Zouden jullie eens mee willen denken? Ik ben zwanger en we weten nog niet wat het wordt en weten ook nog niet of we dat willen weten, anyway, we willen hoe dan ook de tweede naam vernoemen naar mijn moeder. Zij heette weg. Nu komen we er voor een meisje wel uit maar voor een jongen lopen we vast en Gert en Geert vinden we vreselijk. Hebben jullie leuke suggesties?
Gregor!!
Sommigen wat ver gezocht maar: Grey, Gray, Greg, Gregor, Gregory, Rutger, Griffin, Grad, Gerard, Gerben, Gunther
Zou dan zelf gaan voor Gre, of Grey/Gray.
Gre (of misschien GrĂ©) inderdaad niet verkeerd, vind ik de minst erge tot nu toe haha. Maar goed kan haar naam niet veranderen en de emotionele waarde weegt zwaarder dan âde mooiste naamâ. Thanks voor deze suggestie!!
Gré inderdaad best leuk al ken ik een vrouw die zo heet. Maar snap helemaal dat de emotionele waarde het zwaarst weegt en dat is voor de rest van je familie natuurlijk ook zo, mocht je al iets geven om wat anderen ervan vinden.
Ook een meisjesnaam maar die ik om deze reden wel vind kunnen: Grace.
Bij een rondje googelen zag ik ook Grate maar dan kun je zo net zo goed direct Great doen
Ja al vind ik Gré nog wel unisex/mannelijk klinken! Voor een meisje staan Grace, Gracie of Greetje bovenaan, afhankelijk van de voornaam!
Ik heb bij Roos hele erge Juf Roos associaties haha. Helemaal omdat de eerste naam dan ook met Ju begint.
- Elise
- Jet
- Aimée
- Marlie
0 stemmers
Wat vinden jullie leuker bij Moos passen?
- Joes
- Sammie
0 stemmers
We komen er niet uit en ik blijf twijfelen. Dankjewel!
Sam en Moos is wel een klassieker natuurlijk!
Vind Juun ook leuk bij moos
Ik vind Sammie een naam voor een kind tot 7 jaar. Ja een naam groeit mee etc maar ik vind het een kleuternaam, terwijl ik Moos echt vind staan als een huis. Dan zou ik Samuel doen met roepnaam Sammie tot hij dat ontgroeid is.
Joes vind ik leuk voor in Nederland, maar wordt bijv in het Engels toch als snel Juice. Moet je net rekening mee willen houden, maar vind ik wel belangrijk.
Ik zou Sam(mie) en Moos echt niet samen doen vanwege de associatie met de grappen, ook al zijn kinderen maar een korte tijd onderdeel dit âduoâ.
- Leuk!
- Niet leuk
- Mwah, meer voor een katâŠ
0 stemmers
Ik associeer het helaas ook met een kattennaam maar ik vind het wel echt een mooie jongensnaam!
Mooi, nog mooier geschreven qua schrijfwijze Félix naar mijn mening!
Waarom? Want voor uitspraak doet het niks toch.
Zodat je je kind opzadelt met een leven lang uitleggen dat het Felix met een streepje op de e is.
Ik lees dat als Fee-lieks, met Franse uitspraak.