Wij denken aan de naam Noé nu, ik ben alleen bang dat sommige het teveel als No-way uitspreken. Wat denken jullie haha, de klemtoon willen we dus graag op de e.
Dat ga je echt niet tegen kunnen houden, dus als je dat heel erg zou storen zou ik een andere naam kiezen.
Ik denk eigenlijk dat dit precies ie hoe men de naam uitspreekt, zeker gezien de naam lijkt op het veelgebruikte Noa en je dat juist een beetje als No-waa uitspreekt, zou ik bij Noé denken aan No-wee
Ik probeer deze naam op een andere manier uit te spreken dan No-wee of No-way, maar dat lukt niet. No-eeeeej
?
Ik denk dat het lastig te vermijden is. Wij hebben hierdoor Noan (No one) van het lijstje gehaald.
Is ‘nowee’ niet hoe je het uitspreekt dan? Ik zou hem inderdaad zo uitspreken en de Noé in onze omgeving wordt ook zo uitgesproken. Ik vind het we een hele mooie naam!
Je kan de klemtoon op de é hebben als je het in Frans uitspreekt. Dus No-É, in het Nederlands zal je No-ééééé horen. Dus ofwel leg je erbij neer of je verhuist naar Frankrijk haha. Is ook zo voor andere namen op é zoals Zoé of namen op er (Roger). Kortere eindklank in het Frans.
Ja zo is het ook voor ons bedoeld inderdaad, op z’n Frans. Maar gok dat het toch moeilijk wordt in Nederland haha. We houden van Franse namen, maar lastig.
Op z’n Frans met korte klank!
En wat dacht je van Loé?
Ja vind ik ook mooi! Beetje in die lijn: had zelf Loué en Luèn ook als optie, maar mijn vriend vind dat Lou en varianten veel voorkomt nu. Had ook nog Novée ipv Noe om minder het no/way idee te hebben.
En Novi dan misschien nog in dat straatje?
Ik heb ooit Lomée gezien en op mijn lijstje gezet, misschien past die wel in jullie rijtje?
Dat klinkt als Romée met een spraakgebrek.
Hahaha
het is ‘m ook niet geworden hier
Wat is een leukere combinatie? We verwachten een meisje en hebben echt via de app Kindr nu 8 matches.
Die is een beetje de top 5:
- Mia Daan Nina
- Mia Daan Noor
- Mia Daan Nora
- Mia Daan Roos
- Mia Daan Laura
0 stemmers
Ik vind Nina ook een mooie naam, maar in combi met Mia vind ik het net iets teveel op elkaar lijken qua uitspraak.
Edit: zo suf, had er niet bij stilgestaan toen ik dit typte dat Nina natuurlijk mijn username is. Dus waarschijnlijk is het eerste overbodige informatie;)
Ik vind Noor echt een mega leuke naam, maar ga ook wel goed op het feit dat allebei de meiden twee lettergrepen hebben. Ik koos voor Mia Daan en Laura omdat ik de 'a’s leuk vind
Wij weten sinds vanmiddag dat onze zoon Zayn een zusje gaat krijgen. We zijn opzoek naar een internationaal goed uit te spreken naam. De onderstaande namen hebben allemaal een bijzondere betekenis voor ons.
Welke naam is jullie favoriet, ook in combinatie met Zayn?
- Norah/Noor
- Sade
- Yara
0 stemmers
Of andere suggesties?
Ik vind Sade echt een mooie naam