Ik snap ook niet zo goed dat het perfect bij elkaar zou moeten passen, vind dat wel een beetje overdreven.
Nee niet dat ik weet! Ze heeft sowieso voor haar 8 kinderen allemaal geen Nederlandse namen gegeven die wel door bijna iedereen Nederlands worden uitgesproken. Dus denk dat dat haar niet zoveel kon schelen. Ze vond het gewoon ineens toch niet mooi haha
Zie hier een paar keer de naam Cas voorbij komen. Die hadden mn ouders hoog op het lijstje staan als ik een jongen werd. Toen ik dat vroeger hoorde dacht ik omg wat lelijk!!! Maar vind het nu juist best een leuke naam. Maargoed, ik ben niet eens (nu) van plan een zoon te krijgen lol maar vind het sowieso wel altijd leuk om over babynamen na te denken.
Voor een meisje vind ik Sera heel mooi
Omdat ik me al jaren ontzettend stoor aan het feit dat SVB de populariteitslijsten niet corrigeert voor spelling, heb ik daar net even een uurtje aan besteed voor de jongensnamen.
Toch een boel namen die āin hun eentjeā niet zo hoog stonden maar gecombineerd ineens heel populair blijken. Sep staat bijvoorbeeld op #70 maar icm Sepp en Seb op #25 (die beide dus lager staan dan Sep).
Matteo op #86, maar gecombineerd met Mateo en Matheo op #28.
Ik heb alleen de spellingswijzen bij elkaar genomen waaraan ik niet twijfelde dat het om dezelfde uitspraak ging (bijv wel Boaz en Boas, maar niet Rayan en Ryan).
Voor het geval het iemand boeit hier de nieuwe top 50
Wat heerlijk ook weer dat jij dit hebt gedaan.
Doe je ook de meisjes variant?
Ja namennerd 4-evah
Meisjesnamen vind ik zelf altijd wat minder leuk, maar zal ik me ook aan wagen
Geweldig dat je dit hebt gedaan! Twijfelde je niet over Mace/Mees? Vind ik wel twee hele andere vibes.
Nee want uitgesproken is het precies dezelfde naam
Ben het met je eens hoor, bij Mace denk ik aan andere ouders dan bij Mees. Maar in the end is Mace alleen maar populair geworden omdat Mees dat al was.
Wat je overigens vaker ziet, dan willen ouders wel die naam maar toch een āuniekeā twist toevoegen zodat het niet meer die naam is die iedereen al geeft.
Super leuk dat je dit gemaakt hebt! Alleen ik begrijp de nummering niet helemaal? Want Noud/Naud/Nout is dan bijv 719x gegeven, maar moet die naam dan niet op 4 staan ipv 6?
Oeh scherp, daar is iets mis gegaan met de ranking idd! Zo te zien klopt de rest wel, zal het morgen ff aanpassen
Een collega is bevallen van een meisje: Ottie. Moest even wennen maar vind het wel cute!
Zoƫlla fan?
Zo moeilijk een tweede x een jongensnaam bedenken, nu begint de tijd wel te dringen.
Gewoon benieuwd naar, dus even een polletje:
- Bobby
- Ezra
- Julius
0 stemmers
Passend bij weg (haal het straks weer weg dus niet quoten/benoemen graag )
Geen idee wie of wat dat is
Een Britse influencer wiens kind zo heet.
Wat vinden jullie van de naam Elise? Is dat nog van deze tijd? Welke associaties roept het op behalve de influencer
Ik vind het een leuke klassieke naam. Geen influencer associatie voor mij, is zeker niet het eerste waar ik aan denk.
Ik denk aan für Elise, een hele leuke oud collega en een bec persoon van vroeger.
Heel random maar overall positief.
Wat lief dankjewel!