Ja! Penelope đ„č maar 1000% zeker dat mijn ouders daar peenuloopu van maken, op zn oerhollands zeg maar. Net als vele anderen waarschijnlijk, dus vind het alleen in het Engels mooi en dus niet in Nederland.
Wat vinden jullie van de naam Mabel? Ik moest er aan denken door de serie MĂĄxima en ik vond het altijd een beetje een kak-naam (door het koningshuis ook). Maar vind hem eigenlijk wel leuk ineens! Grappig hoe smaken toch wel kunnen veranderen.
Vind Abel voor een jongen ook leuk dus mss daarom (wordt wel anders uitgesproken maar toch)
Ja, Jules voor een meisje vind ik geweldig maar mijn vriend is Spaans dus dan wordt de uitspraak hiervan een soort Julio Iglesias.
Thomas en Lucas. Ik vind het nog steeds erg leuke namen maar gewoon niet voor ons ofzo
Ohh word er nog zoveel aan de kat gedacht?
Wij gaan nu voor 99% zekerheid voor Felix en we hopen dat die kat gedachte er wel af gaat als ze ons kind leren kennen. Dit is de enige naam die we allebei echt leuk vinden. Maar er zit hierdoor bij mij toch nog een fractie twijfel ![]()
Ik zou me daardoor niet laten leiden hoor als je er zelf geen last van hebt.
Als er eenmaal een baby is met die naam, dan krijgt dat weer een eigen associatie/betekenis van de naam.
In eerste instantie ja, ik denk enkel aan de kat. En ik denk vele andere met mij, maar als je kindje er eenmaal is dan is dat volgens mij heel snel weer gewoon jullie baby Felix!
Ik denk wel aan de kat, maar ik ken ook iemand die Felix heet en die kat-associatie is daar niet aan gelinkt. Hij is gewoon Felix en de naam past ook nog eens heel goed bij hem (geen idee waarom, past gewoon)
Edit: raar geformuleerd, maar het is dus niet dat ik bij zijn naam aan de kat denk
Ah, associaties worden gauw vervangen! Megaleuke naam ook.
De zoon van een van mijn beste vriendinnen heet Felix en ik kan me niet eens herinneren of ik ooit die associatie heb gehad, maar als dat al zo was is âie ook meteen weer verdwenen want echt alleen door jullie gesprek hier moet ik daar nu aan denken!
Nee joh niet twijfelen, lekker doen als jullie het de mooiste naam vinden! Mensen wennen daar supersnel aan. En zo niet, hun probleem ![]()
Je eigen zoon ook
Haahahaa ![]()
Nee joh, die associatie gaat snel weg.
Ik heb twee kinderen met namen van bekende animatie-figuren (niet expres) maar ik denk daar echt nooit aan. En het gebeurt ook zelden dat mensen het doorhebben als ze de namen horen.
Hahaha wow ik moest echt heel lang nadenken wat je bedoelde. Ik wist trouwens ook niet dat ik al twee kinderen uit een eerder huwelijk had, lees ik nu pas ![]()
Ik vind Felix ook echt zoân leuke naam! Maar mijn man heeft helaas diezelfde associatie. Zelfde met Casper.
Ikzelf zou die associatie niet hebben, vind het gewoon echt een hele leuke naam.
Wij zoeken twee jongensnamen die mooi bij Filip passen.
Voorlopig hebben we Simon & Oscar of Noah & Otis.
De tweede combinatie vind ik leukere namen, maar de eerste combinatie lijkt me leuker als ze wat ouder zijn.
Welke combinatie is het leukst en past het best?
- Simon en Oscar
- Noah en Otis
0 stemmers
Welke namen uit dit lijstje vind je het leukst?
- Simon
- Oscar
- Noah
- Otis
- Lucas
- Levi
- Tobias
- Luca
- Boris
0 stemmers
En suggesties zijn ook welkom! Typisch Nederlandse namen vallen af helaas, anders vind ik Teun en Pepijn ook mooie namen, maar niet per se iets wat ik zou kiezen
âMoetâ het een van die combinaties zijn? Ik vind Simon niet zo leuk maar bijv. Otis, Lucas en/of Tobias wel leuk en bij Filip passen.
De hierboven veel besproken naam Louis kan ook nog leuk zijn erbij, of Ezra.
Nee dat hoeft zeker niet, maar vond dat zelf het leukste tot nog toe. Maar dan vond ik bijvoorbeeld Oscar beter bij Simon passen, maar Otis een leukere naam?
Ja ik snap wat je bedoelt! Otis is echt mijn favo jongensnaam dus ben niet neutraal haha, maar die heeft misschien wel een andere soort 'tussenânaam erbij nodig om te matchen met Filip.
Ik zou denk ik wel meer afgaan op wat je echt de leukste namen vind i.p.v. dat het helemaal moet passen, want dat komt denk ik ook vanzelf wel als ze er zijn.