Babynameninspiratie #2

We hebben drie meiden. En ik ben heel blij met hun namen. Maar wel jammer dat we nooit onze jongensnamen hebben kunnen gebruiken haha.

Voor meiden hadden we nog Lea, Ella (maar ik kon dat niet horen zonder het liedje Umbrella van Rihanna te zingen)en Yda.

Voor jongens hadden we Midas, David, Odin, Otis en Abel

10 likes

Maar dan wordt het toch een hele andere naam?Ik zou er dan net als @Nefertiti vanuit gaan dat je het op z’n Frans uitspreekt. Als je dat niet wil zou ik er zeker geen accent aan toevoegen.

4 likes

Haha wij hebben deze ook op het lijstje maar deze associatie had ik nog niet. Wel ā€œElla Ellaaaaa tudududuuā€ (dat Franse liedje)

5 likes

Onze dochter heeft deze naam en beide associaties worden wel eens genoemd :joy:

8 likes

Oh wat leuk dat ze zo heet! Echt een goede kanshebber bij ons :smiley:

4 likes

We zijn er nog steeds elke dag heel blij mee. Krijgen ook heel veel complimenten over haar naam 🩷

4 likes

Vind dat ook zo een leuke naam! Alleen lijkt de naam heel erg op die van mn schoonmoeder en ik wil niet dat mensen denken dat we vernoemd hebben, haha. Dus is ie bij ons van het lijstje.

Vind het wel lastig hoor een naam. Gelukkig hebben we nog ff, haha.

2 likes

Hahaha bij ons was Elin de andere optie. En ik wilde heel graag Lou maar dat kreeg ik er echt niet doorheen helaas.

1 like

Elin vind ik ook errug leuk, maar vrienden van ons hebben al een dochter die zo heet. Valt ook af dus. Grote nadeel van lang moeten wachten tot je zwanger bent, bijna alle namen die je ooit bedacht had, zijn al ingenomen in onze vriendenkring, haha. Toevallig vandaag weer een.

2 likes

Ruk is dat he! Wij waren bij elke baby ook doodsbenauwd dat jet onze naam zou zijn. Ella stond namelijk al jaren op onze nummer 1.

1 like
  • Olivia
  • Liv

0 stemmers

Hoe spreek jij Olivia uit?
    1. Oo-lie-viea (lange o)
    1. Ohh-li-viea (korte o en i)

0 stemmers

Welke uitspraak vind je mooier?
  • 1
  • 2

0 stemmers

Binnen een paar dagen is het zo ver en we zitten niet op 1 lijn, haha. Een van de namen is de suggestie van de ander en vindt die van de ander niks. Dus ben benieuwd welke naam het merendeel hier mooi(er) vindt.

Een vriendin van mij heeft haar baby Livia genoemd.
Spreek je uit op zijn Engels dus als li-via.
Zit een beetje tussen Olivia en Liv in, misschien is dat iets waar jullie het wel eens over kunnen worden. Al moet ik zeggen dat ik zelf Olivia mooier vind.

8 likes

Wij zeggen meer Oo-li-via. Dus wel een lange O maar een korte i.

7 likes

Thanks voor de suggestie. Livia hebben we het ook over gehad. Helaas vind ik de Engelse uitspraak mooier en hij de Nederlandse. Dan vind ik Olivia met de Nederlandse uitspraak ook mooier als zowel Olivia als Livia per se op z’n Nederlands uitgesproken moeten worden.

Oo-li-via vind ik overigens ook mooier dan de standaard Nederlandse uitspraak van de naam. Helaas wil mijn partner daarin ook niet schikken.

Mijn partner is dus team Olivia en ik team Liv, maar ik zie al dat de meesten er hetzelfde over denken als hem.

Het wordt denk ik kop of munt :sweat_smile:

1 like

Olivia kun je ook afkorten naar Liv, beetje best of both worlds?

3 likes

Mijn partner stelde dat ook al voor en misschien doe ik ook wel moeilijk om niks, maar naar mijn idee is dat net zoiets als Sammie (op z’n Nederlands) afkorten naar Sem.

Mocht het toch Olivia worden dan zal ik het wrs inderdaad af en toe afkorten naar Liv, maar voelt nu nog niet juist.

Maar is wel een beetje best of both worlds, ja.

2 likes

Misschien gooi ik hiermee een knuppel in het hoenderhok, maar de uitspraak van de naam is wezenlijk anders en wordt daardoor gevoelsmatig voor jullie zo’n andere naam dat uberhaupt Olivia/Liv misschien niet een naam is waar jullie het over eens gaan worden?

7 likes

Ik ben over 3 weken uitgerekend van onze tweede dochter. Qua voornaam zitten we heel sterk aan Nina te denken maar ik wil eigenlijk wel een tweede naam omdat onze oudste dochter dat ook heeft. Vind het alleen best lastig. Vind Louise er mooi bij (maar wordt dan NL dus valt af). Julia vind ik ook mooi maar twee keer die -a klink niet zo. Dacht nu aan Roos/Rosie, maar wellicht hebben jullie nog andere suggesties die mooi passen bij Nina?

De voorletters van mijn zus is NL en zie zelf niet echt het probleem? :sweat_smile: zit je dat niet te veel te overdenken?

30 likes

Elise of Eloise? Of andere in die richring: Juliƫtte, Claire, Marie, Elodie?

1 like