Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Nee joh, kan prima! Als ik naar mijn eigen vrijgezellen kijk; we hebben overdag wat activiteiten gedaan met de hele groep en na het eten op stap. Een deel bleef slapen, maar een deel ook niet. Vond ik helemaal niet erg. De meeste gingen wel mee stappen en dan in de loop van de avond naar huis, de een eerder dan de ander. Helemaal prima toch. Zondag was bij ons ook vooral uitbrakken, nog ergens uitgebreid last ontbijten.

Zeker als je het op tijd aangeeft lijkt dat me geen probleem (en zo wel, zegt dat vooral iets over degene die er een probleem van maakt). En mocht je op de dag zelf na het eten denken wil toch nog uurtje mee stappen, kan dat ook altijd nog lijkt me. Als er dan een pot is van wat degene die langer blijven extra hebben betaald, leg je gewoon in of koop je je eigen drankjes.

3 likes

Bedankt voor jullie reacties! @Suikerklontje @Fredje @Luipaard

Dit is eigenlijk wat ik wilde horen haha, fijn deze bevestiging van anderen.

Ik weet nog niet precies wat de plannen voor de zondag zijn en of er dan ook activiteiten plaatsvinden, maar volgens mij is dat alleen ontbijten. Dus dat vind ik niet zo heel erg als ik dat mis.

En wat @Suikerklontje noemde is natuurlijk ook een goede, als ik toch wat langer wil blijven na het diner en nog even mee wil stappen dan kan dat natuurlijk altijd.

Nou ik heb het gelijk aan de organisatoren aangegeven. Valt weer een last van mn schouders (ja waar kan je je druk om maken he…)

11 likes

Wtf 5000 euro voor een vrijgezellenfeest en dan slapen in een herberg. Hoe dan

2 likes

wat goed dat je het hebt aangegeven!! Vind het ook helemaal niet gek. Je bent er gezellig bij, en zo blijft het voor iedereen leuk.

Mijn vriend kreeg pas ook een uitnodiging (meer een mededeling) dat ze een weekend weg gingen voor vrijgezellenfeest. Twee mensen gaven aan het te duur te vinden, en toen hebben ze besloten er een dag van te maken ipv weekend. Vond het echt goed dat ze, ondanks de groepsdruk, toch aan gaven dit niet te willen.

4 likes

Echt irritant dat een weekend zo verplicht/standaard wordt gemaakt en je er een paar 100 euro aan uit moet geven. Zeker in de huidige tijden waarin bijna iedereen minder kan uitgeven dan voorheen

3 likes

Maar daar ben je in principe ook zelf bij toch? Heel goed als mensen gewoon zeggen: ik vind het te veel of ik heb geen zin, ik doe aan dit en dat niet mee.

2 likes

@Whistle Ik was ook echt verbaasd, zo veel geld… En dan nog het kado tijdens de bruiloft, ik moet ook nog een jurk gaan kopen etc etc :sweat_smile:. Dit hele gebeuren gaat me meer kosten dan mijn eigen trouwen (hadden geen groot feest want vinden we zonde van het geld haha).

@Monster Niet normaal he, weet de precieze invulling van het programma nog niet maar dat moet dan wel geweldig zijn haha.

Moest je dit serieus zelf betalen?

5 likes

Dit vind ik echt absurde bedragen.
Dat kan toch niet iedereen missen.

Ja klinkt als een bridezilla idee, pff.

Mja wel fijn dst jij t voor de bruid in kwestie wilde doen

1 like

Kun welk land hanteren ze “bruidspersoneel”, of komt dit ook iets Nederlands? Vind het qua naam klinken alsof je er betaald voor zou moeten worden, ipv zo veel kosten te maken. Twee dresscodes op een dag is mi ook wel heftig. Was het wel een leuke dag uiteindelijk?

1 like

Ik ben echt helemaal flabbergasted over de genoemde bedragen :flushed: Wel superlief dat je dit over had voor die persoon, maar jammer dat het voor jou en misschien ook anderen van de organisatie eigenlijk niet zo leuk was. Maar wow hé niet alleen een vrijgezellenweekend, maar ook nog de verplichting om een voorbereidingsweekend te betalen en nog twee dresscodes. Ik vind dit behoorlijk ver gaan. Ik snap goed dat het voor het bruidspaar top was, maar was het niet ook top geweest als iedereen er gewoon feestelijk uitzag en het iets minder perfect was? Natuurlijk is het leuk als mensen feestelijk gekleed naar je bruiloft komen, maar het is niet alsof je nou echt de tijd hebt om alle outfits tot in detail te bekijken tijdens je eigen huwelijk toch?

Ik heb ooit een column gelezen van etiquette-expert Beatrijs Ritsema over het fenomeen vrijgezellenfeesten en dat het steeds gekker wordt. Ik heb deze zin altijd onthouden: ‘hoeveel applaus is een bruiloft eigenlijk waard’. Was misschien wat hard geformuleerd, maar ben het wel eens met het feit dat het steeds meer over the top wordt. Waarom is het ineens de norm dat je een heel weekend weg moet en is een dag/middag/avond iets leuks doen niet meer goed genoeg (als je het al wil, je bent niet verplicht om een vrijgezellenfeest te organiseren. Had het zelf bijv niet)? Je jaagt je gasten enorm op kosten naast de gewone uitgaven die ze al hebben voor een bruiloft. Natuurlijk snap ik goed dat sommigen dit heel gezellig vinden, maar niet iedereen staat daar zo in of heeft er simpelweg het geld niet voor (over) en die zet je dus wel voor het blok. Vind het echt heel lullig voor die studenten die wel zijn gekomen, maar blijkbaar wel het volle pond konden betalen zodat de rest zogenaamd niks te kort kwam. Echt heel asociaal.

4 likes

Helemaal mee eens, ik zou me ook enorm bezwaard voelen als het om mijn vrijgezellenfeest zou gaan.

2 likes

Iemand tips voor een (rustige) vrijgezellen in Maastricht of Valkenburg?

Ligt dit aan mij of is dit gewoon een mooi verkapt verhaal gebaseerd op @Clo en dit forum…

Edit: ik kreeg hier in een gesponsord bericht reclame van, ken de site verder niet.

2 likes

Ik herken het verhaal niet maar wát een gedoe. Rokkostuum huren?!

Oh help. Een andere vriendin van me gaat trouwen (niet de vriendin waarover mijn vorige posts gaan), en zij heeft twee vriendengroepen. De ene vriendengroep waar ik deel van uit maak, en dan nog een andere vriendengroep van vrouwen die vroeger in mijn klas zaten en die ik echt verschrikkelijk vind. We gaan samen op vrijgezellenweekend… Wie zich mijn post in het poll-topic nog herinnert, het gaat over de vriendengroep die lastig doet over haar trouwdatum omdat het de week na de trouwdatum van een ander koppel uit die vriendengroep is.

Ik zie er zo tegenop om 2 dagen met hen te spenderen… Maar het is een van mijn beste vriendinnen en ik ben zò gelukkig voor haar dat ze gaat trouwen dus ik kan het echt niet maken om niet te gaan of maar voor een kortere tijd te gaan.

Er is vooral één vrouw die ik zo vreselijk vind waarbij ik echt geen zin heb om haar te zien. Ze is mijn BEC. Ze “plakt” altijd aan me, zij lijkt mij wel heel leuk te vinden, ze eist continu mijn aandacht op op een dodelijk vermoeiende manier (elke minuut “hé flalamingo, zag je dit? hé flalamingo zag je dat? hé flalamingo…”) maar tegelijkertijd basht ze letterlijk alles aan mijn levensstijl: mijn diploma is niet goed genoeg, mijn job is te veeleisend, mijn woonplaats is stom, huren is slecht, mijn appartement is te klein, het is vreselijk erg dat ik nog geen kinderen heb, en zelfs nog geen man, daten is slutty, mijn hobby’s zijn te avontuurlijk, mijn kleren zijn té fashion (dus: lelijk)… :face_vomiting:

2 likes

Ik snap dat je het tegenover je vriendin niet kunt maken om niet te gaan. Maar het klinkt voor de rest alsof je wel aan jezelf mag, moet denken en je mentale gezondheid te bewaken door misschien toch niet een heel weekend te gaan als het zo hoog zit allemaal. Of het moet nog een optie zij om vooral met de mensen om te gaan die je wel leuk vindt. Maar dat weet ik natuurlijk niet

4 likes

Ja, ik ben aan het bedenken hoe ik haar het beste kan mijden dat weekend. Mijn andere vriendinnen denken er gelukkig helemaal hetzelfde over en hebben helemaal dezelfde frustraties (met dat verschil dat ze bij hen niet elke minuut roept “hé flalamingo…”). We gaan waarschijnlijk activiteiten à la escape room e.d. doen en dan ga ik ervoor zorgen dat ik niet in hun groepje zit, ik ga het voorzichtjes eens aankaarten bij de bruid denk ik. Zal niet te veel in detail gaan maar gewoon zeggen dat ik liever bij mijn vriendinnen in een groepje zit bij de activiteiten.

1 like

Joh fuck haar, zeg er wat van als ze irritant doet. Geniet gewoon van het weekend met de vrouwen die je wel leuk vindt, jullie delen gelukkig al dezelfde frustraties. Rotte appels zitten er altijd wel tussen.

4 likes