Baktopic #2

Ik gebruik altijd het recept van Rutger Bakt! Hele lekkere smaak en fijn om mee te stapelen :grin:

1 like

De appelslof. Ik houd zooooo van banketbakkersroom, kan zo een bak leeg lepelen.

29 likes

Ik ben weinig actief geweest hier de afgelopen tijd, maar nu weer twee baksels van deze week

Caramel latte cupcakes van CupcakeJemma

Irish coffee cake van SortedFood

40 likes

Oh wat is er lekker gebakken :drooling_face: het is ook echt bakweer vind ik.

Ik heb een vijgentaartje gemaakt met banketbakkersroom en mango/kalamansi-jam

51 likes

Lieve baktalenten, ik heb een vraagje. Ik heb een kleine worteltaart gemaakt (voor 8 personen) en moet nog een topping hebben morgen. Ik lees overal monchou, boter en poedersuiker als recept, maar ik gebruik alle 3 verder nooit. Kan ik ook monchou en poedersuiker alleen doen of is dat geen goed idee? :biggrin:

Ja hoor, dat kan prima.

4 likes

Voor de staking aanstaande dinsdag. Er staat ook nog een pompoencake in de oven, waarop geschreven wordt

Dit zijn hele basic vanille muffins

29 likes

Ik wilde pepernoten maken maar mijn Ap had de bakmix niet😔

1 like

En de pompoencake

26 likes

Wat leuk! Ik heb meteen kaartjes besteld voor december met m’n zoontje. Hij vind bakken echt leuk.

2 likes

Ik ben heel benieuwd hoe het was!

1 like

Het internet deed het niet toen ik wilde gaan thuiswerken vanochtend. Dus ik had de keuze om alsnog naar kantoor te gaan en 1,5 uur te reizen vandaag of verlof op te nemen en koekjes te gaan bakken :grin:.

13 likes

Vandaag werd De Bakatlas (het nieuwe boek van Rutger van den Broek) bezorgd! En het is zo’n mooi boek. Er staat van alles in, van koekjes, tot brood, tot indrukwekkende patisserie. Het is een behoorlijk compleet boek. Veel baksels stonden al op mijn to-bake-lijst, maar het is fijn dat ik nu een recept van Rutger heb omdat die meestal kloppen.

Wel ietwat kritiek; het aantal Franse recepten (10) had van mij wat minder gemogen. Vaak zijn dat recepten (zoals soufflé, merengue) die je in andere boeken ook wel vindt. Leuker had ik het gevonden als hij bijvoorbeeld nog wat Scandinavische koekjes (met name Zweedse) had behandeld. Er staat nu 1 Scandinavisch recept in voor koekjes, en dat is ook nog geen eens zó typisch Scandinavisch (thumbprint cookies / Hallongrottor).
Aan de andere kant is het ook zo dat de ruimte in een boek niet oneindig is en dat er keuzes gemaakt moeten worden.

Afgezien van mijn kritiek vind ik het een prachtig boek. Mooie foto’s, uitgebreide beschrijvingen, en veel tips en weetjes.
Met name naar de Maple Butter Tarts ben ik benieuwd, die zien er overheerlijk uit. Hopelijk heb ik komende week ergens de tijd om de online masterclass te volgen, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

21 likes

Aaw ik ben zo benieuwd, die van mij komt ook vandaag binnen.

Welk recept ga je als eerst proberen?

2 likes

Ik krijg hem ook vandaag, ben zo benieuwd! Welke hebben jullie gekocht, de limited met masterclass of de gewone? Ik de limited, gewoon omdat ik dat leuker vind, niet persé voor de masterclass, ik denk dat ik daar toch de rust/het geduld niet voor heb.

2 likes

Ik de gewone. Ik vind de omslag van de limited niet zo mooi.

De mijne zou begin van de avond komen. Ben benieuwd

1 like

Ik twijfel tussen de Maple Butter Tarts en de Pasteis de Nata. :drooling_face: Ik moet nog wel even mijn bakvormenkastje induiken om te zien of ik geschikte vormpjes heb voor de laatste. In het verleden heb ik eens eggtart moulds gekocht uit China, maar of die 100% geschikt zijn weet ik niet.

@PrincessPeach Ik heb ook de limited! De masterclass was voor mij een reden maar ook het feit dat ie limited is. Ik ben behoorlijk makkelijk te beïnvloeden met termen als ‘limited’, ‘collector’s edition’ en ‘special edition’ etc.

3 likes

Leuke review weer @FrauHelga! Ben benieuwd hoe jullie de baksels vinden als jullie er wat uit gemaakt hebben. Ik heb tot nu toe twee van Rutgers boeken en vooral de Bakbijbel vind ik erg fijn!

Hier staat nu een hummingbird cake in de oven. Ik had verse ananas over en wist niet wat ik ermee moest en toen dacht ik daar opeens aan!

3 likes

Dankzij jullie berichtjes kwam ik erachter dat die van mij vanochtend bij de buren is bezorgd. Ik zie wel dat die van mij wat vaal is op de kaft en de eerste bladzijdes. Ik heb gekozen voor de limited edition met masterclass. Ik zie meteen al de Bossche bollen staan, die vind ik heerlijk dus die ga ik denk ik een keer uitproberen! Blader er nu verder doorheen en de recepten spreken mij erg aan! Origineel, mooie foto’s en kijk er echt naar uit veel dingen uit te gaan proberen :smiley:. Coffee and walnut cake, lemon drizzle scones, Welsh cakes, biscotti die mandorla e amarena. Ben echt blij met het boek :smiley:.

8 likes

Ik vind Hummingbird cake zo lekkere hè, vond het echt vreemd klinken maar zoveel lekkerder dan de som van de ingrediënten.

2 likes