Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Zit er in de buurt misschien een game room ofzo? Dat je een escape room/ quiz/ karten als reserve optie kunt doen?

Even hier omdat dit een soort feestjestopic is haha. Mijn broer en zijn vriendin krijgen een kindje en gaan daarom nu een geregistreerd partnerschap aan. Daar geven ze ook een klein feestje voor, en nu weet ik dus echt niet wat ik moet geven. In welke orde van grootte moet ik denken? Ik heb maar een beperkt budget eigenlijk… En vind het zo moeilijk iets leuks te bedenken voor hun allebei. Heeft iemand een idee?

1 like

Wat is je budget precies?
En waar houden ze van? Ik heb voor mijn trouwen bijv een hele mooie kristallen karaf + 2 glazen gehad (en een bijpassende vintage drankkar met onze initialen, maar die was gok ik wel duur). Dat vond ik een super leuk cadeau maar dan moet je wel van drank houden natuurlijk.

Of misschien kun je een soort time capsule achtig koffertje maken met meerdere cadeautjes en vooral persoonlijke berichtjes / brieven die ze gedurende hun eerste jaar als officieel partners mogen open maken? Dat hebben wij laatst voor een huwelijk cadeau gedaan en werd mega leuk ontvangen! En dan kun je de cadeautjes er in naar je eigen budget aanpassen.

1 like

Als iedereen gevraagd wordt zelf iets mee te nemen, zou ik gewoon iets leuks kleins doen wat jij je vriendin graag zou willen geven :slight_smile: en natuurlijk mag je dan zelf weten of het voor moeder of kind is.

Onze vriendin wilde graag geen cadeaus, maar het geld daarvoor doneren aan een moeder in nood, dus hebben we geld ingezameld (iedereen een tientje) en een mooie bon gemaakt die ze kon doneren aan die stichting.

Wat ik trouwens een super leuk cadeau vond voor de babyshower van een vriendin, is dat iedereen haar een “waardebon” gegeven heeft voor iets leuks / hulp in huis. Ik had bijv. een dag en nacht oppassen zodat zij naar de club kon, weer anderen hadden een dagje poetsen, etc. :slight_smile: zo kan je iemand echt helpen en een leuk cadeautje geven, zonder dat het je geld kost.

3 likes

Uhg, ik heb zelf een hekel aan vrijgezellenfeesten, babyshowers e.d.
Een vriendin van me gaat volgende maand trouwen. Ik ken haar 16 jaar maar ik ben niet 1 van haar beste vriendinnen ofzo, maar vroeger zagen we elkaar wel heel vaak. We spreken de laatste jaren 1-2x per maand af en verder komen we elkaar tegen in het uitgaansleven. Ik kom dus ook niet op verjaardagen en andersom ook niet.
Ik weet niet of er een vrijgezellenfeestje in de planning ligt, en of ik dan uitgenodigd zou worden.
Ik weet wel dat zij dat soort dingen geweldig vind en echt teleurgesteld zou zijn als er niks mee word gedaan.
Maar ik wil zelf haar vriendinnen niet contacteren want eigenlijk zit ik er helemaal niet op te wachten omdat ik er dus een hekel aan heb, of sja misschien is het allang geregeld en ben ik gewoon niet gevraagd, prima. Dilemma…

Als ze volgende maand al gaat trouwen, dan had je nu wel iets moeten horen. Dan zou het vrijgezellen feest zo ongeveer binnen 2 weken moeten plaats vinden.

1 like

Ja ik denk het ook! Maar misschien is er wel niks… ik vind het echt niet erg als ik niet ben uitgenodigd (integendeel) maar zou dat echt klote vinden voor haar als er niks is :frowning:

Lastig! Ik vind 1-2x per maand elkaar zien nog steeds veel, want zo vaak zie ik mijn beste vrienden tegenwoordig haha, dus zou verwachten dat je wel uitgenodigd zou zijn als er iets georganiseerd is. Ik zou of niks zeggen/vragen en het feest gewoon vieren op haar bruiloft, of toch iemand via via vragen of er iets is (als dat kan).

3 likes

@Dragoste oeps, dat moet 1-2x per jaar zijn…
Haar andere vriendinnen wonen hier niet en ik heb geen contact met hun ofzo.
Ik hoop gewoon volgend weekend iets op fb te zien en dat ik gewoon niet ben uitgenodigd!

Hoeft niet. Een vriend van mijn man trouwt over een maand en zijn vrijgezellenfeest wordt nog gepland, op verzoek van de bruidegom zelf :roll_eyes: Maar dat is een apart geval, alles gaat raar bij die twee

1 like

Wat grappig om te lezen om te lezen hier dat sommige mensen een gender reveal party van een ander helemaal niks vinden. Ik mag het over twee weken voor de tweede keer “vieren” maar wij houden het klein voor familie (ouders broer en zus en aanhang) en wat vrienden. We hebben een taart en die gaan we aansnijden en zal laten blijken wat het wordt. Wij weten het zelf ook nog niet, da’s wel zo leuk.

Wij verplichten verder niemand en ik hoef ook totaal geen cadeau’s voor het mini feestje. Ik wil liever ook geen babyshower georganiseerd krijgen, ik roep steeds: dan heb ik gewoon liever dat ik iedereen zie en mee mag kletsen. Dat vind ik veel leuker dan die stomme spelletjes en verplicht gedoe. Heb genoeg spullen voor de baby en voel me zo bezwaard dat mensen zich verplicht voelen om voor mij een cadeautje te kopen voor drie baby aangelegenheden: gender reveal party, babyshower en kraamcadeau. Dus mensen, zo kan het ook! :smiley:

Ik moet dit even kwijt - ookal krijg ik een melding van het forum “dit topic nieuw leven inblazen???”

Ik zit in een babyshower app die pas over een paar maanden gaat plaatsvinden en ik word echt gek ervan. Volgens mij wordt het echt zo’n typische hel met “hilarische” luier/poepspelletjes en roze cupcakes en cassis. Zo geen zin in. Ook niet eerlijk van mij want ik ben slechts bezoeker, maar ik erger me er wel aan haha. Ik ga me er maar overheen zetten en ben blij als het straks geweest is.

1 like

zou zeggen “leuk mensen, tot dan!” en dan uit die app gaan

3 likes

Hahaja dit @Evenveel. Of meldingen van die groep uitzetten en als je zin hebt af en toe naar het laatste ongelezen bericht scrollen

2 likes

@roguee @luipaard ja heel goed idee, ik ga de groep muten. Ik merk elke keer dat ik erin kijk dat ik denk pffffffffffffff

1 like

Ik ben geen feestbeest en ik zou het leuk vinden als vriendinnen een bootje zouden huren, koelboxen mee en lekker het water op in een mooi natuurgebied ofzo. Ergens picknicken onderweg, een barbecue. Maar snap ook dat veel mensen dit saai zouden vinden voor een vrijgezellenfeest.

1 like

Weet iemand leuke coronaproof activiteiten voor een babyshower? We hebben al:

  • een olvaritproeverij
  • een ‘gastenboek’

(iedere gast neemt een eigen pen of stift mee)

Alpaca wandeling + picknick/lunch. En daarna nog uit eten?

Je hebt ook workshop bloemkransen maken, sufheid ligt meestal vooral aan de organisator van de workshop haha. Dus wellicht kun je daarop screenen met reviews?

Ook misschien leuk: met mijn vrijgezellenfeest zijn we bij een kookworkshop geweest die in een kas zat met bijzondere planten. Dus daar kregen we eerst uitleg over, dan een tour door de kassen waarbij we vanalles plukten en mochten proeven, en toen met zn allen koken. Was ook heel tof :).

3 likes