Sade vind ik best apart, zou even de Marquis de Sade googlen. Maar dat is misschien mijn achtergrond waardoor ik die associatie heb. De andere heel mooi!
Ik vind Yara leuk en in jouw geval ook erg leuk dat ze dan beide een Y in de naam hebben. Maar niet zĂł gekunsteld dat ze beide met een Y beginnen of eindigen. Gewoon leuk haha
Ik associeer die naam eigenlijk met de zangeres Sade.
Vind het ook een mooie naam, maar wel lastig qua uitspraak. Ik wist tot voorheen ook nooit hoe die uitgesproken werd (Sjaa-dee, met de klemtoon op -dee). Ik dacht: Seet ![]()
Sade is een mooie naam, maar lijkt wel erg veel op Zayn. Ik zou dan voor Norah of Yara gaan.
Ik welk opzicht lijken Zayn en Sade op elkaar?
Ik weet wie hij was. Sade spreek je uit als Sha day (als de zangeres).
Hahaha, ik zag je username helemaal niet! En dank je voor je uitleg, ik heb wat geleerd vandaag.
![]()
Het is de naam van mijn lievelings tante.
Dat moet je dan wel altijd uitleggen denk ik, ik zou het uitspreken als saa-du, zoals het Turkse woord voor naturel.
En ik dacht dat de uitspraak op zân Engels als Seejd zou zijn!
Het is voor mij zoân bekende naam dat ik er niet bij stil had gestaan dat de uitspraak een ding zou kunnen zijn ![]()
We blijven Yara ook heel erg leuk vinden⊠gelukkig hebben we nog een even!
Ik werk meer dan 10 jaar in het onderwijs, maar nog nooit van deze naam gehoord
Wel Jade, wat zowel als djeed als jaa-du wordt uitgesproken. Ik vind Yara er het mooist bij passen!
Ik dacht ook dat iedereen die uitspraak wel wist, omdat in mijn ogen de zangeres wel echt bekend is.
Ik vind het echt een prachtige naam die je niet vaak hoort, hij stond ook ooit op mijn lijstje.
Ik zag vorige week dus zoân geboortebordje in een tuin met Lelie. Ik vond dat zo vreemd maar blijkbaar is dit wel een normale naam. Vind het niet lelijk ofzo maar ik dacht huh moet dat niet Lily zijn.
Wat vinden jullie van de naam Lewis voor een jongen?
Oh dit vind ik wel leuk!
@Bloemetjesgordijn ook leuk! Zowel in NL/BE goed uit te spreken als internationaal. Ik hou wel van dit soort namen.
Die wilde wij ook, maar ons neefje heet al zo. Dus ja leuk!
Wel leuk! Geloof wel dat er op dit moment veel jongetjes zo genoemd worden (of Louis).
Heel leuk!
Jaaaa vind ik heel leuk. Maar ik ben dus echt fan van de Louis schrijfwijze. Alleen volgens mij is dat meer uitspraak loewie, terwijl ik de uitspraak loewis het leukste vind. Maar dan dus Louis schrijven met uitspraak âloewisâ