Azië topic

Leuk! Waar gaan jullie heen?

Vrienden van mij hebben met Ko gefietst toen hun kindje 9 maanden was, gewoon in een zitje voorop, ging heel goed!

1 like

Goed om te horen!
We blijven een paar dagen in Bangkok en dan door naar Koh samui en Krabi. Allemaal op een rustig tempo.

3 likes

Wij hadden een tussenstop van 3 uur in Abu Dhabi, dat was eigenlijk wel prima voor onze 5 jarige! Even er uit, op dat vliegveld was ook een kleine binnen speelplek waar ze even goed kon rennen en klimmen. Zou een langere overstap niet doen, dan zit je maar te wachten.

2 likes

Ik vind een tussenstop zelf nooit zo erg, 5 uur lijkt me best prima: even een break, kan je kind rennen haha en ergens wat eten & het is om.

1 like

leuk!! Wij doen met tussenstop in Singapore, maar alleen omdat rechtstreeks veel duurder was. Wat voor prijzen kom je nu z’n beetje tegen?

1 like

Wij hebben uiteindelijk voor een rechtstreekse vlucht gekozen, duur maar de vluchten met overstap die echt veel geld zouden schelen waren allemaal met een overstap midden in de nacht en dat zag ik niet zitten. We hebben een rechtstreekse nachtvlucht, zowel heen als terug. We vertrekken ergens tussen 23-24:00 uur dus dat is even pittig met een kleuter, maar hopelijk kunnen we daarna allemaal goed slapen tijdens de vlucht.

Edit: rechtstreeks ticket is hier wat duurder, kwam rond de 1500 euro uit maar ik vlieg vanaf Kopenhagen en dat is natuurlijk een kleiner vliegveld dan Schiphol dus minder keuze

1 like

Wij gaan rechtstreeks, geen idee hoe dat gaat bevallen met een kleine. Kan me best voorstellen dat het ook lekker is als ze er even uit kunnen.

1 like

Ik twijfel om de japan rail pass te halen. Sinds oktober is de prijs ook omhoog gegaan. Met verzendkosten erbij kom ik op 540 euro voor 14 dagen.

Mijn vraag is: is het echt de moeite waard of kan ik net zo goed losse tickets kopen?

zo, echt stuk duurder allemaal ja. Ticket dat wij hebben zie ik nu voor €2000 online (en dat is dan economy). Het loont nog wel lang van tevoren te boeken maarja daar heb je nu niet zoveel aan, misschien voor volgend jaar…

1 like

Poeh… wat een prijzen. Wij hebben in maart vorig jaar geboekt en voor een rechtstreekse rond de 1000.- betaald.
Hoor wel heel veel mensen die naar Thailand gaan. Zal de rest misschien nog wel duurder zijn

1 like

haha oeps, ja erg he. sowieso zin in schoolvakanties, gaat alles 4x over de kop lijkt het wel

@Vans wat een bedragen he! wij zaten nu op €750 voor een overstap, in maart dit jaar geboekt

1 like

Ik ga hem niet halen heb ik besloten! Ben over ongeveer 1.5 week in Japan. Ga andere treinen nemen & auto huren, denk ik.

Uiteindelijk toch genomen want mezelf kennende wil ik zoveel mogelijk zien. Zou je nog willen laten weten wat je uiteindelijk kwijt bent aan vervoer? Op internet lees ik namelijk alleen maar dat mensen voor de JRP gaan. Ik ben benieuwd wat je kwijt bent aan vervoer/auto zonder JRP.

Ja is goed! Ik zit in diverse fb groepen van Japan & daar nemen juist veel mensen geen JRP pas. Wij gaan 3.5 week ongeveer trouwens, dus wil wel veel zien maar niet teveel proppen zodat we per plek ook genoeg tijd hebben. Weet nog niet precies hoeveel reisbewegingen we gaan maken.

1 like

Is iemand wel eens naar Japanse Alpen geweest & naar Mount Fuji? Ik ben aan het kijken wat de beste manier is om te reizen hiertussen.

Aah ik ben nu in Tokio & zo gaaf en ook overweldigend. Iemand nog must see, do’s of leuke eetplekken?

5 likes

Shimokitazawa
Leuk wijkje. Ook hebben ze er optredens in sommige bars. Google het maar eens.
Ik was er trouwens 10 jaar terug ofzo dus weet niet of het ineens een hipsterhell is geworden maar denk het niet.

1 like

Wij willen naar Sri Lanka begin mei voor 2 weken. Sinds we een kind hebben, ben ik geen fan meer van elke dag weer doorreizen maar blijf liever op +/- 4 plekken om vanuit daar omgeving te verkennen.

Combo van safari, binnenland Ella/Kandy en strand is de voorkeur. Welke 4 dorpen/stadjes zouden jullie aanraden?

Tips voor Thailand? Ik kom er niet helemaal uit welke eilanden het leukste/mooiste zijn. Phi Phi lijkt me bijvoorbeeld prachtig maar lees veel mensen het afraden ivm toerisme en drukte. Opties lijken me nu Koh Lanta, Koh Tao, Koh Lipe (wel ver reizen) of Krabi/Railey. Iemand ervaringen of andere tips?

Verder gaan we sowieso Bangkok, Chiang Mai en Khao Sok

1 like

Koh phi phi vond ik prachtig! Ik zou maya beach overslaan, veels te touristisch. Koh tao is mooi en ik heb daar mijn duikbrevet gehaald bij een nederlandse duikschool. Daarnaast zit Koh Phangan, ook heel erg mooi!

Krabi is een stad en zou die persoonlijk overslaan. Dan kun je beter in ao nang zitten en vanaf daar een tour doen naar bijv koh phi phi of bamboo island.