Babynameninspiratie #2

Nine 🫶🏼

8 likes

Mia was een van mijn lievelings meisjes namen :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Yahya vind ik ook mooi maar qua uitspraak misschien een ding

Zakaria

Idris is ook prachtig inderdaad

2 likes

Merle en Veerle vind ik ZO prachtig. En Silke!

2 likes

Ik heb een vriendin die zo heet en elke keer als ik haar naam in de zoekbalk van instagram typ, krijg ik een waarschuwing. “Wil je deze content echt zien?”

1 like

Leda, misschien?

Ik zou ‘Nea’ niet doen, want dat klinkt als ‘Nee, Ja’ en dat is veel te grappig voor kinderen.

13 likes

Elin, Luna

6 likes

Ik vind Feda ook mooi. Of Feja, Nine, Lia, Mare?

3 likes

Ik moest hierbij nog denken aan Annea of Enea

2 likes

Mijn kind heet Sufian (Pakistaans en niet de Arabische variant) en krijg er altijd complimenten over. Ik noem hem ook vaak Souf.

@Nysmn de tweede naam van mijn dochter is Safiya. Had m’n zoontje verzonnen, haha.

Idris is heel mooi, maar in mijn omgeving hoor ik steeds vaker. Wat je van Sahim of Faiz. Fahees. Shereyar. Daniyal. Ahad.

6 likes

Noufel vind ik ook mooi trouwens @Nysmn

3 likes

Ik vind deze naam in het Nederlands zo fantastisch mooi. Maar mijn man zegt de hele tijd: ja, maar in elk internationaal perspectief is dit gewoon negen. We wonen niet in Nederland dus opzich heeft hij wel een punt.

6 likes

Ja, zo’n nadeel he :weary: Oplossing zou nog Niene kunnen zijn maar dat vind ik optisch alweer zoveel minder mooi en leuke staan

1 like

Ik vind Niene ook echt anders dan Nine inderdaad, Nine is veel zachter ofzo?

5 likes

Alia?

2 likes

Bedankt voor alle stemmen en aanvullende suggesties!
We puzzelen nog even verder en hebben een aantal van de namen op proefkaartjes laten drukken.

En Nea is inderdaad definitief van het lijstje, vanwege de de uitspraak die teveel lijkt op nee ja :sweat_smile:

3 likes

Hmmm en Floor dan? Is een hele gangbare naam en in het Engels ook “vloer”.

Dus misschien moet Nine nog een beetje komen, net zoals dat 50 jaar terug misschien niemand van Floor had gehoord

Edit: sorry, lees nu pas dat jullie niet in NL wonen :sweat_smile:

1 like

Ik ken mensen die hebben hun kind een naam gegeven die normaal met twee g’en is, maar dan met twee j’s. Dus bijvoorbeeld Majjie ipv Maggie.

En nee het is niet iets cultureels, ze zijn wel Brits en hun eerste kind heeft een heel normaal gespelde naam.

Edit: het voorbeeld klopt niet, het is wel iets logischer want je spreekt de naam wel uit met een dj, niet met een gg zoals Maggie. Maar alsnog niet logisch.

Jeorjie?

4 likes

Nu wil ik weten welke naam? :joy:

4 likes