Babynameninspiratie #2

Sean

2 likes

Joris

4 likes

Boris

5 likes

Kan prima! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik vind Jonah erg mooi!

3 likes

Noah en Mees zijn echt mijn favoriete jongens naam. Maar vind Ischa en Otis ook geweldig.

2 likes

Matteo
Elias
Oliver
Dante
Otis

Dorus vind ik ook enig!

3 likes

Ik hoop dat het door de hormonen komt maar ik vind ongeveer elke naam vreselijk. Te Amerikaans, te schattig, te elfjesachtig, te wannabe classy, te influencer, te zo lekker gewoon hollands maar wel hip, te stoer.

Ik wou dat ik gewoon alleen een koosnaampje nodig had.

Heeft iemand een naam op een onverwachte
manier gevonden?

6 likes

Wij hadden de app kinder gedownload en kwamen toen op een match uit waar we zelf nooit op gekomen waren.

2 likes

Oh, ga ik gelijk downloaden! Thanks

1 like

Sites met geboortekaartjes doorgekeken naar alle voorbeeldkaartjes met namen

4 likes

Namenlijsten van lokale sportclubs (kan je kiezen hockey of voetbal :wink:)

2 likes

Onze oudste heeft de naam van zijn broertje bedacht :smile: Maar tenzij het ook jouw tweede kind is heb je daar weinig aan natuurlijk.

De naam van de eerste kwam ik tegen in de Viva mama of all places :sweat_smile:

Wij hebben trouwens bij beide namen de schrijfwijze iets aangepast om ze leuker en meer passend bij ons te maken. Dat kan ook nog een tip zijn als je een naam wel leuk vindt maar ā€˜net niet’.

1 like

Bedankt voor alle tips, heb ik vast wat aan.
Op die Kinder-app is het echt weird dat de achternaam erbij zoveel meer duidelijkheid geeft en het echter maakt. Doet me denken aan Say yes to the dress, iedereen gaat daar altijd zo hard op die sluier die het afmaakt maar nu heb ik het blijkbaar ook

11 likes

Als ik naar mijn kind zou luisteren dan zou het kindje Baby Shark gaan heten🤣
Ik vind een naam kiezen deze keer ook echt heel moeilijk. Bij mijn dochter hadden we een naam tot ik 8 maanden zwanger was en de naam opeens niet meer leuk vond. Wat een gedoe was dat toen.

Die app is wel een goede tip!

5 likes

Bij de eerste hadden we de naam al jaren. Bij de tweede hebben we de naam geĆÆnspireerd op de (op dat moment) lievelingsknuffel van de oudste. Bij de derde kwamen we er gewoon niet uit tot ik op instagram en tiktok in het babynamen algoritme terecht kwam. Daar kwam ik op een pagina met namen inclusief koosnaampje en aangezien we bij de oudste twee ook vaak een koosnaampje gebruiken was dat erg prettig. Zo de naam gevonden (met 38wk zwangerschap :sweat_smile:).

5 likes

Hahaha mijn oudste is al wel wat ouder, dat scheelt :sweat_smile: Hij zit al op de basisschool en hoorde daar de naam. Een paar jaar geleden had hij zijn broertje waarschijnlijk Excavator willen noemen of een andere voertuigennaam :rofl:

3 likes

Wij hebben een zoontje Pim en ik ben nu zwanger van een meisje. Zijn weer op zoek naar een korte, hollandse, niet te populaire naam die makkelijk te schrijven en uit te spreken is maar dan voor een meisje. Ideeƫn?

Vera
Saar
Noor
Suus
Eva/Evi
Anne/Anna
Roos

1 like

Ava, Evi, Jet, Linde, Eef

4 likes