Iemand die nog jongensnaam inspiratie nodig heeft: Barbara Sloesen (actrice) is bevallen van een zoontje Shaffy Jaapie ![]()
Ah ze zijn zo blij ermee en blijkbaar ook een heel moeilijke start gehad? Maar wel een bijzondere naam ja. Zou het van Ramses zijn?
Ik zag ook Rem voorbijkomen
Nog los van wat je van de namen vindt bekt het ook helemaal niet lekker met elkaar? Door de ie klank aan het eind van van Shaffy en de J aan het begin van Jaapie. Als ik het uitspreek lijkt het net gewoon één lange naam: Sjaffiejaapie
Edit: Ik zie nu dat zijn roepnaam volgens mij ‘gewoon’ Shaffy is. Dat lijkt me al beter.
De forumuitspraak NMSVPE is wel nog nooit zo toepasselijk geweest.
Er zijn toch maar weinig mensen die je dagelijks aanspreekt met voornaam én tweede naam? Lijkt me vrij duidelijk dat je ‘m alleen aanspreekt met Shaffy.
Behalve de hele generatie meisjes die zo tussen 2018-2023 geborden zijn met de naam Mae erachter geplakt. Wat een trend was dat he? Zouden die ouders nu veel spijt hebben?
Door dat duimpje van @dodecavia kan ik alleen maar denken dat ze een kind heeft met de naam Sophie Mae ofzo ![]()
Ik moet nu denken aan een meid die zei, ja onze dochter heeft als tweede naam Mae, dat was dan naar haar moeder vernoemd. Haar moeder heet Mariet. Hoe is dat hetzelfde ![]()
Haha ja ![]()
nee maar de opmerking “veel spijt” alsof je je kind Adolf hebt genoemd ofzo. Mae is toch gewoon een prima naam, en ja wordt vaker gegeven maar boeiend je strijdt toch niet om een originaliteitsprijs
Sorry! Ik neem het terug, het gaat inderdaad niet om originaliteit. Zit beetje zuur en hormonaal te zijn diep in de fertiliteitstrenches 🫶
joh no worries ![]()
Hahaha ja ondanks dat ik Mae als tweede naam ook echt niet bijzonder uniek vindt, snap ik wel dat je niet Mariet als tweede naam wil. Ik vind Mae opzich wel een leuke moderne inspiratie op Mariet (los van het feit dat ik vind dat Mae als tweede naam verboden moet worden)
Opzich vroeger was het altijd Marie als tweede naam. Vind Mae wel een leukere, in ieder geval moderne, versie dan
Mijn kinderen hebben ook suffe namen als tweede naam, juist omdat het een tweede naam is vind ik het niet boeiend.
Een tweede naam kan toch gewoon voor leuk zijn? Althans, wij hebben niemand vernoemd vond het gewoon mega leuke combi.
Wij hebben ook gewoon een betekenisloze tweede naam voor de leuk hahaha
Een 3e ook, hahaha. Ik vond 3 voorletters gewoon erg mooi.![]()
Maar je hoeft ook geen vergezochte betekenis te zoeken voor een tweede naam die je leuk vindt (zoals Mae voor Marriet haha).
Ja wij doen niet aan vernoemingen, gewoon leuk een tweede naam.
Ja ik ging er vroeger vaak vanuit dat je tweede naam iig wel een vernoeming was. Naar bijv. Een oma of of een of ander religieus figuur. Ik denk dat ook ook wel voor een 2e naam zou kiezen gewoon voor de leuk. Maar alsnog zou ik dan wel kijken of het er een beetje bij past. Ken ook vriendinnen waarvan ik dacht huhhh, wat een combinatie. Maarja als je de tweede naam toch niet gebruikt maakt het ook niet zoveel uit of het bij elkaar klinkt.