Voordat ze vervloekt werd door Athena werd Medusa gezien als een van de mooiste vrouwen van Griekenland, dus misschien met die gedachte is het beter? ![]()
Vind Juno zo’n leuke naam door Een Huis Vol!!!
nee joh medusa is cool, ze is juist een feministisch icoon! een vrouw die werd gestraft voor iets wat haar is aangedaan, maar dat helemaal terugclaimde. haar vloek werd haar kracht.
Van sommigen zou ik wel 2x nadenken voor ik hem aan een mensenbaby zou geven (Nike wordt waarschijnlijk toch uitgespreken als het sportmerk, en Medea vermoordt haar eigen kinderen in de mythe). Maar echt prachtige namen allemaal
Ik heb ooit een Aphrodite ontmoet (bij een uitwisseling met Griekenland op de middelbare school) en was echt stikjaloers op haar naam
Geen een
Grappig, ik ken juist een Nikè en dacht bij Aphrodite dat die te vergezocht zou zijn.
Ik vind Juno ook wel een leuke naam (idd door een huis vol) maar ik kan ook de associatie met Grapperhaus in coronatijd niet loslaten haha
En liedje van sabrina carpenter (gaat ook over die film)
Als iemand in je nabije omgeving die je wekelijks ziet bijv. Mathijs heet, lijkt een van de volgende namen daar te veel op of maakt het niet uit:
Matteo
Matthias
We vinden veel namen leuk maar worden vaak afgekeurd omdat we dan iemand te dichtbij kennen of juist iemand kennen met een negatieve associatie. Dus we komen er nog even niet uit. ![]()
En mijn man vindt Matteo leuk, maar ik vind het (nog) niet bij de achternaam passen. En te Italiaans ofzo? Dus het schiet nog niet op
we hebben gelukkig nog even.
Ik vind Matteo ook heel leuk! Ik vind dat met bv Mathijs ook wel kunnen. De kans was heel groot dat wij een blond kindje zouden krijgen (klopt, maar wel een meisje) en daar vond ik een naam als Matteo ook echt niet bij passen, dus snap je heel goed!
Grappig, ik heb blonde Matteo in ons kdv. Zijn zusjes hebben hele ‘Hollandse’ namen, denk aan Lotte en Fien. Maar snap wel dat je even aan het idee moet wennen. Vind het ook een leuke naam eigenlijk, en je kunt altijd nog als koosnaam Theo doen.
Ik denk dat het gewoon wennen is!
Wij hebben een combi van buitenlandse namen en Nederlandse achternamen en het is eigenlijk heel normaal ofzo. Dus als je de naam Matteo wel heel erg leuk vind, zou ik het niet laten om de achternaam, want dat went vanzelf wel.
Ted was hier een van de favoriete namen van ons samen. Vind die zo leuk! Alleen onze hond heet Teddy waardoor Ted voor ons af viel helaas.
Van al die namen denk ik dat Ted het beste werkt voor beide. En leuk Teddy als bijnaam. Stevie vind ik heel erg leuk maar ik vrees dat de echte Hollanders daar iets heel lelijks van maken…
Steeffie. Of stieffie
Billie & Ted vind ik echt fantastisch ![]()
Stevie Wonder <3