Wij gaan rechtstreeks, geen idee hoe dat gaat bevallen met een kleine. Kan me best voorstellen dat het ook lekker is als ze er even uit kunnen.
Ik twijfel om de japan rail pass te halen. Sinds oktober is de prijs ook omhoog gegaan. Met verzendkosten erbij kom ik op 540 euro voor 14 dagen.
Mijn vraag is: is het echt de moeite waard of kan ik net zo goed losse tickets kopen?
Poeh… wat een prijzen. Wij hebben in maart vorig jaar geboekt en voor een rechtstreekse rond de 1000.- betaald.
Hoor wel heel veel mensen die naar Thailand gaan. Zal de rest misschien nog wel duurder zijn
Ik ga hem niet halen heb ik besloten! Ben over ongeveer 1.5 week in Japan. Ga andere treinen nemen & auto huren, denk ik.
Uiteindelijk toch genomen want mezelf kennende wil ik zoveel mogelijk zien. Zou je nog willen laten weten wat je uiteindelijk kwijt bent aan vervoer? Op internet lees ik namelijk alleen maar dat mensen voor de JRP gaan. Ik ben benieuwd wat je kwijt bent aan vervoer/auto zonder JRP.
Ja is goed! Ik zit in diverse fb groepen van Japan & daar nemen juist veel mensen geen JRP pas. Wij gaan 3.5 week ongeveer trouwens, dus wil wel veel zien maar niet teveel proppen zodat we per plek ook genoeg tijd hebben. Weet nog niet precies hoeveel reisbewegingen we gaan maken.
Is iemand wel eens naar Japanse Alpen geweest & naar Mount Fuji? Ik ben aan het kijken wat de beste manier is om te reizen hiertussen.
Aah ik ben nu in Tokio & zo gaaf en ook overweldigend. Iemand nog must see, do’s of leuke eetplekken?
Shimokitazawa
Leuk wijkje. Ook hebben ze er optredens in sommige bars. Google het maar eens.
Ik was er trouwens 10 jaar terug ofzo dus weet niet of het ineens een hipsterhell is geworden maar denk het niet.
Wij willen naar Sri Lanka begin mei voor 2 weken. Sinds we een kind hebben, ben ik geen fan meer van elke dag weer doorreizen maar blijf liever op +/- 4 plekken om vanuit daar omgeving te verkennen.
Combo van safari, binnenland Ella/Kandy en strand is de voorkeur. Welke 4 dorpen/stadjes zouden jullie aanraden?
Tips voor Thailand? Ik kom er niet helemaal uit welke eilanden het leukste/mooiste zijn. Phi Phi lijkt me bijvoorbeeld prachtig maar lees veel mensen het afraden ivm toerisme en drukte. Opties lijken me nu Koh Lanta, Koh Tao, Koh Lipe (wel ver reizen) of Krabi/Railey. Iemand ervaringen of andere tips?
Verder gaan we sowieso Bangkok, Chiang Mai en Khao Sok
Koh phi phi vond ik prachtig! Ik zou maya beach overslaan, veels te touristisch. Koh tao is mooi en ik heb daar mijn duikbrevet gehaald bij een nederlandse duikschool. Daarnaast zit Koh Phangan, ook heel erg mooi!
Krabi is een stad en zou die persoonlijk overslaan. Dan kun je beter in ao nang zitten en vanaf daar een tour doen naar bijv koh phi phi of bamboo island.
Tips voor Kuala Lumpur en dagtrips vanuit daar?
Ik heb deze dingen sowieso al gevonden en ben eigenlijk ook nog op zoek naar leuke rooftop bars
Batu Caves, French village & bunnies, Rivier cruise, Melaka, Petronas Twintowers
Phi Phi is echt heel mooi maar wel heel erg toeristisch en druk. Ik weet niet wanneer je wil gaan maar het is nu regenseizoen in Koh Tao. Koh Lanta vond ik zelf ook heel mooi en totaal niet druk.
Het ligt er ook aan wat je zelf zoekt in een eiland, ik vond zelf Koh Muk heel fijn, kleinschalig en niet druk. Koh Lipe vond ik zelf te toeristisch. Koh Phi Phi ben ik niet geweest vanwege de toerisme en de mc donalds op de pier.
Oh ja de omgeving van Krabi/Railey vond ik wel heel mooi maar zou inderdaad zoals de anderen al aangeven in Ao Nang overnachten.
Thanks allemaal!
We gaan eind januari/begin feb dus dan zou het regenseizoen over moeten zijn. We houden het sowieso vanaf Chiang Mai open qua niks vastleggen zodat we dan nog op het weer kunnen anticiperen.
In Krabi dus in Ao Nang zelf overnachten en dan niet op Railey?
Koh Muk ziet er ook echt prachtig uit zeg. Sowieso bijna alles, misschien moeten we ook niet te lang nadenken want het wordt sowieso mooi/leuk en we kunnen toch niet alles doen in drie weken. We kunnen altijd nog eens terugkomen ![]()
's avonds een drankje doen bij Heli Lounge platform (rooftop bar) en slapen bij Regalia (gratis infinity pool met uitzicht over de stad).
Je zou wel een nachtje op Railey kunnen slapen. Wel leuk om daar te zijn wanneer alle bootjes weg zijn. Maar persoonlijk denk ik dat één nachtje genoeg is.
Verder dan inderdaad in Ao Nang overnachten.
Ik vond Railay mooi maar klein (ok voor 1 lange namiddag). Wij verbleven vorig jaar in Ao Nang, van op het strand zijn er daar shuttleboten die naar Railay varen. Voordeel van in Ao Nang te verblijven vond ik dat er veel bars en restaurants zijn. Als je op Railay verblijft en je wil 's avonds buiten Railay iets eten/drinken, ben je natuurlijk afhankelijk van de shuttleboot om terug op Railay te geraken.
Tip voor in Ao Nang: als je een dag met een boot de 4 -island tour wil doen, informeer je goed over de kostprijs. Als we die trip via het hotel zouden geboekt hebben, zou dit via op een gedeelde boot met 30 toeristen zijn voor 1000 Baht per persoon (ongeveer 25 euro). Aan het strand in Ao Nang zijn er verschillende boekingskantoren te vinden waar de prijzen heel wat lager liggen dan als je het via het hotel zelf boekt. Vb: mijn vriend en ik hebben toen rechtstreeks bij een boottourbedrijf een privé-boot gereserveerd voor 30 euro per persoon (volgens het hotel was een privé-boot dubbel zo duur, bullshit dus). Sowieso, als je de kans hebt, raad ik aan om die tour met een privé-boot te doen en om 's ochtends om 8 uur al te starten zodat je een voorsprong hebt op de toeristenboten die tientallen mensen tegelijk afzetten op de eilanden. Die boten beginnen grotendeels rond half 9- 9uur aan hun tour. Door de drukke boten te vermijden, vond ik die tour echt megachill. Superrustige eilandjes, geen lawaai, quasi geen toeristen en supermooie foto’s kunnen maken.
Ik ben nu voor de tweede keer in Thailand (Khao Lak, noorden van Phuket) en hier zijn ook best mooie stranden, heel rustig maar in dit deel van Phuket is alles meer gericht op resorts, minder sfeer dan in pakweg Chiang Mai.
Wat ik ook kan aanraden maar is misschien wat uit de richting: Ko Chang. Het is ook een eiland, te bereiken met de ferry. Ja het is toeristisch maar supermooi eiland, met fijne stranden (White Sands Beach, Lonely Beach). Ik ben daar 2 weken geleden geweest en ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens warmer zeewater heb gevoeld dan daar. Alles op dat eiland speelt zich af aan de westkust. Er zijn verschillende dorpjes langs die kust. In feite is er maar 1 grote weg die daar van Noord naar Zuid loopt langs de kust. Wij hadden een scooter gehuurd maar er rijden ook constant taxi’s rond dus scooter is niet per se noodzakelijk. Het is daar op bepaalde stukken wel echt heuvelachtig, met de fiets zou ik het niet doen. Beste eten dat ik deze vakantie heb gegeten was op Ko Chang: Khao Kwan Restaurant. Supermooie gerechten, lokale keuken en echt heel goed uitgevoerd. Best wel reserveren, het zat daar altijd goed vol toen we daar langsreden.
Khao Sok is inderdaad ook de moeite! Heel fijn om daar te kajakken.
Ah heerlijk! Wij zaten in Aana Resort dus noordelijker dan Sylvan maar de afstanden vallen daar goed mee. Ja er rijden veel taxibusjes daar met van die halfopen laadbakken. Wat ze bij ons in het hotel zeiden was dat je niet per se helemaal naar de hoofdweg moet om een taxi tegen te houden maar dat de mensen van het hotel ook een taxi voor je kunnen bellen die je dan meteen aan het hotel zelf oppikt. Scheelt toch in die hitte hehe.
Welke stops plan je nog te doen?