Babynameninspiratie #2

Geen idee of je het iets vindt, maar ik ken een Rayan en zijn broertje heet Ilyan.

Dit is zo herkenbaar :laughing: ik heb allemaal zeyd’s en zains tussen de 3 en 5 jaar in mn omgeving.

Misschien kan je ter inspiratie ook kijken naar populaire namen uit land van herkomst van je man?

Mijn zoontje heeft de Turkse variant vd naam Omar en in Turkije zie je in dat jaar bijv juist hele andere namen voorkomen, vooral veel met natuur of juist oud Turkse namen

2 likes

Ja ik vind die dus echt totaal niet mooi helaas, hij had het heel leuk gevonden om een Koerdische naam te geven maar ik vind het allemaal niks.

Ik ga gewoon voor Idris denk ik, hopen dat ik m nog 5 maanden net zo leuk blijf vinden :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

De naam van mijn zoontje staat hier tussen!
Idris stond op de tweede plek, en nu dus eerste als deze baby ook een jongen is. Ik merk trouwens in de familie van m’n man dat niemand daar echt namen afkort, maar geen idee of andere dat wel doen.

Ben wel benieuwd of jullie ook een lijst met meisjesnamen hebben? Ik heb precies 1 meisjesnaam en m’n man is niet helemaal overtuigd. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hahah hier moest ik heel erg om lachen

11 likes

Ik vind trouwens Isis een prachtige naam voor een meisje, maar denk toch dat teveel mensen er een negatieve associatie bij hebben? Echt jammer.

1 like

Ik vind Ayoub, younes en naoufal heel leuk

5 likes

De tweede naam van mijn kind, omdat ‘ie vernoemd is.
Ik moet er ook om gniffelen en spreek hem ook altijd gewoon bij zijn eerste naam aan

1 like

Ik had/heb veel meisjesnamen die ik prachtig vind, hier een aantal:

Op 1 staat Yara. Ik vind Nisrine/Nisrina ook prachtig. Aya of Ayah. Aylin of Ayla. Alara ook heel mooi, Amara ook. Amanah ook maar dat is nu weer zo’n trending naam dat ik denk van dan weet je precies dat ze uit 2024-2026 komt.

Safiya vind ik ook mooi, maar niet voor mij

5 likes

Ik vind Idris echt prachtig! Ik ken nog een Kuzey trouwens, ter inspiratie!

2 likes

Ik vind Ayoub zo leuk en vrolijk.

4 likes

Ik ken iemand die Muzafer heet. Vind dat ook een mooie naam. Misschien als lange versie van Musa? :stuck_out_tongue:

1 like

Sorry nee nu moet ik ingrijpen, dit is echt het Turkse equivalent van Gerard :joy:

9 likes

Haha! :joy::see_no_evil: Ja, ik ben niet Turks, en ken maar een persoon met die naam. En vind de naam wel mooi!

3 likes

Ik vind namen zoals Amin, Armin, Aydin, Kamal, Jamal, Mehdi ook mooi! Of meer oud-Perzische namen zoals Arash, Darius, Kian, Roozbeh, Saman?

3 likes

Mirza en Ilias vind ik ook leuk

3 likes

Wij zoeken nog steeds naar een naam voor onze dochter. Ons gecombineerde lijstje is nu het onderstaande.
Wat vinden jullie het mooist?

• Elea
  • Merle
  • Nea
  • Nia
  • Nore
  • Veda
  • Vere

0 stemmers

Mocht je nog een andere suggestie hebben op basis van deze namen dan zijn die natuurlijk ook welkom!

6 likes

Nena, Mare, Lina, Ella, Verne

10 likes

Lea

7 likes

Veerle?

10 likes