Baktopic #2

Dankjewel! :hugs:
Oh dat klinkt niet al te moeilijk, wat fijn!

1 like

Ik ben mijn broodvorm aan het gebruiken.

De parmezaan cheesecake staat inmiddels in de koelkast. Morgen krijgen jullie daar een foto van, ik denk dat het heel vies is :joy:

11 likes


Ik denk dat brood nog een uitdaging wordt. De bovenste is na de eerste rijs en onder na nog een keer kneden met mijn handen.

Ik gebruik nu een recept van kitchenaid zelf maar wat gebruiken jullie voor brood?

Edit:

Ik was de oven vergeten aan te zetten, dus nog even wachten en dan gaat het de oven in. Ik vergeet vaker hoe lang dingen duren :joy:

12 likes


Vers brood is wel genieten maar voortaan zou ik het in de ochtend willen afbakken.

Vraag: kan ik brood in de nacht laten rijzen? Niet dat het de grote van heel mijn huis wordt ofzo :joy:

18 likes

Ja, in de koelkast. Anders kan het overrijzen.

1 like

We hebben ook een broodtopic op het forum, misschien vind je daar wat tips!
Normaal gesproken kneed je een deeg niet meer na de eerste rijs trouwens. De tweede rijs kan je in de koelkast doen en dan zo hup 's ochtends de oven in schuiven voor vers brood.

1 like

Oh echt? Ik ga ook met andere recepten aan de slag. Ik moest en mixen zeg maar en na een uur weer kneden volgens het recept wat erbij kreeg.
Maar dit topic ga ik ook volgen.

Ik vind dit ook nog wel leuk om te plaatsen.




16 likes

ik ben echt heel geintrigeerd door deze parmezaanse cheesecake. Is het een zoete taart of hartig?

2 likes

Ik heb deze gemaakt (was wel lekker, mocht wel wat zoeter en boteriger) maar het proces was echt magisch. Ik deed het in de oven en dacht echt wtf ben ik aan het doen. Je moet er namelijk een halve liter water bovenop gooien als het allemaal al in de bakvorm zit. Dus het ziet er echt heel raar uit alsof het nooit gaat werken. En na vijf minuten zag het er al heel goed uit.

12 likes

Rijstevlaai want papa was jarig en dat vierden wij!

30 likes

Hartig. Ik heb meerdere mensen laten proeven en sommige vonden het echt heerlijk en andere echt meh. Het is niet vies maar zeker niet ik wil nog een stuk.

3 likes

Ik heb gisteren ook weer lekker gebakken!


Foccacia met olijven, rozemarijn en z’atar en een zuurdesembrood!

31 likes

Brown butter cake met amarettoroom en mokkaganache! Mijn nieuwe oven is nog een beetje wennen, maar voor een eerste poging ben ik tevreden

46 likes

Wauw dat klinkt fantastisch. Welk recept heb je gebruikt?

1 like

Dit ga ik dit weekend proberen, hoe zo’n grote bakvorm heb je gebruikt?

Edit: @Bakkes ziet er ook heerlijk uit!

Volgens mij een beetje dit formaat. Dus geen kleine maar ook geen grote ovenschaal.

1 like

De brown butter cake is van preppy kitchen: Brown Butter Cake - Preppy Kitchen

Voor de ganache heb ik 160 gram chocola gebruikt (ongeveer 100 gram expra puur, 50 gram puur en 30 gram melk). Met ongeveer 150 ml slagroom en 1 espressostick. Bereiding: slagroom opwarmen tot het kookt en dan over de gehakte chocola en espressopoeder gieten en wachten tot het smelt en dan doorroeren.

De amarettoroom was 400 ml slagroom met 2el suiker kloppen (ik had ook nog een zakje klopfix erdoor, maar eigenlijk is dat naar spul) en als het bijna stijf is nog een scheut amaretto erdoor en dan helemaal stijf kloppen.

Ik heb de helft van de ganache opgeklopt met een deel van de amarettoroom (een kwart of een derde van de room gok ik). Dat als vulling en daarna als tweede vulling de rest van de room erover.

Door de overgebleven ganache roer je een klein klontje boter en dan giet/spreid je dat over de bovenkant van de taart.

5 likes

Ik wil zondag voor m’n verjaardag de bruine boter pecankoekjes maken. Kan ik dan morgen al het deeg maken en in de koelkast laten en het zondag afbakken?

Ga er denk ook nog een carrot cake bijmaken

1 like

Ja hoor, dat kan, wat langer in de koelkast is geen probleem.

1 like

Dankje! Heb er nu al zin in haha

1 like