Sommige reacties zijn al maanden oud maaar ik ben best verbaasd over de reacties op vrijgezellenfeesten.
(babyshowers/genderreveals vind ik zelf ook niet nodig want na de geboorte vier je dit al, dus alleen specifiek vrijgezellenfeesten)
Ik zie het echt als zo iets leuks om gewoon de hele dag door te brengen met je beste vriendinnen/vrienden/familie (als bruid zijnde) en ook écht de tijd te hebben voor elkaar. Ja, soms betekent dat als gast dat je weinig/geen anderen kent, maar het is toch super leuk om zoiets mee te maken met de bruid (als je dicht bij haar staat)? Je leert ook anderen kennen die dicht bij de bruid staan. Het is als het goed is eenmalig en voor een van haar grootste dagen van haar leven. Op de bruiloft is het zoo druk en zijn er zoveel meer mensen (van bruid en bruidegom) vanuit familie etc., dus dan is het naar mijn mening super leuk om ook een dag te hebben gehad met alle tijd voor de mensen die het dichtste bij je staan.
En het is een hele dag met activiteiten + eten/drinken dus dat kost nou eenmaal geen 10€. Tuurlijk zijn er uitzonderingen waarin het veel te overdreven duur is voor wat er gaat gebeuren, maar vaak zijn wat hogere bedragen nodig.
(en ja er zijn vrijgezellenfeesten van vage kennissen die echt te duur zijn en er zijn ook domme vrijgezellenfeesten met van die vreselijke spellen, maar het gaat even over het algemene ‘idee’ van een vrijgezellenfeest van een goede vriendin/familie dat de bruid ook leuk vindt)