B&B vol liefde #2

Ik herken Antine hier echt niet in, maar goed

4 likes

da ken :woman_shrugging:

2 likes

Ik zit nu wel te denken dat het feit dat ik het ‘op wil nemen’ voor Antine juist bevestigt wat jullie schrijven want anders was er niets waarin je het voor haar op moet nemen. Ik heb weer wat geleerd vanavond :joy:

1 like

haha. ja ik vind het dus ook (in eerste instantie) voelen als iets negatiefs om op te schrijven dat ze ‘dominanter’ zou zijn, dus dat geeft maar aan hoe ingegoten dat is. terwijl ik notabene opgegroeid ben in een gezin zonder enige invloed van mannen (niet eens afwezige mannen). en ook dat de termen een bepaalde connotatie hebben, want ik vind antine en malgosia helemaal niet minder zachtheid uitstralen, maar volgens de zachtheid die vrouwen opgelegd wordt en waarvan de eenzijdige definitie wordt bepaald door het patriarchaat is dat geen zachtheid.
gaat echt diep hella hersenspoeling

6 likes

Is het ook niet dat zij zich niet onderdanig en humble opstellen maar heel erg voor zichzelf opkomen? Dat komt dan ‘dominant’ (en bij vrouw dus negatief) over maar is niet per se wat het is

5 likes

Je zegt dingen die absoluut waar zijn, maar betrekt het nu op de dingen die gezegd worden in dit topic en ik zie dat echt niet. 90% van de mensen in dit topic was helemaal Malgosia fan (tot dat naar buiten kwam dat ze een crimineel is).
Je hebt zeker een goed punt over hoe vrouwen vaak woorden beoordeeld als ze zich ‘vrouwelijk’ en seksueel uiten, maar ik zie dat echt niet terug in dit topic. Althans niet bij het overgrote deel

2 likes

ja precies, ze weten wat ze willen en gaan daar achteraan zonder er verder doekjes omheen te winden. bij een man is dat daadkrachtig en bij een vrouw dominant.

@Flamoes voor jou ook, da ken. ik zie het anders.

2 likes

Ik denk dus ook dat als die Mo nu al zo is met camera/in het openbaar hoe erg is het wel niet zonder. Echt eng? Ze zeggen toch ook weleens dat de enige onvoorwaardelijke liefde die van een kind voor de ouder is. Viel me alsnog wel echt tegen van Mike wat een slap gedoe. Maar ja misschien heeft Mo wel gedreigd met onterven/dat hij niet meer terug hoeft te komen en dat soort dingen ofzo? (Des te meer reden om dit alles achter je te laten maar dat is makkelijk praten natuurlijk) als hij nou een paar weken naar NL was gekomen had hij het misschien ook kunnen zien.

Ik kan ook 0% onoprechtheid/hardheid bij Antine bespeuren, vind haar ook echt super leuk.

7 likes

Maar wie zegt zulke dingen hier dan? Of waar lees jij dit? Wie heeft gezegd dat Malgosia dat gedrag van die lamlul (wat was zijn naam uberhaupt) verdiende? Sorry maar volgens mij verzin je gewoon dingen nu om een feministisch punt te maken. (Wat alsnog beter is dan dingen verzinnen om een seksistisch punt te maken, imo)
Vraag me nu echt af of ik iets over het hoofd zie, overigens. Ik wil namelijk best naar het seksisme in mij kijken (dat zit er sowieso) maar ik vind dit topic nou juist altijd heel positief over alle vrouwen. Behalve over manipulerende Mo, maar dat is gewoon omdat dat echt een giftige familiedynamiek is

3 likes

Sorry maar als je Malgosia zoekt in de zoekfunctie dan zie je toch wel gelijk dit soort dingen?

6 likes

Ja, touché. Je hebt gelijk. Teleurgesteld in ons als groep nu

1 like

Haha dit was na 1 seconde zoeken?

3 likes

Je wil nog een keer horen dat je gelijk hebt? Want dat heb je. Ik kom pas weer terug als Antine haar eerste spondeal binnen heeft :melting_face: :heart:

7 likes

Nou ja ik hoef geen gelijk, maar discussie voeren met onjuiste info vind ik zo bijzonder. En ook als Antine een spondeal heeft bewijst dat voor mij niks eigenlijk

4 likes

girl calm yer tiddies, ik val je echt nergens persoonlijk aan. ik heb het over een veel globaler fenomeen hier op het forum/in dit topic en het is prima als jij dat niet ziet, dit forum ziet als super progressief en feministisch, en het niet met me eens bent, maar ik vind het echt een beetje triest om me dan te gaan beschuldigen van dingen verzinnen om een “feministisch punt” te maken.

1 like

Ik vind toch ergens het gebrek aan zelfreflectie bij Monique echt hilarisch. Nog steeds denkt ze dat het commentaar van maar een paar mensen komt en iedereen de situatie en haar geweldig vinden. Niet alleen Antine doet aan spondeals maar waarom zou dat haar minder oprecht maken? Uiteindelijk vind ik het overigens ook best een heftig contract, ze mogen tot de uitzending niet ( het openbaar althans) daten. Een jaar later wordt het pas uitgezonden. Antine heeft er (godzijdank voor haar) geen liefde aan over gehouden maar waarom zou ze niet aanpakken waar ze nu werk of geld aan kan verdienen. De extra reclame die de deelnemers voor hun onderneming of B&B krijgen helpt hun toch ook? Mama Mo hoopt nu toch ook dat er extra meiden die kant op komen en een ski lesje boeken bij die skischool? Die vrouw is gewoon hypocriet

2 likes

Joh. Dat was een grapje omdat ik het duidelijk mis had terwijl ik dat blijkbaar heel makkelijk had kunnen vinden. Het is een topic over een realityprogramma. Sorry voor mijn ongefundeerde standpunt. Dit is een forum voor de lol toch? Ik vind het ‘apart’ om iemand hier 2x achter elkaar ‘terecht te wijzen’ ivm het gebruik van de zoekfunctie. Alsof we hier bezig zijn met wetenschappelijk onderzoek.

Anyhow. Ik denk nog steeds dat Antine mee heeft gedaan om influncer te worden. Dat baseer ik op het feit dat ze vlogt. Is dat speculatie? Zeker. Het zijn mensen van tv die wij niet kennen, dus we gaan er toch nooit achterkomen.

13 likes

Het is een kinderskischool :grimacing:

2 likes

Toch ook voor volwassenen? Mike zou volgend jaar manager worden van de hele skischool oid riepen ze toch steeds

3 likes

*edit: nvm een betere wereld begint bij jezelf

2 likes