Heel leuk! Stond ook op ons lijstje als het een jongetje zou worden.
Louis zal echt uitgesproken worden als Loewie ja, lijkt me vervelend als je kind dat telkens moet verbeteren.
Waaaarom zou je je kind een bestaande naam geven die wordt uitgesproken als een andere naam? Echt super irritant lijkt me dat.
Ja daarom zou ik het dus zelf inderdaad niet doen. Maar dat is dus het dilemma
Maar de naam lewis is toch niet afgeleid van de naam louis? Kan me wel ergeren als mensen de s uitspreken bij louis. Dat doen duitsers bijvoorbeeld.
Ik vind luwis (zo spreek je lewis uit toch?) En loewie niet op elkaar lijken.
Ik vind jongensnamen bijna nooit mooi maar ik kwam laatst een felix tegen en toen dacht ik, oh best leuk. Maar ik blijf dan weer aan die kat denken.
Ik had Felix ook altijd op mijn lijstje staan, echt leuk. Maar mijn vriend kon ook alleen maar aan de kat denken.
Maar Louis met uitspraak Lewis is gewoon een bestaande naam? Het is alleen de Engelse uitspraak in plaatsen de Franse. Denk maar aan Louis Litt bijv uit Suits. Alleen heb je met Louis inderdaad wel dat het op twee manieren kan worden uitgesproken dus een grotere kans dat je wel eens iemand moet corrigeren dan bij Lewis, wat maar op 1 manier kan worden uitgesproken (ja of je moet op z’n Nederlands Lee wis zeggen maar dat lijkt me minder waarschijnlijk). Het is niet alsof je zegt we noemen hem Frank maar je schrijft het als Bert.
Stond hier ook op het lijstje, maar we hadden te veel Lewis Hamilton associaties dus toen is hij afgevallen ![]()
Louis is gewoon zonder s qua uitspraak. Dat amerikanen in een serie het anders gaan uitspreken maakt toch geen verschil.
Nou hier maar een poll:
De naam louis spreek je uit:
- Zonder s
- Met s
- Kan allebei
0 stemmers
En lewis is volgens mij afgeleid van lodewijk
Louis ook.
Waar wij Lodewijk zeggen zeggen de Fransen Louis en de Duitsers Ludwig (en de Spanjaarden en Italianen weer wat anders).
Ik vind Lewis een heel lelijke spelling maar een leukere uitspraak dan Louis.
Ik denk dat je Louis uitsoreekt zonder S, maar ik twijfel altijd waar je de klemtoon legt, want je hoort wel eens LOEie, maar ook louIE.
Haha godsamme man zelf bij het brits koningshuis spreken ze louis uit als loewie. En qua klemtoon leg ik het zelf op louIE @Nova
Nou als er al zoveel onduidelijkheden zijn over een naam zou dat al een no voor mij zijn.
Zeg je eerder:
- LOUie
- LouIE
0 stemmers
Mijn kat heet LOUie en aaaagh als mensen hem louIE noemen
![]()
Haha oh days, maar op zn frans is de uitspraak toch meer louIE en engels dan denk ik LOUie maar mocht ik je kat tegenkomen dan houd ik er rekening mee.
Ik heb het nou een paar keer hardop uitgesproken en ik weet niet eens meer waar ik de klemtoon op leg ![]()
Heb geen kinderwens nu maar hebben jullie ook wel eens gedacht van ja dit is een leuke naam maar ik krijg geen baby waar die naam bij past? Dat heb ik bijvoorbeeld met rosie. Vind ik een leuke naam maar ik kan me niet voorstellen dat ik een dochter krijg waar de naam rosie bij past. Vind het te lievig voor mij.
Ja misschien ziet hij er wel heel Frans uit zit ik nu te denken
Ja grappig genoeg ook met de naam Rosie, ben nu zwanger & staat op ons lijstje want vind het al heel lang een mooie naam maar vind het ook te lieflijk/netjes/keurig voor ons.
Ja, Mateo! Ik ben zelf hartstikke blond en mijn man ook en dat doet me denken aan een Portugees kindje ofzo. Vind het wel echt een leuke naam.
Ja dat had ik met Rui. Prachtige naam, maar helaas niet voor mijn kind.