Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Ik organiseer volgend weekend een vrijgezellenfeestje voor m’n nichtje en ben nog op zoek naar leuke spelletjes/quizjes die we aan tafel kunnen doen! Niet te extreem/genant, want we zitten in een restaurant en ik wil de boel graag heel laten haha. Iemand nog tips of ideeen?

Wie ben ik? Met post its op je voorhoofd geplakt en dan raden wie je bent?

2 likes

weet niet hoe creatief je bent en hoeveel tijd je nog hebt wij hebben een relatietest gemaakt voor de bruid. wij hebben een aantal vragen bedacht over hun relatie en over de bruidegom. deze hebben we hem eerst laten beantwoorden waar zij niet bij was. op haar vrijgezellenfeest moest de bruid daarna antwoord geven om te kijken hoe goed ze hem en hun relatie kent. was erg geslaagd, al zeg ik het zelf haha.

2 likes

@Roguee leuk idee! Ik kan ook vast wel zoiets in elkaar flansen.

@Axolotl ook een leuk idee! Misschien met mensen/dingen die bruiloft gerelateerd zijn haha

1 like

Wat voor soort cadeautje hoor je te geven op een babyshower? Moet je iets geven voor de moeder of voor de baby (of allebei…)? En welk budget? Ik heb over een aantal weken een babyshower en ben nog nooit naar zoiets geweest, maar er werd al wel gezegd dat je een cadeautje moet meenemen.

Bij de babyshowers waar ik geweest ben werd steeds duidelijk gezegd dat het om een kleinigheidje gaat. Ken je het groepje goed? Ik zou het dan een beetje op elkaar af proberen te stemmen.

Edit: en cadeautje voor moeder of voor baby is volgens mij allebei wel prima!

1 like

Als aanvulling op @Mhysa:
Of een grote hydrofiel luier oid. Vond ik iig mega chill om te krijgen

1 like

Ik vond het ook afschuwelijk :hot_face:

1 like

Voor mij kost een klein cadeautje ongeveer 10-15 euro afhankelijk van wat ik tegenkom, maar dat is persoonlijk inderdaad. Sophie is in elk geval een superleuk cadeau, valt volgens mij altijd in de smaak! Boekje is ook leuk, bv een contrastboekje speciaal voor baby’s.

1 like

Ik heb op de shower zelf niets gegeven, behalve meebetaald aan het gezamelijke cadeau. Toen de kinderen geboren waren, heb ik 2 boekjes (want een tweeling), sokjes, poetsdoekjes en een paar speelgoeddingen gekocht.

1 like

Ja als er ook al een gezamenlijk cadeau is snap ik dat je op de shower niet ook nog iets extra’s gaat geven. Ik vind het sowieso best prijzig dat je eerst voor de babyshower een cadeau ‘hoort’ te geven en daarna een paar weken later weer een kraamcadeau…

1 like

Vond ik inderdaad ook, dus daarom niet gedaan :slight_smile:

O, ik had ook nog 2 olifantjes gehaakt en die cadeau gegeven trouwens.

1 like

Ja dit vind ik ook! Ben zelf hoogzwanger maar ik verwacht echt niet van vriendinnen dat ik óók nog een cadeautje krijg als de baby geboren is? Ze hebben me meeeega verwend op m’n babyshower (lees; gezellige uitgebreide lunch, babyshowers met spelletjes zijn niet mijn ding).

1 like

Een kleinigheidje is prima! Je kan bv ook een pakketje verzorgingsproducten voor de baby geven en een crème voor de mama om haar buik mee in te smeren. Ik heb een hele lekkere van Rituals gekregen.

2 likes

Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeestje waarbij we een dagje naar Volendam gaan… Incl traditionele kleding etc. En alles gaat zo moeizaam vanuit organisatie, het is dat ik het echt een goede vriendin is van me, maar mijn hemel wat heb ik hier geen zin in.
Denk ook echt dat ze het zelf helemaal niet leuk vindt als vrijgezellenfeestje… En ze is afgelopen 2 jaar achter elkaar al exact dit gaan doen, waar van 1 keer met de organisatoren, dus dat weten ze ook.

1 like

Voelt voor mij egoistisch in dit geval, omdat ik weet dat het voor haar belangrijk is dat ik erbij ben.
Bij vriendinnen die ik meer zie als kennissen, mensen die ik het geld niet waard vind of waarvan ik weet dat ze zelf helemaal niet zitten te wachten op uberhaupt iets zou ik dat wel kunnen doen inderdaad. Maar zo’n dag draait niet om wat ik erbij voel, draait om de bruid/zwangere.

1 like

Ja logisch natuurlijk. Ik vind dat ook gelijk het lastige. Je doet het voor een vriendin maar in sommige gevallen betaal je dik honderd euro voor iets wat je zelf nooit gekozen zou hebben en waarvan je ook nog weet dat de betreffende persoon er niet heel gelukkig van wordt.

Pff ik zit echt precies hetzelfde nu maar dan met het vrijgezellenfeest van mn beste vriendin. Alles al ruim 2 maanden aan het plannen, as zaterdag is het, en nu ineens zijn er mensen met goeie ideeen en aanpassingen. Doei zoek het uit

1 like

Weet iemand een leuke activiteit welke we binnen kunnen doen, als back-up plan als het geen lekker weer is?

We hebben nu:

  • Boottocht met drankjes en een hapje
  • Diner bij haar favo sushi restaurant
  • Gin Tonic workshop
  • Stappen

Vorige vrijgezellenfeest hadden we een cocktail workshop vóór het diner aan en daardoor had iedereen een gigantisch after-dinner dip. Dus nu doen we het na het eten om dit een beetje te voorkomen, en anders staan we ook al met ons goede gedrag in de kroeg om 21.00 uur

4 likes

Geen antwoord op je vraag, maar ik zou echt wensen dat dit mijn vrijgezellenfeest zou zijn! Gewoon leuke, relaxte dingen :sunglasses:

2 likes