Babynameninspiratie #2

Van jouw rijtje vind ik Hidde en Leon leuk maar helaas al te veel in onze omgeving waardoor ze niet eens meer in ons opkomen. Jammer eigenlijk.

Otto vind ik trouwens ook nog heel leuk maar dat lijkt wel heel veel op Lotta.

Lotta, Abe en Otto.

• Kan prima
  • Nee lijkt echt teveel

0 stemmers

1 like

Jammer is dat he. Ik heb mijn rijtje gemaakt op basis van leerlingen van me. Dat is ook zo’n drama. Ik heb bij zoveel namen een kind in m’n hoofd wat soms echt super positief is maar ook wel eens helemaal niet. Net als kinderen in je omgeving, meh.

2 likes

Otto is typografisch te gek want het is niet alleen een palindroom maar de letters zijn op zichzelf ook nog symetrisch en je kan de naam ook nog spiegelen.
Weet niet of je Lotta in de praktijk vaak afkort naar Lot en misschien wordt Otto dan vaak Ot. Dan lijkt het nog meer op elkaar. Dat ter overweging als je gelijkenis een probleem vindt.

9 likes

Oscar
Tigo
Yves
Adam

6 likes

Haha love deze analyse.
Maar idd: Lotta noemen we vaak Lot en voor Otto valt niet echt een andere afkorting te verzinnen :grin:

3 likes

Ik herken overigens je struggle. Ik ben nu ook in verwachting van onze derde, dus we zitten ook al te stoeien met namen. Ondanks dat het niet ā€˜moet’ vind ik het toch wel mooi als de namen enigszins bij elkaar passen.

2 likes

Oscar
Zef
Alex
Odin
Ravi
Brent
Moos
Filip/ Philip
Freddy

1 like

Ik vind Lotta, Abe en Ted ook leuk.

Of Siem. Of Syb.

5 likes

Ik ben zwanger van een tweeling, twee meisjes. Voor het ene meisje hebben we al een naam met twee lettergrepen en we willen voor de tweede graag een korte, stoere, ā€œNederlandseā€ naam erbij van ƩƩn lettergreep. Nu hebben we al heeeeel veel voordehandliggende voorbij laten komen (denk aan Aaf, Loes, Saar, Pip etc), maar misschien willen jullie wel meedenken? :smiley:

We zijn dus niet zo van de Liv / Mae achtige namen.

7 likes

Een vriendin van mij heeft haar dochtertje Wies genoemd, vind ik ook leuk!

5 likes

Pien

3 likes

Sep, Job, Wout, Ties, Siem

@mijnerzijds ik ken ook een kindje dat Wies heet. Andere ideeƫn: Fien, Luce, Jet, Pleun, Sam.

3 likes

Kaat, Eef, Wies, Lot, Keet, Jip, Suus, Juul

3 likes

Saar, Suus, Jet, Lot, Fien, Noor, Sam, Juul, Tess,

4 likes

Avan!

1 like

Leuk! Ik zocht destijds in dezelfde hoek.

@Ludo en @Fishing noemen leuke namen, maar wellicht ook deze: Mies, Luus, Kaat, Pleun, Lies, Meis of Puck

2 likes

Jet en Juul zijn hondennamen in de familie, de dochter van m’n bestie heet Sammie, mijn nichtjes heten Evi Saar, Pippa en Tes + ik heb ook een Puck, Jip en Noor in mijn vriendenkring! Haha! Zooo lastig.

Wies, Pien, Pleun, Kaat, Lot, Keet, Suus, Fien, Luus, Lies & Meis gaan op de ideeƫn lijst!

4 likes

Lynn, Sien, Ann, Floor, Bo, Roos

3 likes

Loek, Lot, Puck, Piek, Pien, Fien, Ief, Rixt, Leen

4 likes

Soof, Roos, Jet, Cato (al is dat wel twee lettergrepen), Eef, Juul maar dan uitspreken als Sjuul. Britt. Lies. Nouk.

4 likes