Babynameninspiratie #2

Ik ben nu wel benieuwd hoe je Olivier op z’n Nederlands uitspreekt? Echt letterlijk hoe het er staat?

(Hier in België echt nog nooit anders gehoord dan op z’n Frans.)

(Olijf)olie 4

15 likes

Welke jongensnaam vinden jullie mooi bij

naam die ik later weghaal

(unisexnaam, maar is in ons geval onze eerste zoon). Wij zitten momenteel op Seth of Arlo, maar ik ben benieuwd of iemand nog meer suggesties heeft passend bij dat rijtje.

2 likes

Oeh arlo staat er leuk bij! :blue_heart:

4 likes

Ooooh wat een leuke naam! En Arlo past er echt leuk bij, fantastische naam!

Verder: Mika, Senne, Tobi(as)?

2 likes

Ohh vind Mika echt een goede omdat je dan zo twee dezelfde klanken hebt in beide namen zonder dat het teveel op elkaar lijkt of ‘grappig’ wordt. Prachtig! Vind Arlo en Tobi trouwens ook echt heel goed passen allebei.

4 likes

@Theekransje @iloveblush Mika stond inderdaad wel op ons lijstje bij ons eerste zoontje en inmiddels kennen we (via mijn zoontje) een Mika en ben ik geen fan meer, haha. Grappig hoe dat werkt met namen. Tobi, zo heet iemand in onze directe familie.

Grappig dat jullie so far Arlo meer als favoriet hebben want wij hebben tot nu toe een lichte voorkeur voor Seth. Maar we hebben nog even!

2 likes

De namen van je kinderen hoeven toch niet per se bij elkaar te passen?

Ik zou alleen zelf niet voor Seth kiezen want 90% van de Nederlanders spreekt dat uit als Set en dat zou me irriteren. Maar als je dat heen probleem vindt, vind ik het een best leuke naam!

6 likes

Seth is één van m’n lievelingsnamen voor jongens ooit dus vind dat sowieso een geweldige optie. Maar iets met twee lettergrepen klinkt in mijn oren wel heel goed bij de naan die jullie al hebben. :raised_hands:t3:

4 likes

Nee ze hoeven absoluut niet te matchen, juist niet té. Wat ik bijvoorbeeld ook prachtig vind is Ezra, maar dat ‘matcht’ dan gelijk weer te.

1 like

Ik dacht ook gelijk aan Mika of Ezra
Boaz
Joah
Benja
Abel
Dante

2 likes

Abel is ook leuk! Misschien nog Boris, vind ik ook echt een leuke naam.

1 like

Dante :heart: Zo had onze hypothetische tweede zoon geheten.

4 likes

Ik ken een hond die tobi heet. Vond ik zo passend bij de hond, dat ik het nu geen mensennaam meer vind.

Mijn kat heet Arlo. Vind het voor een jongen ook heel leuk.

2 likes

Zo heet mijn kat Mika :sweat_smile: maar dan kun je bezig blijven denk ik.

Dit doet mij denken aan mijn oude huisgenoot die een kat had die Luna heette, dat vond ze zo een leuke naam. Nu heeft ze een dochter die Luna heet.

6 likes

Is wel makkelijk. Ik vind het bedenken van namen echt zo moeilijk soms. Als je dan al een leuke hebt uit het verleden, prima toch.

1 like

Ik postte hier laatst over de naam Louis.
Man en ik gaan er niet uitkomen.
Hij vindt de uitspraak Loewie ‘voor sulletjes’. Volgens mij heeft hij een associatie met een of andere Loewietje uit een strip ofzo van vroeger.
Uitspraak Loewis vindt hij wel leuk en ik ook, maar de schrijfwijze dan weer minder. Dat zou dan Lewis zijn en dat is te Engels naar mijn smaak en in het rijtje (met Lotta en Abe).

We hebben nu een lijstje met namen die we daarnaast wel leuk vinden maar niet leuk genoeg.

Jacob
Silas
Lodis
Dante
Wessel
Tony
Liam
Otis
Martien
Siebe

Weet niet of er voor een buitenstaander logica in zit haha maar heeft iemand aanvullingen?

1 like

Ik vind Otis heel leuk! Odin is daar nog een leuke versie van. Hier nog wat ideeën:

• Hidde
  • Casper
  • Sander
  • Hedzer
  • Milan
  • Leon
  • Guido
  • Silvan
2 likes