Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Ik was vrij teleurgesteld in mijn vrijgezellenfeestje. Achteraf gezien had ik gewoon moeten zeggen dat ik liever een citytripje wilde met één of beide getuigen, maar ik had zelf nog maar weinig vrijgezellenfeestjes meegemaakt dus wist niet echt wat me te wachten stond. Ik heb die teleurstelling uiteraard niet gedeeld met de organisatoren, want zij hadden er natuurlijk wel wat voorbereiding ingestoken, maar ben eerder wat kwaad op mezelf dat ik het citytrip-plan niet heb doorgeduwd.

Heb wel eens bij de vrijgezellen van een vriendin een escape-room gedaan en dat vond ik superleuk en origineel. Samenwerking ging ook best goed ondanks het feit dat we allemaal ‘losse’ vriendinnen waren die elkaar niet kenden. De euforie dat de escape ook werkelijk gelukt was heeft natuurlijk ook bijgedragen, kan me voorstellen dat de sfeer anders was geweest als het niet was gelukt. Was achteraf bekeken wel een vrij duur vrijgezellenfeest.

1 like

Ok ik heb echt hulp nodig van ervaringsdeskundigen wat betreft een babyshower, help!!

Een goede vriendin van mij is eind aug uitgerekend. Aangezien de zomervakantie er nog tussen zit leek me dat als ze uberhaupt op een shower zit te wachten (antwoord is JA!) dan kun je daar niet te lang mee wachten? Dus ik heb haar vriend gebeld en gevraagd of iemand al contact met hem heeft opgenomen omdat diegene bezig is met de organisatie. Het antwoord is dus nee…

Ik zit nu met het dillema, zal ik het op me nemen of niet? Ik ben een goede vriendin maar zij heeft vooral een aantal losse goede vriendinnen die ik niet ken, een zus en een aantal schoonzussen. Ik heb haar vriend nu maar gevraagd haar een lijstje op te laten stellen van mensen die zij erbij wil hebben. Dit kan wel toch? Ze is sowieso wel iemand die graag de controle houdt haha, dus dit zal wel ook wel prima vinden. En dan kan ik een paar mensen contacten om te vragen of er al plannen zijn. Toch??

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ooit hebben georganiseerd. HOE pak je zoiets aan?

Ja dat kan hij prima aan haar vragen. Zo weet je zeker dat iedereen die zij erbij wilt hebben ook echt gevraagd wordt!

1 like

En dan is het vooral een kwestie van een groepsapp aanmaken, een datumplanner ein gooien, heeeeel lang wachten omdat niemand dat ding invult, een datum kiezen, commentaar krijgen, een plan maken en alles daarvoor regelen. Niet vergeten te communiceren naar de groep want die wil ook alles weten en dan op het laatste moment nog dingen regelen omdat je iets bent vergeten/ iemand afzegt/ etc.
Nu lijkt het net alsof het kut is, maar ik ben gewoon iemand die dat kut vindt dus trek je daar vooral niets van aan ;). Mijn zusje vond het leuk om te regelen!
En ik denk dat je al wel veel leuke ideeën uit de reacties in dit topic kunt halen!
Succes en veel plezier :slight_smile: Laat je weten hoe het gaat? :pregnant_woman:t2::breast_feeding:t2::angel:t3:

ik heb hier nu al zoveel zin in hahaha! Dit is ook precies hoe ik verwacht dat het gaat zijn maar ik voel me bijna soort van verantwoordelijk omdat ik het stom vind dat niemand nog iets heeft geregeld!

Bedankt voor al je informatie ik ga er mee aan de slag!

2 likes

Ik moet een vrijgezellenfeest organiseren in Rotterdam. We hebben nu bedacht dat we bij Hotel New York willen lunchen, met de watertaxi willen en een kroegentoch willen doen. Geen strippers en voor lul zetten maar wel gezellig drankjes doen en een feestje ervan maken.

Mijn collega had vertelde laatst dat bij een vrijgezellenfeest kroegentocht de vrijgezel wat opdrachtjes had. Hij moest bv bij een kroeg voor het hele gezelschap cocktails bouwen. Later wilden ze kebab en moest hij ook kebab in elkaar draaien voor iedereen. Dit was van tevoren besproken.
Echt super grappig idee vind ik! Wel een opdracht, maar niet met voor schut zetten. Hopelijk kunnen wij ook zoiets regelen.

Als iemand nog leuke kroegen weet waar 15 vrouwen in passen (foute R&B is een pre), dan hoor ik het graag! Of nog andere ideeën voor in Rotterdam.

1 like

Ik heb er een paar gehad in mn studententijd en toen deed ik vaak maar aan een deel van de dag mee omdat het gewoon te duur was.

Vorig jaar vrijgezellenfeest van vriendin gehad waar ik hele dag bij was en was echt wel leuk, maar erg duur en ik woon anderhalf uur rijden bij haar vandaan dus had ook nog flinke rijkosten en kon niks drinken mja. Vind het wel lastig altijd omdat je al snel 80 euro kwijt bent als je iets wilt gaan doen.

Vrijgezellenfeesten zijn wel snel prijzig inderdaad, helaas. Ik vind vrijgezellenfeesten op zich wel leuk, maar wel erg afhankelijk van het gezelschap en of je een goede band met diegene hebt. Babyshowers heb ik echt helemaal niks mee.

Ik ging met een vrijgezellenfeest in Rotterdam op zo’n hele snelle speedboot. Volgens mij heette het bedrijf of het type boot iets met Rib oid. Was gewoon vlak bij het centrum en het was wel lachen om een meer mee te maken! Allemaal gillen natuurlijk haha het ging echt super hard.

Maar ik vond dat wel echt een goed bedachte activiteit!

1 like

Ik vind het altijd zo jammer dat ik een hele dag moet doorbrengen met vrienden van vrienden. Is nooit echt superleuk ofzo.

3 likes

Haha! Zo kut dit soort feestjes. Ik hoef later zelf echt geen vrijgezellenfeest of babyshower. Overdreven gedoe. Hoop gekrijs met verkleden en piemels en weet ik veel wat voor dingen die zogenaamd leuk moeten zijn. Gender reveal parties vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Het ergste vind ik nog wel dat je wordt aangekeken als je ergens niet aan wilt meebetalen of het te duur vindt. Dan ben je ineens een slechte vriendin (jup, dat is mijn ervaring).

1 like

Wat vinden jullie ervan als een vriendin al een tijd aangeeft geen babyshower te willen mocht ze ooit een kindje hebben - toch een babyshower krijgt? Want: ‘ze vindt het vast heel leuk als het zover is’. Ik ben tegen: ze zegt het niet voor niets en ik zou het ook niet willen. Lief bedoeld, maar dit moet je toch gewoon niet doen? Wat jullie?

2 likes

Ik vind ook niet doen. Precies om jouw reden, ze zegt het niet voor niets.

Pff vrijdag weer een babyshower van een ‘semi’ vriendin, echt geen zin in. We gaan af en toe daar naartoe uit beleefdheid, maar ze is zo degelijk haha. Van slabbertjes schilderen en babyvoeding proeven vind ik echt vreselijk.
Ik ben zelf zwanger en ben helemaal niet van de babyshowers, maar ik ga geen nee zeggen want de cadeautjes zijn erg welkom haha… Ik weet niet hoe erg ik me moet schamen :flushed: Gelukkig weten al mijn vriendinnen dat ik gewoon een soort van high wine het leukste vind, zodat de rest in ieder geval wel kan drinken. Then give me my presents and byeeee

5 likes

Het is alleen leuk als degene voor wie je het doet het heel erg leuk vindt. Zelf heb ik er niets mee, maar als de persoon om wie het gaat een goede vriendin is dan heb ik het wel voor hen over. Omdat het hen blij maakt en daar doe ik het dan voor. Heb nu 3 babyshowers gehad en 2 vrijgezellenfeestjes. De vrijgezellenfeestjes waren prijzig, maar in mijn geval beide gelukkig wel erg leuk. Scheelde ook dat ik een groot deel van de genodigden kende en het voor mij uiteindelijk gewoon als een gezellig weekendje weg voelde haha.

Babyshowers heb ik persoonlijk een stuk minder mee. Uiteindelijk is het allang geen ‘echte’ verrassing meer voor de zwangere (je zit er toch min of meer op te wachten denk ik) en er is maar weinig tijd om de aanwezigen te spreken, want je bent met teveel en iedereen wil gezellig met je kletsen. Tegenwoordig wordt er vaak alleen nog maar aan hightea gedaan en cadeautjes gegeven en dan gaat iedereen weer, dan kan je net zo goed zelf met de zwangere op pad gaan denk ik. En het hele idee erachter is volgens mij ooit geweest dat een zwangere zo de ‘basis’ producten kan krijgen, maar tegenwoordig worden er ook babyshowers georganiseerd voor tweede, derde en vierde kinderen.

Zelf heb ik duidelijk aangegeven inderdaad geen babyshower te willen. Dat verplichte samenkomen, de hele dag in het middelpunt staan en cadeautjes krijgen waarvan een groot deel toch niet je smaak is of whatever is gewoon niet zo aan mij besteed. Ik zou het ook echt niet op prijs stellen als iemand zou denken ‘ah we doen het toch, als het eenmaal zover is vindt ze het vast leuk’ (@Portugal ) Dat zou voor mij ook niet aantonen dat ze moeite voor me willen doen, eerder dat ze het dan blijkbaar voor zichzelf doen aangezien ik duidelijk gezegd heb het niet te willen.

2 likes

als een vriendin echt niet wilt zou ik het echt niet doen. ik heb ook een vriendin die dit al jaren roept en als ik dan zeg ‘ja maar het kan ook op jouw manier, ongedwongen en zonder hilarische spellen” dan nog wil ze niet. Als ik er ooit iets over hoor dat iemand iets voor haar wil organiseren moet ik haar waarschuwen haha. en dat ga ik ook zeker doen want je bent vrienden als je haar wensen respecteert, niet als je je eigen wensen doordrukt, vind ik.

1 like

Het vrijgezelenfeest voor een vriendin was heel ‘simpel’ zonder rare dingen. Wilde ze ook niet en daar was ik heel blij mee :wink: Ze heeft het er nog over en was zo blij met wat we gingen doen en dat het ‘gewoon’ gezellig met al haar vriendinnen was.

2 likes

Ik vind het raar dat in deze tijd waar de ‘genderrol grenzen’ vervagen ‘gender reveal party’s’ ineens zo hip zijn.

4 likes

Ik heb er helemaal niks mee. Vaak grote groepen waar je 3/4 niet van kent en je betaald de hoofdprijs voor iets dat je zelf niet snel zou doen (in mn ervaring dan met deze feestjes). Plus ik drink geen alcohol en daar rekening mee houden in de prijs bestaat niet in de wereld van de vrijgezellenfeestjes. Zo amen Haha.

1 like