Babynameninspiratie #2

Zo vaak komt ie toch niet voor in Nederland. Ja toevallig ken jij er 2.

4 likes

Arlo omdat Seth gewoon zelden goed zal worden uitgesproken in Nederland.

21 likes

Toen ze nog niet geboren was, zijn we overeengekomen dat ze mijn achternaam kreeg, hij heeft al 2 kinderen met zijn naam. Hij wilde graag zijn naam erbij, dus dat hebben we toen gedaan.

2 likes

Ik zeg ook dat het hier een redelijk gebruikelijke naam is. Niet dat het in de hele Benelux zo is.

Zijn er meerdere wijzen om Seth uit te spreken dan? Je zegt toch gewoon Set (als in het kaartspel, kan ff geen betere omschrijving bedenken).

Ik vind het een stuk mooier persoonlijk dan Arlo, dat vind ik meer een soort merknaam.

9 likes

Meer met de th van third op het eind is hoe ik het hoor.

2 likes

Volgens mij heb je gelijk dat ‘Seth’ in het Hebreeuws ook ‘Set’ is. Ik ken het alleen op zijn Engels (of iig in Engelssprekende landen), dus met een Engelse ‘th’, maar kom er wellicht nu achter dat dat juist niet de originele/correcte wijze is :joy:

4 likes

Ik denk dat dat aan jou ligt haha, want hij staat niet eens in de jongensnamen top 100. Ik ken persoonlijk ook niemand, behalve dat het neefje van een klasgenootje van m’n andere zoontje zo heet :sweat_smile:

4 likes

Ik vind de Amerikaanse SetH ook het mooist klinken hoor. Ik ken de naam vooral van Seth Cohen (the OC) haha, die uitspraak vind ik het mooist.

7 likes

Nog op zoek naar een jongensnaam. Liefst iets wat werkt in het Nederlands / Engels / Frans maar geen naam die je op z’n Engels moet uitspreken (zoals Charlie). Inspiratie is ook heel welkom :wink: . Op dit moment neigen we allebei naar Samuel, maar Louis en Emiel hebben beiden sentimentele waarde voor mij. Man vindt Benjamin ook mooi, ik neig meer naar Gabriel.

• Samuel
  • Louis
  • Gabriel / Gabriël
  • Emiel
  • Benjamin
  • Andere

0 stemmers

Dan zou ik voor Emile gaan ipv Emiel (mocht je die naam kiezen)

10 likes

Leuk! Wij zijn voor diezelfde naam gegaan om dezelfde redenen haha. En een dochter met een naam die lijkt op Emile :joy:

4 likes

Lucas past hier ook wel bij vind ik? Of Thomas, Elias, Arthur?

6 likes

Ik vind Benjamin echt een schattige naam, maar vind zelf de naam Ben helemaal niks. Hoor dat bij kinderen die Benjamin heten dat dit vaak afgekort naar Ben. Misschien nog iets om mee te nemen in je overweging! Ik stemde dus Samuel :innocent:

2 likes

Ik hoor vaak Benja als afkorting, dat vind ik zelf wel leuk!

11 likes

Dat is wel een leuke afkorting! Benji hoor ik ook wel eens. Ook wel leuk! Maar geen invloed hoe mensen gaan afkorten haha

1 like

Sophie en Lauren samen doet me denken aan Sophia Loren :smile:

4 likes

Haha ja mij ook

1 like

Ik vind Rosie erg mooi. Sophie en Lauren wordt samen een hoog 't Gooi/hockey gehalte. Maar als je dat juiste wil, perfect! Zijn beide mooie namen.

2 likes

Sophie omdat je die naam eigenlijk altijd goed uitspreekt. Met Rosie kan je nog verschillende kanten op