Azië topic

Tips voor Kuala Lumpur en dagtrips vanuit daar?

Ik heb deze dingen sowieso al gevonden en ben eigenlijk ook nog op zoek naar leuke rooftop bars

Batu Caves, French village & bunnies, Rivier cruise, Melaka, Petronas Twintowers

Phi Phi is echt heel mooi maar wel heel erg toeristisch en druk. Ik weet niet wanneer je wil gaan maar het is nu regenseizoen in Koh Tao. Koh Lanta vond ik zelf ook heel mooi en totaal niet druk.

1 like

Het ligt er ook aan wat je zelf zoekt in een eiland, ik vond zelf Koh Muk heel fijn, kleinschalig en niet druk. Koh Lipe vond ik zelf te toeristisch. Koh Phi Phi ben ik niet geweest vanwege de toerisme en de mc donalds op de pier.

Oh ja de omgeving van Krabi/Railey vond ik wel heel mooi maar zou inderdaad zoals de anderen al aangeven in Ao Nang overnachten.

Thanks allemaal!

We gaan eind januari/begin feb dus dan zou het regenseizoen over moeten zijn. We houden het sowieso vanaf Chiang Mai open qua niks vastleggen zodat we dan nog op het weer kunnen anticiperen.

In Krabi dus in Ao Nang zelf overnachten en dan niet op Railey?

Koh Muk ziet er ook echt prachtig uit zeg. Sowieso bijna alles, misschien moeten we ook niet te lang nadenken want het wordt sowieso mooi/leuk en we kunnen toch niet alles doen in drie weken. We kunnen altijd nog eens terugkomen :slight_smile:

1 like

's avonds een drankje doen bij Heli Lounge platform (rooftop bar) en slapen bij Regalia (gratis infinity pool met uitzicht over de stad).

1 like

Je zou wel een nachtje op Railey kunnen slapen. Wel leuk om daar te zijn wanneer alle bootjes weg zijn. Maar persoonlijk denk ik dat één nachtje genoeg is.
Verder dan inderdaad in Ao Nang overnachten.

2 likes

Ik vond Railay mooi maar klein (ok voor 1 lange namiddag). Wij verbleven vorig jaar in Ao Nang, van op het strand zijn er daar shuttleboten die naar Railay varen. Voordeel van in Ao Nang te verblijven vond ik dat er veel bars en restaurants zijn. Als je op Railay verblijft en je wil 's avonds buiten Railay iets eten/drinken, ben je natuurlijk afhankelijk van de shuttleboot om terug op Railay te geraken.

Tip voor in Ao Nang: als je een dag met een boot de 4 -island tour wil doen, informeer je goed over de kostprijs. Als we die trip via het hotel zouden geboekt hebben, zou dit via op een gedeelde boot met 30 toeristen zijn voor 1000 Baht per persoon (ongeveer 25 euro). Aan het strand in Ao Nang zijn er verschillende boekingskantoren te vinden waar de prijzen heel wat lager liggen dan als je het via het hotel zelf boekt. Vb: mijn vriend en ik hebben toen rechtstreeks bij een boottourbedrijf een privé-boot gereserveerd voor 30 euro per persoon (volgens het hotel was een privé-boot dubbel zo duur, bullshit dus). Sowieso, als je de kans hebt, raad ik aan om die tour met een privé-boot te doen en om 's ochtends om 8 uur al te starten zodat je een voorsprong hebt op de toeristenboten die tientallen mensen tegelijk afzetten op de eilanden. Die boten beginnen grotendeels rond half 9- 9uur aan hun tour. Door de drukke boten te vermijden, vond ik die tour echt megachill. Superrustige eilandjes, geen lawaai, quasi geen toeristen en supermooie foto’s kunnen maken.

Ik ben nu voor de tweede keer in Thailand (Khao Lak, noorden van Phuket) en hier zijn ook best mooie stranden, heel rustig maar in dit deel van Phuket is alles meer gericht op resorts, minder sfeer dan in pakweg Chiang Mai.

Wat ik ook kan aanraden maar is misschien wat uit de richting: Ko Chang. Het is ook een eiland, te bereiken met de ferry. Ja het is toeristisch maar supermooi eiland, met fijne stranden (White Sands Beach, Lonely Beach). Ik ben daar 2 weken geleden geweest en ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens warmer zeewater heb gevoeld dan daar. Alles op dat eiland speelt zich af aan de westkust. Er zijn verschillende dorpjes langs die kust. In feite is er maar 1 grote weg die daar van Noord naar Zuid loopt langs de kust. Wij hadden een scooter gehuurd maar er rijden ook constant taxi’s rond dus scooter is niet per se noodzakelijk. Het is daar op bepaalde stukken wel echt heuvelachtig, met de fiets zou ik het niet doen. Beste eten dat ik deze vakantie heb gegeten was op Ko Chang: Khao Kwan Restaurant. Supermooie gerechten, lokale keuken en echt heel goed uitgevoerd. Best wel reserveren, het zat daar altijd goed vol toen we daar langsreden.

Khao Sok is inderdaad ook de moeite! Heel fijn om daar te kajakken.

3 likes

Ah heerlijk! Wij zaten in Aana Resort dus noordelijker dan Sylvan maar de afstanden vallen daar goed mee. Ja er rijden veel taxibusjes daar met van die halfopen laadbakken. Wat ze bij ons in het hotel zeiden was dat je niet per se helemaal naar de hoofdweg moet om een taxi tegen te houden maar dat de mensen van het hotel ook een taxi voor je kunnen bellen die je dan meteen aan het hotel zelf oppikt. Scheelt toch in die hitte hehe.
Welke stops plan je nog te doen?

1 like

Oh fijn, leuke vooruitzichten! Wij zijn nu bijna op het einde van 4 weken vakantie. Begonnen in Vietnam (van noord naar zuid gereisd), daarna 4 dagen in Cambodja om Angkor Wat te bezoeken en vandaaruit door naar Koh Chang, Phuket, Khao Lak en als laatste stop Bangkok.
Om Angkor te bezoeken, verbleven we in Siem Reap. Ik vond de sfeer daar heel erg Chiang Mai-achtig aanvoelen, druk maar toch laidback.

1 like

jaa juist op railay slapen, zonsondergang is prachtig en idd even zonder al te veel toeristen. Ontbijten aan het strand, echt een aanrader. wel dan aan de west kant zitten.

Komende tijd ga ik voor een aantal maanden op reis, en zal ik halverwege aankomen in Bali. Omdat we daarvoor onwijs druk programma hebben gehad, zoeken we nu een chille plek/huis om minimaal een week te verblijven.
We zijn met z’n tweeën en vinden het fijn om dan wel wat ruimte te hebben (dus geen kamer van 15m2), liefst in een medium/klein dorpje aan het strand, binnenland kan ook mocht er ook een zwembad zijn. We vinden het leuk om dan niet erg toeristisch te zitten. Zolang het maar rustig is, maar wel wat eetgelegenheden.

Weet iemand een leuke accommodatie of gebied om dan te zitten?

Leuk zeg! Sri Lanka is een van mijn favoriete bestemmingen. En lijkt me ook erg goed te doen met een kindje. Op basis van mijn ervaringen in 2020 (pre covid en wij hebben toen helaas geen parken bezocht omdat we terug eerder terug moesten):

• Ella: leuk dorpje waar je kunt wandelen, prima eten en natuurlijk de trein kunt pakken
  • Trincomalee: relaxt plekje in het oosten aan het water en volgens mij kon je vanaf hier ook gemakkelijk snorkeltrips maken
  • Een van de strandplekken in het zuiden (Mirissa, Ulawatuna of Hireketya) voor gezelligheid en ontspanning
  • Galle: laagdrempelig koloniaal stadje waar je lekker kunt rondlopen en eten. Niet veel bijzonders te doen, maar was voor de afwisseling wel leuk

Wij vonden Kandy zelf wat tegenvallen. Gewoon geen fijne plek, maar kan ook zijn dat dit kwam door COVID.

1 like

Aaah thanks voor de tips!! Hoor altijd zoveel goede verhalen over Sri Lanka! zijn we bezig met de aankoop van een nieuw huis dus laat de trip nog even op zich wachten waarschijnlijk maar ik sla zeker op voor als het moment daar is

Oh heb je nog tips (of juist afraders)? Wij gaan volgende maand, zo’n zin in!! :smile:

3 likes

Wat een heerlijk vooruitzicht, ga je geen spijt van krijgen! Qua aanraders: ik vond de Japanse alpen echt super, vooral met een auto lekker rondrijden & naar Kamikochi. De natuur hier is zo waanzinnig mooi! Verder vond ik - naast alle meest bekende plekken - Kamakura en Amanohashidate allebei heel fijn; lekker aan de kust en we hadden goed weer, hele andere sfeer dan de drukke steden. Ook qua type restaurants, koffiebarretjes. Echte afraders heb ik niet, vonden Nijo kasteel tegenvallen in Kyoto (zou ik skippen) maar verder niets wat echt tegenviel. Mocht je meer info of tips willen, stuur maar gerust een PB; ik schrijf travelblogs dus heb veel aantekeningen telkens gemaakt haha.

1 like

Oh heel fijn deze tips, dankje! Ik ga je ook even een pb sturen

2 likes

Hebben jullie nog leuke tips voor Bali? Mag van alles zijn!

1 like

Cangu zou ik skippen als je niet van surfen en feesten houdt. Ubud is fantastisch en daar zou ik verblijven in een klein huisje bij de rijstenvelden. Ik heb gehoord dat Amed heel mooi is en nog niet zo populair.

1 like

En iemand nog leuke tips voor Kuala Lumpur? Ik heb zelf al het een en ander op mijn lijstje maar meer is altijd beter :relaxed:

2 likes

Amed is mooi om te snorkelen, Sidemen is nog vrij authentiek en rustig, Ubud is heel druk maar ik vond het heel leuk.
Vooral niet naar Kuta gaan, tenzij je zin hebt om te shoppen en over dronken Australiërs te vallen.

En als je iets verder door wil reizen: Gili Air (Lombok) is een heel schattig eilandje en daar kun je heel mooi snorkelen. Er zijn geen autos of scooters, heerlijk rustig. Ik deed er met de ferry wel 5 uur over om er te komen vanaf Sanur, maar dat vond ik het wel waard. Maar niet langer dan 3 a 4 dagen want er is verder weinig.

Nusa Lembongan vind ik ook een aanrader.

Wanneer ga je?

4 likes