Babynameninspiratie #2

Nog op zoek naar een jongensnaam. Liefst iets wat werkt in het Nederlands / Engels / Frans maar geen naam die je op z’n Engels moet uitspreken (zoals Charlie). Inspiratie is ook heel welkom :wink: . Op dit moment neigen we allebei naar Samuel, maar Louis en Emiel hebben beiden sentimentele waarde voor mij. Man vindt Benjamin ook mooi, ik neig meer naar Gabriel.

• Samuel
  • Louis
  • Gabriel / Gabriël
  • Emiel
  • Benjamin
  • Andere

0 stemmers

Dan zou ik voor Emile gaan ipv Emiel (mocht je die naam kiezen)

10 likes

Leuk! Wij zijn voor diezelfde naam gegaan om dezelfde redenen haha. En een dochter met een naam die lijkt op Emile :joy:

4 likes

Lucas past hier ook wel bij vind ik? Of Thomas, Elias, Arthur?

6 likes

Ik vind Benjamin echt een schattige naam, maar vind zelf de naam Ben helemaal niks. Hoor dat bij kinderen die Benjamin heten dat dit vaak afgekort naar Ben. Misschien nog iets om mee te nemen in je overweging! Ik stemde dus Samuel :innocent:

2 likes

Ik hoor vaak Benja als afkorting, dat vind ik zelf wel leuk!

10 likes

Dat is wel een leuke afkorting! Benji hoor ik ook wel eens. Ook wel leuk! Maar geen invloed hoe mensen gaan afkorten haha

1 like

Sophie en Lauren samen doet me denken aan Sophia Loren :smile:

4 likes

Haha ja mij ook

1 like

Ik vind Rosie erg mooi. Sophie en Lauren wordt samen een hoog 't Gooi/hockey gehalte. Maar als je dat juiste wil, perfect! Zijn beide mooie namen.

2 likes

Sophie omdat je die naam eigenlijk altijd goed uitspreekt. Met Rosie kan je nog verschillende kanten op

Heh? Op welke manieren kan je Rosie uitspreken dan, behalve letterlijk Rosie.

5 likes

Row-sea (zeg maar op z’n Engels)?

2 likes

Dit is toch ook de enige manier? Kan zo even geen andere manier bedenken.

6 likes

En op zn nederlands: roooosieeee (evt zelfs nog roooozieeeee)

1 like

Mja is ook met Sophie. Klemtoon op phie of op so, afhankelijk van de taal

4 likes

Oja daar zeg je wat. Ik kon het zelf niet meer bedenken. Had ook even een error. :face_holding_back_tears:

3 likes

Ja en dit inderdaad, vooral andere R-klank

Ja op zich wel, maar heb wel het idee dat je Sophie eigenlijk in NL op vrijwel dezelfde manier uitspreekt. Maar misschien is dat net meer mijn bubbel.

2 likes

Soms denk ik hier echt, jullie maken het jezelf wel moeilijker dan nodig is :sweat_smile: naar misschien heb ik makkelijk praten met een naam die maar op één manier uit te spreken is.

32 likes