Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Pfft hoe komen ze erbij? Het gaat toch om de aanstaande bruid? Zodra je kinderen meeneemt gaat daar automatisch veel aandacht heen snappen ze zelf toch ook wel?

Ja, we gaan een creatieve activiteit doen en daarna uit eten, die kinderen hebben daar helemaal niks bij te zoeken. Ze zijn ook nog eens in de peuter-/kleuterleeftijd, lekker handig… Maar goed, dezelfde mensen stelden ook een museumbezoek als activiteit voor, dus het verbaast me eigenlijk ook niks :sweat_smile:

Pfff nou maak dat je weg komt, dan kun je samen met haar nog wat leuks doen :smile:

Samen met een andere vriendin organiseer ik een babyshower voor een vriendin van ons. Ik ben verantwoordelijk voor de activiteiten, en probeer er het beste van te maken (dat het geen stijve high tea wordt).

Tot dusverre heb ik een baby pubquiz (met vragen zoals: hoe heten de drakenbaby’s van Daenerys, welke opmerkelijke babynaam is gegeven door welke celebrity, hoe spel je deze babynaam, vul de songtekst van de intro van dinobabies aan etcetera oh en natuurlijk een muziekronde!), cards against babies, en 30 seconds - de baby edition.

Heeft iemand nog andere ideeën om te doen?

Oh en mochten jullie ideeën hebben voor vragen voor de pubquiz, let me know!

Wat een leuk idee, die pubquiz!

Heel leuk zo’n quiz! Misschien nog vragen naar de populairste babynaam van 2018?
Wat is 30 seconds?

Dit klinkt nou als een baby shower waar ik me zelfs zou vermaken!

Thanks! Die heb ik inderdaad ook al! Top 5 jongensnamen en top 5 meisjesnamen (bonuspunten voor juiste volgorde). Heb er nog een paar bedacht:
Hoe heeft Baby Spice in het echt?
Welke band heeft een albumcover met een onderwater zwemmende baby?

En nog een paar!

30 seconds is een soort hints. Je krijgt een lijstje met 5 namen/voorwerpen/begrippen en krijgt 30 seconden de tijd om deze te omschrijven voor je team, zonder het betreffende woord te begrijpen. Zij moeten het binnen de tijd raden.

@Ludo hahah same here! Vind babyshowers vaak ook niks aan. :flushed:

@Suvi voor de pubquiz:
Welke rapper vergezelde Justin Bieber in zijn hit “Baby” (Ludacris)
Uit welk jaar stamt “Hit me baby one more time” (1999)
In welk land speelt de populaire Netflix serie Baby zich af? (Italië)
Ik heb verder geen ideeen voor activiteiten want het klinkt echt al super tof wat je hebt verzonnen!

Ik ben opeens een van de organisatoren van een babyshower. Don’t ask. Ik heb expres geen app-groep aangemaakt, omdat ik geen zin heb om van tevoren al twee weken over die babyshower te kletsen. Maar verder gaat het vast leuk worden.

Oeeh ik kom misschien nog bij je terug over de 30 seconds woorden! :blush:

https://mamasophakken.nl/hoe-organiseer-je-een-babyshower/

Hier staan onderin heel veel woorden voor 30 seconds.

Via een dm kan ik je ook de gemaakte versie sturen. Ik heb de kaartjes in Canva gemaakt.

Ohhh heel graag! (weet alleen niet wat Canva is :flushed:).

En @Evenveel thanks voor de input van je vragen! :raised_hands: Denk dat ik er wel een paar ga gebruiken. :blush:

Ik mag samen met twee vriendinnen het vrijgezellenfeest voor een vriendin regelen! Het idee is Amsterdam, een boottocht, prosecco/champagne-proeverij en daarna een kookworkshop of gewoon uit eten (afhankelijk van de kosten), daarna stappen en wie wil kan blijven slapen. Nou moet er vanalles geregeld worden natuurlijk, alleen ben ik totaal niet bekend in Amsterdam en heb ik dus geen idee wat een leuk restaurantje is, waar je het beste een boot kunt huren en hoe ik aan een hotel/Airbnb op een goede locatie kom. Iemand ideeën?

Ik heb een keer een wijnproeverij (met lekkere hapjes) gedaan bij wijnbar Paulus. Misschien doet hij ook wel champagnedingen

Als je een e-mailadres dm’t stuur ik het jouw kant op :slight_smile:

Canva.com is een site waar je heel makkelijk dingen kunt ‘vormgeven’ als je dat eigenlijk helemaal niet kan.

Mag ik ze misschien ook? Ik organiseer de babyshower van mijn zus en ze had me al gezegd dat ze geen domme spelletjes wilde spelen met babyhapjes en nep poep. 30 seconds vind ze heel leuk.

Wij gaan ook nog een spel doen met babyfoto’s. Iedereen neemt een baby foto mee en dan moet je raden wie het is.

Laat maar weten naar welk e-mailadres ik het kan sturen. Hopelijk staat mijn profiel open daarvoor. Ik heb nog nooit dm’s gebruikt, haha #amateur.

Zou even in het Amsterdamtopic kijken, daar staan veel restauranttips!