Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Voel me soms beetje lullig naar de ouders toe maar stuur sowieso altijd wel een kaartje.

En die musical over de bevalling, als je die op zou voeren zou ik wel komen :sweat_smile:

Een van mijn beste vriendinnen gaat trouwen en haar zussen regelen het vrijgezellenfeest. Heerlijk met 15 dames in een groepsapp die elkaar half-half kennen. De zussen hebben een leuk programma bedacht voor een dagdeel en avond met wat activiteiten, uit eten, drankjes, kosten voor de bruid verdeelt over iedereen. Kosten pp: 100 euro.
Voor mij prima, ik heb zelf wat van die feesten georganiseerd en voor een hele dag inclusief eten/drinken kom je daar al snel aan. Plus we hebben nog een maand of 5, tijd genoeg om wat opzij te leggen. Maar nu gaat het dus los op de app, veel dames blijkbaar die voor het eerst een vrijgezellenfeest meemaken en zich kapot schrikken van de kosten. Ergens smul ik van het hele drama, ergens hoop ik wel dat we er met elkaar uit komen want gun mijn vriendin een leuke dag met zoveel mogelijk mensen die ze leuk vind zonder dat ze elkaar onderling af maken :stuck_out_tongue:

Hebben jullie ook dergelijke discussies gehad rondom vrijgezellenfeesten? Of misschien nog andere sappige verhalen rond organisatie? En kwam het uiteindelijk goed op de dag zelf?

2 likes

*weg

Ik zal dan ook wel een zeikerd zijn, maar ik vind 100 euro ook wel veel. Heb dat ook niet over voor de vrijgezellenavond van een vriendin. Ik geef dat nog niet eens voor een cadeau voor mijzelf uit. Ik heb een tijd veel vrijgezellenfeesten, bruiloften en babyshowers gehad en heb nu echt geen zin meer om niks meer voor mijzelf te kunnen doen en alleen maar geld opzij te leggen omdat een ander zo nodig wil trouwens of een baby wil krijgen.

5 likes

Een goede vriend van mijn vriend heeft een genderreveal party voot ons georganiseerd.

Ik vond het eerst totaal niet nodig want ja, het wordt een jongen of een meisje, groter is de reveal niet.
Maar hij had het eerst aan mijn vriend gevraagd en belde toen mij op om te vragen of hij dat voor ons mocht organiseren. Vond het ergens ook heel aandoenlijk dat zo’n volwassen vent dat wilde organiseren. Hij is ook mee geweest naar de verloskundige en zij heeft het geslacht op een briefje geschreven dus het was voor ons ook echt een verrassing.
De dag was echt heeeeel leuk. Heb echt achterlijk veel cadeaus gekregen en had dat echt totaal niet verwacht. Mijn vriend ook niet; die was helemaal verbaasd haha.

Maar ik hoop nu met heel mijn hart dat ik geen babyshower krijg want dat vind ik echt too much en krenterig staan. Heb het ook wel aangegeven maar mijn schoonmoeder is niet echt het type dat daarnaar luistert, en ik zie haar er nog wel voor aan dat toch te organiseren.

2 likes

Bij ons is er vaak eerst een poll: wat hebben mensen over voor zo’n dag. Vanuit daar kijk je verder. Soms hebben een aantal meer geld en die geven dan aan dat ze voor leuke activiteiten extra willen betalen.

3 likes

sowieso een verschrikkelijk idee zo’n groepsapp. niemand zit erop te wachten en het is altijd een kippenhok.

ik heb ook wel eens gehad dat mensen het te duur vonden en zij besloten dan het dag programma over te slaan en aan te sluiten bij het eten. Helemaal prima als ze dat van te voren aan hebben gegeven want je kunt niet in iemands portemonnee kijken en het staat ze natuurlijk vrij hiervoor te kiezen.

Al kun je met wat meer moeite wel voor minder geld iets organiseren. Dan wordt het alleen geen dag met een workshop piemel knutselen en uiteten. Ik heb een keer voor €50 een picknick in een park gehad,we deden wat simpele maar leuke spelletjes in het park, daarna een zelfgemaakte speurtocht door de geboortestad (veel geleerd over de stad zelf en de bruid zelf, was echt tof in elkaar gezet) van de bruid en ‘s avonds bij een van de meiden thuis een superleuk etentje met lekker eten, veel wijn, muziek en leuke kaartspellen met persoonlijke vragen over het bruidspaar. Om 3:00u gingen we rollend van tafel. De bruid heeft een geweldige dag gehad en ik moet zeggen het was voor de rest van ons ook super geslaagd. Heel relaxed, laagdrempelig, geen gekke activiteiten want hi ha ho het is wel een vrijgezellenfeest. Dus zo kan het ook maar het kost wel wat meer moeite en het is voor sommigen wellicht niet zo spectaculair.

5 likes

Dit lijkt mij dus juist heel leuk voor een vrijgezellendag!

2 likes

Ohhhhhh heel erg leuk!
Vind die ‘gekke’ dingen doen juist zo onwijs verschrikkelijk.

1 like

wij hadden een stripper, uit eten en s’avonds drankjes inclusief allerlei extraatjes voor 50 euro per persoon dus op zich kan het wel als je het strak budgetteert.

Dit. Mijn schoonzusje vertrekt een half jaar naar Australië en gaat het hele einde van mijn zwangerschap missen. En ze wilde zo graag iets organiseren/regelen voor ons.
Alleen we vonden het niet netjes om mensen te laten betalen, zodat ze het geslacht weten van onze baby’s. Dus wij betalen de gender reveal zelf. Verboden cadeautjes mee te nemen en wij hebben mijn schoonzusje een budget gegeven.

1 like

Ik organiseer nu een vrijgezellenfeest en de schoonzussen van de bruid hadden het lumineuze idee dat ze hun kinderen misschien wel mee konden nemen? Hoe kan je nou bedenken dat kinderen en een vrijgezellenfeest een goede combi zijn?!

2 likes

Gewoon zeggen dat de hoofdactiviteit een pijpcursus is

13 likes

Pfft hoe komen ze erbij? Het gaat toch om de aanstaande bruid? Zodra je kinderen meeneemt gaat daar automatisch veel aandacht heen snappen ze zelf toch ook wel?

1 like

Ja, we gaan een creatieve activiteit doen en daarna uit eten, die kinderen hebben daar helemaal niks bij te zoeken. Ze zijn ook nog eens in de peuter-/kleuterleeftijd, lekker handig… Maar goed, dezelfde mensen stelden ook een museumbezoek als activiteit voor, dus het verbaast me eigenlijk ook niks :sweat_smile:

1 like

Pfff nou maak dat je weg komt, dan kun je samen met haar nog wat leuks doen :smile:

1 like

Wat een leuk idee, die pubquiz!

1 like

Heel leuk zo’n quiz! Misschien nog vragen naar de populairste babynaam van 2018?
Wat is 30 seconds?

1 like

Dit klinkt nou als een baby shower waar ik me zelfs zou vermaken!

4 likes

Ik ben opeens een van de organisatoren van een babyshower. Don’t ask. Ik heb expres geen app-groep aangemaakt, omdat ik geen zin heb om van tevoren al twee weken over die babyshower te kletsen. Maar verder gaat het vast leuk worden.

1 like