Baktopic #2

Hahaha nee oprecht een autocorrect. Oh prachtig

2 likes

Dit kun je toch geen taart meer noemen :cry: en heb even dat recept opgezocht maar zijn manier van schrijven is ook echt vreselijk.

Je kunt ook een pak koopmans appel kaneel cakemix met 0% suiker appelmoes ipv roomboter & kaneel ipv kaneelsuiker bakken, dat schijnt prima te gaan en lekker te zijn. Als je er daar 1 of 2 van bakt in een rode vorm, laagje jam met minder suiker er tussen, en evt versieren met slagroom en wat sprinkles (of gewoon blauwe bessen, frambozen, kaarsjes en een klein vlaggenlijntje) heb je een leuke vrolijke taart die een jong kind kan eten/waar het kind zichzelf mee kan ondersmeren .

3 likes

Kaneelbroodjes? Maar ik ben niet pietje precies dus als ik 8gr nodig heb in een recept zou ik gwn alles er in mikken😅

2 likes

De bruine boter pecan koekjes hebben gewonnen! Wat was de deadline?! 2 weken vanaf nu toch? Dus 22 nov?

FF-Bakkers klaar…? :grin::dizzy:

18 likes

Jaaah! Je bent me echt net voor met posten. Maar idd twee weken. Dus einddatum is dan

zondag 21 november.

En we gaan dan Bruine boter pecan koekjes - Annabella’s Foodblog (annabellas.nl) maken! Door @Frauhelga ingestuurd :smiley:

Willen we foto’s tussendoor al plaatsen of pas op de laatste dag en dan allemaal?

• Tussendoor
  • Laatste dag

0 stemmers

9 likes

Haha sorry ongeduldig. Te enthousiast over dit concept!!! Zoveel zin zin haha

4 likes

Hartstikke leuk juist hoor! Vind het echt gezellig ook zo samen hetzelfde bakken. :grin:

3 likes

Jaa echt gezellig!

2 likes

Recept ziet er ontzettend goed uit! Heb meteen zin om te bakken.

@macchiato ik veganize ook elk recept. Ga wel de bruine boter proberen te maken met violife/flora boter.

5 likes

Die van Miljuschka vind ik fijn (crack cookies). De pretzels en Oreo’s kan je eenvoudig weglaten. .

1 like

Ik heb ze gemaakt! En ze zijn heerlijk!

Ik heb ze zonder pure chocola, dat had ik niet gekocht :upside_down_face:. Daarnaast ben ik nog een beetje met mijn oven aan het oefenen, de onderkant is mooi krokant maar de bovenkant is nog wat zacht en dan merk ik aan veel dingen die ik in deze gasoven maak. Hebben jullie tips, hoe om te gaan met gasovens?

15 likes

Oooh super tof!! :grin:

De meesten waren voor posten tussen door dus gewoon allemaal posten hoor als je ze hebt gebakken!

1 like

Ik heb een tijdje een gasoven gehad en dan hielp langer voorverwarmen enigszins. Maar het blijft lastiger bakken

1 like

Ooh ja, ik had hem niet echt lang voorverwarmd dus dat ga ik de volgende keer proberen! Dankjewel :smiley:
En de volgende batch heb ik wat langer in de oven gelaten met het gas uit, daarvan was ik meer tevreden over de kleur aan de bovenkant.

2 likes

Soft chocolate chip cookies van Pinch Of Yum zijn echt fantastisch. Ik vind die harde koeken vaak ook niet zo lekker. Deze kun je ook.goed invriezen (en half bevroren al prima opeten :zipper_mouth_face:)

4 likes

Mn suikervrije carrotcake staat in de oven en ben zó benieuwd! Ik ga straks een foto met review droppen (en natuurlijk het recept voor wie het wil). Hij is gemaakt op basis van dadels en banaan! Super benieuwd naar :drooling_face:

4 likes

Shit, ik maak net een cheesecake en het beslag is echt dun en waterig… Zie nu dat ik light roomkaas heb gekocht, kan dat daar aan liggen en komt dit nog goed?

No shame: het is met een bakmix, moest last minute nog.

Dat kan daar zeker aan liggen en bij mijn weten komt dit niet per definitie goed. Het is extra vocht dat in de roomkaas zit dus is je mengsel dunner.
Ik zou de cheesecake op een lagere temperatuur wat langer bakken denk ik.

Hé shit, heb ik haast snel alles gekocht net :sweat_smile:

Ik doe eerst even de gewone baktijd en dan check ik even hoe het ervoor staat, dan kan die idd nog langer.

1 like