Azië topic

Ik heb het met een 40L backpack gedaan en vond dat heerlijk. Ik kon makkelijker rondreizen en was hierdoor verplicht om niet te veel mee te sjouwen. Bovendien wist ik zeker dan mijn spullen niet kwijt zouden raken in het vliegveld. Heb wel compressiecubes en heel efficient gepakt

3 likes

Ja ik had 36l en het was echt de beste beslissing ooit zo. Ben er ook nog mee naar Vietnam, Laos, Cambodja en sri lanka naar gegaan. Geen moment gedacht: had ik meer mee of een aparte koffer.

2 likes

Ik heb zelfs met een 25l 6 maanden gereisd door Azië. Heerlijk. Vooral als je nog met de bus gaat reizen oid is het fijn. Gewoon al je spullen altijd vlakbij en nooit stress over die backpack die nog onderin ligt. Had altijd wel lol om die backpackers met voor en achter een tas. :grimacing:
Later heb ik wel een iets grotere tas gekocht 36l omdat ik het wel fijn vind als je nog wat boodschappen oid kan meenemen onderweg.

1 like

ik kwam gister op tiktok een mooie tas tegen, een backpack die je wel open kan ritsen als een koffer. Die ga ik zelf ook halen, google eens op backback kofferopening.

(de tas die zij had was de eagle creek global companion maar die lijkt overal uitverkocht te zijn)

2 likes

Fjallraven heeft ook zo’n tas, vriendin van mij is daar heel blij mee

1 like

We willen in januari twee weken naar Thailand om daar familie op te zoeken. Zij zitten op Koh Samui, dus daar gaan we sowieso heen. Nu is twee weken Koh Samui een beetje saai denk ik, dus ik wil kijken of we eerst een paar dagen ergens anders heen kunnen. We = ik, man en kind van 5. We zijn voor onze dochter geboren is al verschillende keren in Thailand geweest en toen veel rondgereisd, dus we hebben niet per se de behoefte om nog allerlei verschillende locaties te zien.
We kunnen of naar Bangkok of naar Phuket vliegen, en dan uiteindelijk naar Koh Samui. Heeft iemand aanraders of ideeën? Zou een paar dagen Bangkok met klein kind leuk zijn of zou je dan ergens anders heen gaan?

Welke compressie cubes heb je? Aanrader? Ik heb een 65 liter backpack maar kom vaak nog ruimte tekort nu gaan we in najaar naar Japan & Fillepijnen 7 weken.

1 like

Van reismonkey de semidoorzichtige. Ben daar heel tevreden over.

1 like

Ik heb zelf een peuter van 3 en zou absoluut op Bangkok vliegen, Bangkok zelf is best groen en genoeg te doen voor een kind. Anders een van de national parks in de buurt aandoen voor een paar dagen?

Als je Googled op children Bangkok vind je ook leuke uitstapjes zoals Sealife of Kidzania.
Phuket zou ik met een kleuter niet snel heen gaan, vooral niet als je daarna naar Koh Samui gaat.

1 like

We willen met mijn zusje rond april naar Seoul gaan voor een week (kan niet langer ivm werk). Wij houden vooral van musea, aestheticly pleasing cafe’s en natuur. Hebben jullie tips?

Dankjewel, de national parks is een goed idee! Ik zat al aan een ander eiland te denken maar het wordt ook snel zo’n gesleep met kind en bagage, en na een lange vlucht is dat misschien niet het handigste.
Ik zat nog even na te denken over Bangkok maar dat is toch ook wel leuk, skytrain, boottocht, al die markten met eten en een relaxed hotel met zwembad

wij gaan in januari ook met een peuter naar thailand, ook naar bangkok. Wil niet te veel plannen maar wat ik op mn lijstje heb is oa aquarium, fietsen bij co van kessel, lumpini park en het unicorn cafe haha

wij hebben een hotel met een loopbrug naar de skytrain toe, denk dat dat ook al een attractie op zich is

1 like

Thanks, ook leuke tips!

Wij zijn aan het kijken voor april en twijfelen heel erg tussen Singapore en Seoul, we willen zo’n 8 a 9 dagen gaan. Iemand wel eens naar beide geweest en echt een voorkeur voor een?

ik heb alleen ervaring met seoul maar als je 8 of 9 dagen gaat zou ik het afwisselen met busan of jeju. dus 4 dagen op beide plekken of 5/3 bijvoorbeeld

2 likes

Ben nooit in Singapore geweest maar sowieso stem ik ook voor Seoul en Busan. Daar meerdere keren geweest en is gewoon leuk en het eten is :yum:

3 likes

Wij gaan in december! Ook met een kleine in de groep. Denk je dat je met een dreumes ook de fietstour kan doen?

1 like

Ik vind Singapore heel gaaf, maar dat heb je in 4 a 5 dagen wel gezien. Maar vanuit daar kan je natuurlijk ook makkelijk heen en weer vliegen naar bijv. Bali. Al weet ik niet of dat tegenwoordig ook nog zo goedkoop is. Paar jaar terug was dat echt nog voor 40.-.

Ik vond Singapore leuk om een paar dagen te zijn, omdat ik er toch doorheen moest en de optie had, maar ik denk dat 8 of 9 dagen echt te veel is.

4 likes

Nog bedankt allemaal voor jullie antwoorden. We hebben zojuist Maleisie geboekt😂 als iemand nog specifieke goede restaurants weet voor Kuala Lumpur

5 likes