Babynameninspiratie #2

Ja afgezien van namen die echt heel veel op elkaar lijken (onpraktisch) vraag ik mij ook af hoe belangrijk het matchen nou is en voor wie je dat doet. Heb het idee dat het uiteindelijk toch wel past als je het vaak genoeg hoort.

Vriendin van mij heeft als oudste van 3 bijvoorbeeld een hele bijzondere naam die weinig voorkomt, en haar broetjes juist hele standaard namen. Ze grapt dan “ja mijn ouders waren klaar met de gekke namen” en iedereen is ook aan die combi gewend.

Zou ook niet direct zeggen dat de namen heel erg passen, maar Louis valt ook niet echt uit de toon.

4 likes

Oh nee joh voel je vrij om iets niet mooi te vinden hoor, gaat ten slotte om jouw toekomstige baby!
Ik vond het leuk dat de naam van jouw 2e begint met dezelfde letter als de naam van je 1e mee eindigt, dus daar ging ik mee door haha.

2 likes

Grappig dat iedereen zo’n eigen interpretatie heeft van de naam Louis. Ik vind het echt best wel een ‘ingeburgerde’ en populaire naam (uitgesproken als Loewie). Je hoort het toch echt best vaak hier tegenwoordig, ook onder bijv. influencers.

Ik vind het idee van dat namen ‘bij elkaar moeten passen’ ook best gek eigenlijk, want ook daar heeft iedereen weer een heel eigen interpretatie over. En uiteindelijk, boeiend, daar wennen mensen ook wel weer aan toch?

Ik ken iemand en die hebben 2 kinderen met namen als Teun (aka mega Hollands) en Delano, en dan denk je de eerste keer wel ‘huh apart’, maar daarna is het gewoon hoe het is.

4 likes

Het kind van de familie Blom is wel nog steeds salty over zijn naam, hij zegt “Ginger en ik zijn de enige die geen Italiaanse naam hebben :unamused:

2 likes

17360238245451636490169185194437

8 likes

Haha en dat die vrouw zei dat ze haar eigen naam niet mooi vond, maar je noemt een van je zonen dan wel Prisciliano :joy::woman_shrugging:

10 likes

Jaaa hier moet ik altijd aan denken bij Louis :see_no_evil:

*wildeman

Ik vind bij Louie meer duidelijk dat je dan loewie moet zeggen en geen loewis.
En denk ook meteen aan louis van gaal maar goed de toekomstige klasgenootjes van dat kind niet denk ik.

6 likes

Ik krijg echt error van deze klinkercombinatie

2 likes

Ja dat wel… en het lijkt ook een beetje op Luie als je snel leest.

2 likes

Hè, waar komen al die andere uitspraken van Louis vandaan? Ik ken echt alleen Loewie. Oké en Louis Armstrong bijvoorbeeld, maar in Nederland. Lowie?

11 likes

Ik vond net een discussie op babyforum en daar werden ook een beetje dezelfde dingen gezegd als hier. Ook dat ze Louis als loewis zouden uitspreken. Dat is denk ik vanuit het Amerikaanse, daar gebruiken ze vaak loewis uitspraak, maar ik denk ook gewoon omdat in nl als iets eindigt op een S je het ook denkt zo uit te moeten spreken? Lois, Lovis etc.

2 likes

Ik associeer het juist met Louis van Louis van Gaal, haha. Kende het Lowie helemaal niet.

2 likes

Hmm ik zou bij Loewies dan eerder gaan voor/schrijfwijze Lewis verwachten :relaxed: weet niet waarom want het verschilt niet veel maar vind Lewis ook beter bij Lotta en Abe passen dan Louis

3 likes

Maar Louis spreek je officieel toch gewoon ook uit als Lowie/Loewie? Want het is een franse naam dus de S hoor je niet uit te spreken. Vind het altijd gek als mensen dan de S ook uitspreken. Mn vader heette 3 dagen Louis voordat mn oma zich ineens bedacht lol.

Ik vind jongensnamen altijd zo lastig. Als iemand me nu vraagt wat vind je een mooie jongensnaam kan ik er niet eens 1 bedenken. Alleen maar namen waarvan ik denk, ja mwah wel oke

3 likes

Ik heb 2 jongensnamen en 0 meisjesnamen, ben hier voor inspiratie haha

7 likes

Ja klopt. Lowie net andere uitspraak voor mij low-ie. Op z’n frans is het meer zingend loeeewie in mijm hoofd haha. Dus meer nadruk op de ou en die ieee op het einde .

3 likes

Ik heb een dochter met dezelfde naam. Bij ons stonden nog op het lijstje: Otis, Melle, Cas, Ole, Ebbe. Maar we wisten bij allebei al snel dat het meisjes waren dus niet heel lang na hoeven denken.

2 likes

Je kinderen gaan ook maar een deel van hun leven als duo (of trio) door het leven. Het zijn vooral individuele personen waarbij het als volwassen geen snars meer uit maakt hoe hun siblings heten.

7 likes

Was de reden van het bedenken dat iedereen het verkeerd uitsprak? :laughing:

1 like