Ik vind Teije ook een aparte naam en persoonlijk niet mooi. Doet mij vooral denken aan een scheldwoord, sorry. Maar de naam lijkt mij niet heel anders dan de ‘nieuwere’ namen die je tegenwoordig tegenkomt. En zo zeldzaam is Teije blijkbaar ook niet. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Bedankt voor jullie input allemaal! Ik wordt gewoon erg heen en weer geslingerd qua gevoel of ik het nu leuk vindt of niet. Irritant dat je dit soort keuzes moet maken terwijl je strak staat van de hormonen. Ik geef het nog even tijd, maar als mijn gevoel zo blijft, moeten we denk ik inderdaad toch voor een andere naam gaan. Maar het is wel een helpende gedachte inderdaad dat er nog veel meer rare namen zullen zijn in de klas en dat het dus niet per se een rare naam is buiten Friesland. Ik had er gewoon nog nooit van gehoord.
Wat voor scheldwoord dan? En @chachaloco waar woonde jij dat kinderen het woord temeier kenden?! Ik heb het net gegoogled, had er nog nooit van gehoord. Ik vind het echt een heel normale en ook leuke naam!
Teringlijer (of andere varianten). Veel meer namen rijmen op niet zo leuke woorden, dus wat mij betreft geen dealbreaker hoor.
Ik deel mijn mening vooral om tegengewicht te bieden in de topic, waar de reacties op Teije allemaal positief lijken. Uiteindelijk moeten Peertje en haar partner vooral gaan voor Teije als ze zich daar goed bij voelen. Boeien wat mensen op het internet vinden. ![]()
Jouw goed recht om een andere mening te hebben en te delen hoor, ik kon alleen echt niet op een passend scheldwoord komen. Zie zelf het verband nog steeds niet echt eigenlijk, maar iedereen maakt eigen associaties natuurlijk
En iets van Stijn/Tijn?
Tenzij je zegt o hell no ![]()
Thanks voor de tip! Voor mij geen hell no, maar ook nog niet direct mega enthousiast. Maar heb dat sowieso niet met jongensnamen. Dus ik zet ze gewoon op het lijstje om te kijken of het went en ik het daarna wel echt leuk vind
soms denk ik, waar maak ik me druk om, ik vind zelf ‘Lucy’ met uitspraak luusie het leukst, alleen ik denk dus wel dat de schrijfwijze ‘Lucy’ niet per se bedoeld is met de uitspraak luusie
- Lucy (uitspraak: loesie klemtoon op loe)
- Lucy (uitspraak: luusie klemtoon op luu)
- Lucie (uitspraak: luusie klemtoon op luu)
- Lucie (uitspraak: luusie klemtoon op sie)
0 stemmers
Haha de zoon van een vriendin van mij heet zo alleen je schrijft het als Thije. Ze riep al voordat ze zwanger was dat als ze een zoon kreeg later ze hem zo ging noemen. Zij komen ook niet uit friesland en hoewel ik verder geen andere Teije/Thije’s ken heb ik het nooit een aparte naam gevonden eigenlijk.
Loesie? Ik hoop toch dat niemand het zo uitspreekt? ![]()
Ik zou het wel als Loe-Sie uitspreken. Dus de zelfde oe als bij ‘Lou’.
Ik vind het juist bijzonder om er dan Luussie van te maken, het is in schrift dan een Engelse naam waarvan je dan de uitspraak ‘vernederlandst’?
Lucy is op zn engels toch gewoon luusie/luwsie? Ik snap niet goed hoe iemand bij loesie uitkomt in welke taal dan ook. Kan ook nergens iets vinden dat je het ook als loesie kan uitspreken. Overal staat luu-sie/ loo-see.
Ik ken de Engelse uitspraak alleen als Loesie/Loewsie.
Ik ging ff naar de trailer kijken van de film lucy haha en ik vind de engelse uitspraak gewoon als luwsie/luusie klinken
bij loesie denk ik gewoon aan de naam loes met een ie erachter geplakt. Dat klinkt toch juist heel nederlands? Ik heb de naam nou al vaak hardop gezegd lol. Mn moeders vriendin heet lucy en een oud collega van mij. Ik heb nog nooit eerder bij de uitspraak van die naam stilgestaan. Maar misschien bedoelen we wel gewoon hetzelfde.
Ik spreek het uit zoals je lucifer uitspreekt, maar dan dus zonder ‘fer’ ![]()
Ik ken meerdere mensen die zo heten maar niemand spreekt het uit als Loesie, altijd automatisch Luusie.
Ja ik snap de Loes versie niet.
Ik snap de optie met klemtoon op de -sie ook niet. Ik probeer het hardop maar zo hoor je het toch nooit iemand uitspreken?
Je woont toch in de vs @popieju ik ben heel benieuwd of jij daar uitspraken hoort die wij in NL/België niet kennen en we daarom allemaal met vraagtekens reageren ![]()
Ik denk dat jullie hetzelfde bedoelen haha, alleen zit de engelse klank precies tussen de nederlandse uu en oe in.
Als je lucifer (nederlands) pakt is dat een andere u dan lucifer (engels). Volgens mij zeggen mensen dus luucie (op z’n nederlands), of loo-sie op z’n engels. Niet loes-sie
Sorry alsnog blijf ik erbij dat loe-sie juist heel nederlands klinkt haha.
Een tijdje terug zei ik tegen een vriendin dat ik de naam Marley leuk vindt voor een jongen, zij kon alleen maar aan een meisje denken bij die naam.
Bij de naam Marley denk je denk je dan eerder aan een jongen of een meisje?
- Vind ik meer een meisjesnaam
- Vind ik meer een jongensnaam
0 stemmers
En marley/marly voor een meisje vind ik dan weer niks. Echt heel apart hoe dat werkt.
Ik vind het meer een meisjesnaam maar ken wel een jongen die zo heet.