Wij hebben de naam idd ook laten passen bij haar voornaam. En gezorgd dat de initialen mooi bij elkaar stonden.
Onze lieve dochter is in December geboren. Wil jullie nog even laten weten dat het toch Jette is geworden, we zijn er erg blij meeš„°
Ik wilde antwoorden op mijn oorspronkelijke bericht, dat is niet gelukt zie ik. We zochten een naam voor het zusje van Fedde en Teske.
Klopt! Zag dat hij had gezegd dat ze dit op de eerste date al hadden besproken ![]()
Wij zijn dus namen aan het bedenken voor een jongetje, en vind het zo lastig! Ben bijna nergens echt gek op. Ik wil graag een Arabische (klinkende) naam, maar tegenwoordig hoor je heel veel Rayan en Zayn en Louay etc. Prima namen, maar dan weet je gelijk uit welk jaartal dat kind komt.
Onze top twee namen zijn Idris en Omar. Ik vind Yousri ook heel leuk, maar man helaas niet. Hij vindt Musa en Jameel dan weer leuk en ik niet.
Welke vinden jullie het leukste?
- Idris
- Omar
- Yousri
- Musa
- Jameel/Jamil
0 stemmers
Neig nu het meest naar Idris, net wat unieker dan Omar.
Ik vind zelf Soufian en Youssef ook hele mooie namen.
Soufian vind ik niet zo, Youssef prachtig maar mijn man heeft 10 vrienden die zo heten. Zelfde geldt voor Yassine⦠![]()
Haha ik wilde eigenlijk Yassine er ook nog bij typen ![]()
Ja hou van die naam! Maar te veelvoorkomend.
Yousri vond ik ook echt leuk (ik keek een keer ufc en toen kwam er een nl-marokkaanse vechter met die naam), maar vind helaas geen medestanders.
Idris vind ik voor een jongensnaam ook top (vind meisjesnamen veel makkelijker). Ik zie niet alleen een baby voor me, maar ook echt een volwassene. En dat heb ik bij veel hippe namen van tegenwoordig niet echt? Idk.
En als je denkt aan een koosnaam? (Idi ofzo). Ik noem mijn kind zelf en met mijn partner altijd bij zijn koosnaam.
Ik wist trouwens helemaal niet dat Idris ook een Arabische naam is! Ken hem uit het Welsh.
Dr. drizzy
Nee geen idee. Dat ontwikkel je denk ik in de loop van de tijd!
En oh grappig, ik wist niet dat het ook een Welsh naam was. Lekker internationaal dus haha.
Ik vind Adam, Nouh, Saif en Sami wel mooie Arabische jongens namen. Maar wellicht hebben jullie die al overwogen.
Adam ook te veelvoorkomend, Sami vind ik niet zo. Nouh is maar 1 letter verschil met mijn naam ![]()
Saif is wel leuk ja! Ga ik onthouden.
Denk omdat je geen volwassenen kent/ze er weinig zijn met hippe namen van nu en omgekeerd ook: je associeert de naam wel met volwassenen die 'm hebben. Ik had dat in ieder geval wel met de roepnaam van mijn dochter, ik zie er nog geen volwassen vrouw bij en bij haar hele naam juist geen kleine baby. Maar dat groeit vanzelf, zo loopt de halve kantoortuin vol met Jippes en Sems en ben je er helemaal aan gewend dat dat een 30-jarige is (zoals Henk een boomer naam).
Ja ik moet altijd lachen om de gedachte dat een baby Gerard heet bijvoorbeeld. Maar ooit was dat heel normaal haha
Oeh ik vind bijvoorbeeld Mirza, Nadim, Imran en Kamil ook allemaal prachtige namen maar volgens mij ook vrij veelvoorkomend? Zowel Idris als Omar vind ik ook prachtig! Kan eigenlijk niet kiezen tussen die 2.
Ja dat is ook een van de redenen dat ik Soufian zo leuk vind want Souf een leuke roepnaam.
Misschien kun je nog wat inspiratie opdoen bij Perzische namen?
Reza, Rafi, Ashraf, Ilias, Darius, of nog tig andere.
Ik vind Ibrahim (ibi
) en wahid ook heel leuk en dus ook Rashid maar misschien is dat de Gerard van Arabische landen haha
Ik vind Zakaria, Rami of Ramy, Rafa, Ilias leuk