Is iemand wel eens in Hong kong geweest? Ik heb net geboekt voor eind van het jaar twee weken. Tips voor restaurants, activiteiten, dagtrips etc zijn heel erg welkom. Ik zoek ook nog een leuk hostel.
Ik heb geen huis voor je maar voor langere tijd chill zitten zou ik zelf voor Uluwatu gaan
@Henrydekat ah jij vroeg ook Bali tips. Zoals ik hierboven al zei is Uluwatu echt super nice, de leukste strandplek als je het mij vraagt. Stuk minder druk ook dan bijvoorbeeld Canggu en mooier gebied. Verder vond ik Sidemen echt heel mooi qua natuur en ook minder druk. Ook Ubud was heel leuk. Gili T was ook erg leuk voor een paar dagen en heb zelf Nusa overgeslagen maar had dat achteraf graag wel gedaan
Ik weet niet hoelang je hebt maar ik vond uiteindelijk mijn bootreis van Lombok naar Komodo het meest memorabel, en vanaf daar vlieg je zo weer terug naar Bali. Maar mocht je maar 2 weken bijvoorbeeld hebben zou ik bij Bali/Nusa/Gili blijven
Thanks voor de tips allemaal, ik ga ze opslaan! We verblijven er 3 weken.
Wie heeft er china tips voor mij?
Welke apps kan ik daar gebruiken omdag Google, Maps, Translate niet werken. Welke chat apps kan jk installeren? Wechat lukt me nog niet want je moet een qr code laten scannen door iemand die het minimaal een maand heeft en ik ken daarvoor niemand. Een vpn installeren om de boel te omzeilen ben ik bekend mee. Zoek echt alternatieven
Ik had toen wel een VPN en kon wechat gewoon downloaden maar is wel al een paar jaar geleden. Weet wel dat we een speciale app hadden gedownload voor videobellen maar zou de naam niet meer weten…
Waar ga je naartoe? En spreek je Chinees?
Ik gebruik de app Wechat voor alles (wel echt essentieel als je naar China gaat want zonder kan je gewoon niks)
Xiaohongshu 小红书 als Chinese instagram
Douyin 抖音 als Tiktok
Baidu 百度 als Google
Alipay 支付寶 om te betalen
Qunar 去哪儿 voor vluchten/hotels
Agoda voor hotels (voor heel Azië)
Pleco voor vertalingen
Ik gebruik die eerste twee enkel om leuke restaurants, bars en winkeltjes te vinden. Laat me het weten als ik ergens nog mee kan helpen. Hoop dat je er wat aan hebt!
Mijn vriend is afkomstig uit Hong Kong dus ik ben ga komende april voor de 4e keer daarheen.
In het algemeen zou ik zeggen: koop sowieso een octopus card voor het openbaar vervoer en bv. 7 eleven.
Wij kopen ook telkens goedkoop een simkaartje zodat we goedkoop 4G hebben (kost niks).
Qua ‘tripjes’ vond ik een kijkje nemen bij de 10.000 buddha’s (is geen dagtrip hoor) leuk, Mong Kok en alle verschillende straten (ladies market etc.) zijn leuk om de sfeer op te snuiven maar op sommige plaatsen ook erg toeristisch.
Ook de grote Buddha op Lantau vond ik wel leuk te bezoeken.
Lamma island vond ik ook wel eens leuk. Macau zou ik persoonlijk enkel doen als je een dag over hebt maar vond ik geen must, maar wel grappig.
Hangt er een beetje van af wat je wil doen, dit zijn zowat de typische dingen denk ik. Wat je verder doet/opzoekt hangt volgens mij vooral af van je interesses.
Qua mooi uitzicht is the peak (naartoe te gaan met de peak tram) heel mooi te doen in de vooravond. Wij kwamen aan rond zonsondergang en bleven tot alle lichtjes aangingen en het verder donker was:
Qua eten: ik vind zowel de meest shabby straatkraampjes als meer fancy restaurants leuk, je kan overal lekker eten.
Aanrader is ‘s middags ‘yum cha’ eten (= dim sum). Bij oa Maxim’s kan je het nog eten zoals het vroeger was, namelijk rondgebracht door de obers met karretjes.
Voor zover ik weet wel, ik heb de app voor alle treinreizen die ik daar heb gemaakt gebruikt. Vrijwel alles in China gaat digitaal, je moet je paspoortnummer invullen en bij het inchecken wordt je paspoort gescand en krijg je zo toegang tot de trein, een treinkaartje heb je niet. Ik moest overigens ook best wennen aan met de trein reizen daar, het is vergelijkbaar met vliegen: paspoortcontrole om het station binnen te komen, security checks, inchecken met je paspoort… allemaal iets minder relaxed dan hoe het bij de NS gaat haha, goed om daar rekening mee te houden!
Ik ga 28 dagen reizen met mijn vriend, schoonbroer + vrouw en 2 kinderen door Vietnam. We gaan van Noord naar Zuid en gaan onder andere langs; Hanoi, Halong Bay, Lao Cai, Sapa, Dong Hoi, Phong Na, Hue, An Bang, Ho Chi Minh, Can Tho, en Vung Tau.
Alle dagen hebben we een excursie of iets gepland, we hebben denk ik 2 á 3 vrije dagen tussendoor. Mogelijk willen we dan een spa pakken of ik ga een manicure/pedicure laten doen. Heeft iemand toevallig beauty aanraders in Vietnam om daar te laten doen :)?
Wat bedoel je precies met heftiger? Ik ben daar pre corona geweest maar heb niets ervaren wat ik als heftig zou omschrijven
Ja Cambodja is een minder welvarend land dan Thailand, en Noord Thailand heeft geen bezienswaardigheden die vergelijkbaar zijn met Angkor. En helaas is dat laatste natuurlijk ook in Thailand een probleem, al merk je het daar misschien minder als je de standaard toeristische paden bewandelt.
Ik denk dan meteen aan Chinatown, rondom Ann Siang Road. Zeker veel leuke cafeetjes en clubs. Vlakbij is ook het Maxwell Food Centre, een overdekte food market, met heerlijk eten, de beste Hainan Chicken die ik ooit heb gehad.
Satay street is heel leuk!
Als je na een reis door Java nog een paar dagen naar Bali vliegt, waar zal je dan heengaan? We zijn daar incl. Reisdagen dan 6 dagen. We komen vooral voor het strand. Ik ben al eerder op Bali geweest, maar qua strand alleen op gili en de nusa’s. Ik zou ook nog wel een dag naar Ubud terugwillen.
Oh, Bromo vond ik ook niks, maar ik vond Ijen echt magisch! Midden in de nacht naar boven wandelen en dan dat blauwe vuur, en daarna de zonsopgang vanaf de vulkaan bekijken. Heb daar (in mijn eentje) staan janken over hoe mooi het was
Twijfel voor tripje 2025:
- Taipei
- Seoel/Seoul
0 stemmers
Als je nog een strandplek wilt is Uluwatu echt het leukste (buiten Nusa/Gili om). Veel leuker dan Canggu en overige drukke plekken. Sidemen is echt super mooi zoals Bergamot ook zegt, en het is minder toeristisch dan de meeste andere plekken. Het leeft daar overigens ook minder, dus daar ga je dan heen voor rust en natuur. Als je wel wat bruisenders wilt zou ik naar Ubud gaan zoals je zelf zegt!
Wat is er precies eng? Dan kan ik me alvast voorbereiden haha.
Ik vond zowel bromo als ijen prachtig en een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Maar ik heb beide op eigen gelegenheid bekeken en niet met zo’n tour en dat zou ik iedereen aanraden. Die tours gaan allemaal op hetzelfde tijdstip. De rest van de dag is het super rustig en net zo mooi.