Nina Rosie vind ik mooi. Maar misschien Julie in plaats van Julia?
Of Sophie, Ariana, Anne, Janna, Mare of Marie?
Nina Rosie vind ik mooi. Maar misschien Julie in plaats van Julia?
Of Sophie, Ariana, Anne, Janna, Mare of Marie?
Hmmm ja ik vind dat heel stom staan haha maar ik let altijd heel erg op initialen om de een of andere reden. Ligt misschien ook wel aan mij
Nina Helena?
Romée, Malou, Maxime, Sandrine, Jasmijn, Olivia, Philou, Vivée, Sophie, Fleur, Milotte, Celine, Evi, Rosanne, Rosalie, Florence, Florine, Bette, Josine, Josephine
Ik vind de trend van roos/rosa er leuk bij passen, maar ik vind Nina Rosalie dan leuker klinken
Thanks allemaal!! Heb weer even inspiratie
Ik vind soms een naam mooi maar kan dan ook denken âik weet dat het een gekke naam is en ik snap ook dat je hem helemaal niet mooi vindtâ.
Bijvoorbeeld de naam Tove. Ik vind die heel mooi maar snap ook heel goed als je hem heel raar of lelijk vindt haha
Oh neee ik vind Tove ook prachtig!
Zeg je dat als love met een T?
Of als Toofuh?
Wij verwachten binnenkort een jongentje en we komen niet helemaal uit de naam. Ik wil zelf graag een naam die zowel in Nederlands als Engels (internationaal) goed uitspreekbaar is, het moet direct duidelijk zijn hoe men het schrijft en het mag wel wat klassiek.
We twijfelen tussen onderstaande twee.
Wat vinden jullie het leukst/best passend bij bovenstaand?
Ik twijfel of Floris wel een internationale naam is.
0 stemmers
Het is Scandinavisch, volgens mij spreken ze het daar inderdaad uit met een lange o en hoorbare e. Dat vind ik ook het mooiste
Edit: weggehaald, vraag verkeerd begrepen, was een lang en irrelevant antwoord
Er staat volgens mij niet dat het een tweede naam is?
@Koekwaus ik denk beide niet heel internationaal, maar ik vind Floris dan het minst âinternationaalâ en ik denk het lastigst uit te spreken. Van Olivier maken mensen dan misschien nog Oliver of Olivier op zijn Frans. Ik vind Oliver trouwens ook heel leuk, iets minder klassiek.
Haha je hebt gelijk, geen idee waarom ik dat er van gemaakt heb
Tobias
Bij olivier, welke uitspraak ook, is de schrijfwijze wel duidelijk.
Maar het is andersom wel onduidelijk hoe je Olivier moet uitspreken als je het geschreven ziet staan. Het lijkt mij irritant te horen "ik zie Olivier staan, zeg je het ⊠of ⊠". Of vind je dat niet erg?
Floris is niet internationaal lijkt mij. Dat wordt meestal Flo.
Floris is mijn favo babynaam, maar wel iets minder goed uit te spreken buiten Nederland denk ik.
Ken iemand die altijd zei: like florist -t
Ik vind Olivier juist vrij duidelijk ook qua uitspraak? Ik zou het altijd gewoon op zân Nederlands uitspreken, niet op zân Frans. Het zal misschien ooit weleens voorkomen dat iemand het vraagt maar ik denk echt niet dat je dat de hele tijd hebt:
Ja ik vind Olivier ook vrij duidelijk. Als je een Engelse uitspraak wil dan zou ik ook gewoon als naam Oliver geven. Andere optie: Samuel of Alexander? Beide ook goed af te korten: Sam of Alex. Alec vind ik ook leuk maar daar twijfel ik wel hoe Nederlanders dat gaan uitspreken