom!

1 like

Wij zijn met koffer naar meerdere eilanden geweest (Koh Tao, Koh Samui) en hebben in heel Azië altijd met koffers gereisd. Echt geen probleem!

1 like