Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Ik heb 1x echt een leuke groepsactiviteit gedaan, namelijk paaldansen! Was echt geinig want je merkt dan pas hoe moeilijk en zwaar het is. En is gewoon echt lachen en een aanrader vond ik! Voor vrijgezellenfeest

Ja dit heb ik ook een x gedaan en vond t superleuk, helemaal niet suf en daarna gewoon lekker zuipen en eten (alleen dat laatste kan natuurlijk ook als de bruid niet van drank houdtl

haha in mijn hoofd zag ik iemand hoogzwanger aan die paal hangen

3 likes

Hahaha. Baby helemaal duizelig na alle salto’s

1 like

Nog nooit gedaan. Wel vaak naderhand een fotoboekje van de vrijgezellendag gemaakt en dit op de trouwdag gegeven met iedereen die op de vrijgezellendag was.

2 likes

Ja dit had ik ook gekregen en dat vond ik fantastisch. Mijn eigen vrijgezellenfeest is de enige waar ik ooit ben geweest, dus ik heb geen idee wat gebruikelijk is verder. Maar ik heb verder geen cadeau gehad, vond de dag al een cadeau op zich

1 like

Jaa dit inderdaad :heart: Mijn vriendinnen hadden op een soort vrienden boekje manier allemaal zo’n vragenlijstje ingevuld, met vragen als wat ons leukste moment was, waar we elkaar van kenden, welk goed advies je voor me hebt en allerlei andere leuke en lieve vragen. En daarbij allemaal foto’s, o.a. van de vrijgezellendag, echt zo’n dierbaar bezit dat boekje :heart:

2 likes

Wij hebben zondag een babyshower die ik heb georganiseerd en de volgende activiteiten:

  • kaartjes met voorspellingen (niet van die grote, wat kleinere in de vorm van een rompertje die dalijk in een a4 lijst allemaal samen passen, daar heeft een andere vriendin lijntjes in gemaakt met kleine knijpertjes)
  • Muziek bingo (zwangere luistert graag naar foute muziek dus we hebben een speellijst met een mix van kinderliedjes en foute liedjes gemaakt . Via myfreebingocards.com kun je gratis 30 bingokaarten maken heel snel en makkelijk)
  • de zwangere is heel creatief en houdt heel erg van zelfgemaakte dingen en een beetje ‘kneuterige’ dingen, ipv rompertjes oid versieren (die dan meestal toch in de kast blijven liggen) heeft de moeder van de zwangere lapjes stof in een kleurenthema gemaakt. Met textielstiften kunnen we deze dan voorzien van een quote/rijmpje (zwangere houd heel erg van quotes en kinderboeken, dus we hebben dit van te voren meegegeven zoek vast iets uit wat je vindt passen) en haar moeder gaat hier dan na de babyshower een speelkleed van maken.

Wij hebben voor iedereen een eigen textielstift en pen geregeld en ipv taart bv cupcakes en ook de andere hapjes al in porties ipv dingen die nog moeten worden gesneden.


@shadina nog nooit van gehoord bij een vrijgezellenfeest. Tis vaak al best prijzig dus idd dat is het cadeau en dan met de bruiloft nog een cadeau. Een fotoboek of klein cadeau namens de hele groep die op het vrijgezellen was met de bruiloft vind ik trouwens wel een heel leuk idee.

2 likes

Ik lees hierboven al vragen voor coronaproof vrijgezellefeest. Meer mensen al ervaringen of ideeën?

1 like

Bij sommige restaurants kun je met een groep op 1,5 meter afstand private dineren.

1 like

Dat is een leuk idee! Dat ga ik onthouden :grin:

2 likes

Hoi! Hebben jullie nog babyshower ideeën die online kunnen? Waarschijnlijk zijn er 1a 2 mensen bij de moeder (afhankelijk van de regels) en de rest online. Hebben jullie misschien wat leuke spelletjes of iets andere in gedachte? Ik dacht er al aan om misschien een beetje op te splitsen zodat ze wel met iedereen kan kletsen? Met teveel mensen in een zoom meeting lijkt me ook niets

Wie o wie heeft het winnende idee voor een corona proof vrijgezellenfeest? Het is al over 2 weken, dus dan kan er eigenlijk nog niet zo heel veel. We kunnen niet eens met zn allen uit eten, en de groepsapp is nogal tam dus het schiet niet op. (Ik ben ook niet de organisator, maarja, begin het nu wel zorgelijk te vinden dat er nog niets geregeld is).
Ik dacht zelf iets als cocktail cursus, bij iemand thuis eten en karaoke machine huren ofzo.

Is er iemand van de groep met een grote tuin? Dan zou je kunnen overwegen om daar te eten ipv uit eten. Benader het restaurant waar je onder normale omstandigheden naar toe zou gaan of zij iets kunnen betekenen, haal het af en je hebt een hartstikke leuk ‘etentje’. Heb je toch iets bijzonders, en niemand hoeft zich extra uit te sloven voor een maaltijd.
Geen idee waar je woont, maar verschillende steden bieden ook een escape spel in de stad aan ipv een escaperoom, misschien is dat leuk. Of het klassieke ‘verkleed’ de stad in gaan en opdrachten uitvoeren, kan ook prima met de coronamaatregelen.

2 likes

ik was vorige week op een verjaardag en zij had lasergamen gehuurd.
dan krijg je dus bijv. 12 van die guns en vestjes en kun je het gewoon spelen in een zelf gekozen omgeving. Misschien is dat een idee? wel zo leuk als je een beetje een spannende omgeving kunt bedenken zoals een boerderij of misschien een speeltuin ofzo…? In de avonduren zijn daar geen kinderen denk ik. In een gewone achtertuin zal dr niet zoveel aan zijn.

1 like

Je kan toch een sloepje huren voor 5 personen en zelf een koelbox meenemen? Of iedereen vragen wat mee te nemen. Waar ergens wil je varen? Ik weet bij loosdrechtse plassen een verhuurder waar je sowieso een 5 persoons sloep hebt! Het heet bootverhuur manten en de 5 persoons sloep is 140 euro voor een hele weekenddag

1 like

Ik ben een last minute baby shower aan het organiseren voor mijn zus. Wie heeft er tips voor leuke webshops voor versiering? Mag ook een winkel zijn (liefst in Gelderland)? Ik ga meestal naar de SoLow maar wil toch iets minder schreeuwerige versiering :rofl:

sostrene grene!

Edit: ze hebben er op de website zelfs een hele pagina aan gewijd → Babyshower ideeën | Søstrene Grene

4 likes

Thanks, goede tip! Niet aan gedacht

1 like

Is het voor een meisje? Ik heb nog vlaggetjes met voeten en zo’n sjerp met mom to be. Kan ik wel opsturen?