Welke naam vind je het leukst voor een jongen? Even los gezien van het feit dat Mees momenteel erg populair is.
- Mees
- Tobi
0 stemmers
Welke naam vind je het leukst voor een jongen? Even los gezien van het feit dat Mees momenteel erg populair is.
0 stemmers
Ik vind Lucas, Tobias en Simon alle drie heel leuk! Maar Lucas en Tobias zou ik zelf niet combineren omdat ze allebei op - as eindigen.
Julian
Julius
Julien
Florian
Floris
Otto
Mees was mijn favoriet, maar mijn man vond het leuk voor een kind tot een jaar of 6 ![]()
![]()
Tobi vind ik ook onwijs leuk maar de hond van mijn opa en oma heette zo en nog een paar dieren (ook hier in de buurt). Tobias staat wel hier op het lijstje!
Dussss lang verhaal kort: Tobi!
Ik vind Simon en Oscar beter bij Filip passen, maar Noah en Otis leukere namen.
Zou Filip, Noah en Oscar nog een optie zijn? Vind vooral Otis er niet zo bij passen. Anders:
?
Oh dat vond ik juist wel leuk eraan Lucas en Tobias. Vooral ook omdat het dan 2 & 3 lettergrepen wordt dus niet heel erg zelfde klank- Lucas Boas (oid)
Ik vind de combi Filip, Noah en Lucas heel leuk!
Ik ken geen enkele hond die Tobi heet, maar heb toch wel die associatie. Mede om die reden zou ik zelf eerder voor Tobias kiezen en dan als roepnaam eventueel Tobi gebruiken. Ik vind Tobias persoonlijk vooral mooier dan Tobi als je er een volwassen persoon bij denkt. Ook tijdlozer.
Dank voor alle input. Ik merk dat ik er nog steeds niet echt uit kom, ondanks leuke suggesties. Ik vind Louis, Otto en Floris ook heel leuk, maar niet helemaal voor ons? Het lijkt me ook het mooist als de namen van de tweeling even lang zijn. Ik had het even opgezocht en in Zweden mag je tot 3 maanden na de geboorte de naam doorgeven. Misschien dat we maar gewoon wachten tot ze er zijn
Gelukkig hebben we inmiddels best een lange lijst van namen die we allebei ‘wel leuk’ vinden.
Wij verwachten een jongetje maar wat zijn jongensnamen lastig zeg! Onze dochter heet Rumi en ik vind zelf Indy/Indi heel mooi. I know, unisex en sommige mensen associëren het eerder met een meisje, maar zie ook steeds meer jongetjes die Indy worden genoemd. Indi stond op nr 2 op onze shortlist voor Rumi en vind ik bij Rumi ook een mooiere schrijfwijze. Indy komt alleen vaker voor bij een jongen. Wat zouden jullie doen voor een jongen; Indy of Indi bij Rumi? We neigen trouwens naar een tweede naam Luka.
0 stemmers
Ik ken zelf alleen maar meisjes Indy / Indi eerlijk gezegd, moest ook meteen aan een meisje denken bij de poll toen ik de uitleg nog niet had gelezen.
Ik ook maar met haar uitleg erbij, en de schrijfwijze met een i ipv y vind ik het ook wel weer tof eigenlijk. Rumi en Indi
Ik ken ook een jongens Indy! (met y geschreven dus), maar bij Rumi vind ik Indi juist wel leuk
Ik zou nooit denken aan een jongetje bij die naam en ik vind het dan gek om een jongen een overduidelijke meisjesnaam te geven
Maar eerlijk dacht ik ook nooit aan een jongen bij de naam Senna tot ik een jongen ontmoette met die naam en erachter kwam dat het blijkbaar (ook?) een jongensnaam is.
Luca vind ik een leukere unisex naam!
Ik ken Indy alleen als jongensnaam. Vind die spelling ook leuker, omdat ik Rumi en Indi te veel vind matchen.
Qua schrijfwijze is het voor anderen misschien wel makkelijker als het allebei met een i is. Dan is het niet nee de ene is met een i en de andere met een y, doe dan allebei met een i.
Misschien in het begin voor mensen die ook het zusje kennen, maar Indy met y is wel veel meer voorkomend dus de rest van zijn leven zal hij dan wel vaker moeten spellen vermoed ik
Is niet per definitie erg, maar ik denk dat het niet om die specifieke reden een makkelijkere schrijfwijze is
Oja er is ook nog een leven na zo’n beetje de basisschool
goed punt
Tsja maar dat geldt met zoveel namen die onze “generatie” ook heeft, Stephanie/Stefanie, Robin/Robbin, Sophie/Sofie, Luca/Lucca.
Ik zou het daar niet voor laten
Ik heb zelf in ieder geval zo’n soort naam en ik vind het zelf nooit erg om te zeggen “je schrijft het zo”
Oh neuh ik bedoelde ook niet dat je daarom de naam niet zou geven, maar dat áls je de spelling van de zus ook meeneemt als overweging in de schrijfwijze, dat je dan ook meeneemt dat hij niet altijd in zijn leven met zijn zus geassocieerd wordt. En dan eigenlijk zelfs specifiek voor als je zou willen meenemen wat voor anderen makkelijker is!
Wij zoeken een jongensnaam, en de enige die ik leuk vind en die ook past bij de namen van onze andere kinderen is Tobe. Maar om de een of andere reden vind ik de naam niet ‘vrolijk’ maar juist een beetje neerslachtig ofzo klinken en daarom blijf ik twijfelen. Wat vinden jullie?