Hopelijk is hij nu naar mijn zin inderdaad! Wel lastig om zo lang geduld te moeten hebben hoor, die 2 dagen mogen snel gaan wat mij betreft.
Er is me trouwens nog iets opgevallen vandaag. De roomboter moest op kamertemperatuur zijn dus die heb ik al uit de koelkast gehaald vanmiddag.
Omdat ik meer dan 1 pakje nodig zou hebben, heb ik 2 pakjes er uit gehaald; 1 pakje van Zaanse Hoeve en 1 pakje Kerrygold. Die laatste was vorige week in de reclame en daarmee even duur als Zaanse Hoeve (1,99).
De Kerrygold werd veel zachter! Ik heb ze tegelijk uit de koelkast gehaald en op dezelfde plek gelegd, maar er was duidelijk verschil merkbaar. Ik heb toen nog een pakje Kerrygold uit de koelkast gehaald in de middag, omdat ik niet wil dat 2 verschillende soorten boter anders reageren in een baksel, en daarmee gebeurde hetzelfde. De Kerrygold werd op kamertemperatuur onder dezelfde omstandigheden zachter dan de Zaanse Hoeve. Geen idee waarom. Je zou zeggen roomboter is roomboter, maar ik vermoed dat er toch verschillen zijn in receptuur of ingrediënten. 
Op zich goed om te weten dat Kerrygold makkelijk (en vrij snel) goed hanteerbaar wordt; dat kan in sommige recepten goed werken. Uiteindelijk heb ik de Zaanse Hoeve niet gebruikt.
Overigens wil ik de Koningskroon ook nog een keer met margarine bakken, puur om te kijken hoe dat gaat. Tot nu toe heb ik roomboter gebruikt.